Hallo allemaal, ik heb me sinds een dag ingeschreven als Beauty.
Ik heb diabetes gekregen na de behandeling van 8 maanden chemotherapie en 32 bestralingen. Ik had Hodgkin (lymfklierkanker) en daarbij is mijn alvleesklier geraakt.
Dit gebeurde allemaal in 1992 en heb daarbij een enorme hoeveelheid medicijnen gekregen, want als ik het nu zou hebben, zou ik nog minder dan de helft krijgen.
Tot zover dus de oorzaak van mijn diabetes. Ik moet insuline gebruiken.
Vorig jaar op 15 augustus ben ik radicaal gestopt met spuiten en het bezoek aan de internist in het ziekenhuis. Ik was het spuugzat! Ik moest steeds meer gaan spuiten voor hetzelfde eten. Ik zat op 2x basis 58 en zo'n 3x 54 - 58 voor het eten. Enorme hoeveelheden! Ik was te zwaar waardoor ik veel moest spuiten, maar door het spuiten viel ik weer niet af... Dit was een kringetje waar ik niet uit kon, door alleen overal mee te stoppen.
Het was best eng, maar er gebeurde helemaal niks schokkends, behalve natuurlijk dat mijn bloedsuiker omhoog ging.
Ik wil er wel bijzeggen dat ik heel weinig koolhydraten gebruik: geen brood, geen aardappels, geen rijst, geen pasta's ....
En het was zalig om niks meer nodig te hebben! Geen spuiten, geen bloedsuikermeter, helemaal niks. Ik kon zo weggaan zonder tas.
Ik had altijd ruzie met de internisten, waarschijnlijk omdat ik te mondig ben, of precies wil weten waarom iets is.
Afijn, na 10 maanden ben ik naar de huisarts gegaan, omdat ik last kreeg van mijn benen. Ik voelde het bloed stromen en ze waren heel zwaar.
Van het een kwam het ander en nu ben ik weer aan het spuiten, wel alleen de basis. Daar zit ik al wel weer op 2x 38 eenh. Mijn benen zijn nog niet over, wat het is weet ik niet en de huisarts ook niet. Voorlopig blijf ik bij hem onder behandeling.
Ik heb wel het gevoel dat ik mijn vrijheid weer kwijt ben.
Door mijn medicijn-alarm word ik op tijd gewaarschuwd wanneer ik moet spuiten, zodat ik niet de hele tijd op mijn horloge hoef te kijken of het al tijd is. Maar je moet weer van alles meesjouwen. Als je 's middags weggaat, toch maar voor de zekerheid de pen meenemen, omdat het misschien gebeurd dat het laat word.
Ik ben niet zo'n goed voorbeeld voor deze site. Nogal eigenwijs en ik kijk niet op tegen artsen.