Allereerst : welkom op het forum en ik hoop dat je ook hier zult vinden wat je zoekt !
Ik ben ook weer eens naar het forum gegaan om te kijken of er na mijn vakantie nog wat te lezen viel en heb dus net jouw verhaal gelezen met de problemen die jij ondervindt.
O ja....mijn naam is Nelleke en als je een beetje rondneust kom je mijn verhaal ook wel tegen en dankzij dit forum ben ik pijnvrij wat de neuro in mijn voeten betreft.
Ik ben al een 'oudere' diabeet en voor mij is het nog steeds een gevecht om mijn bloedsuikers stabiel te houden en vaak zie ik op mijn meter nog waardes die ik niet kan verklaren, maar je kunt niet meer dan je best doen en ik wil ook niet meer zo boos op mezelf worden, want allerlei factoren spelen nu eenmaal mee waardoor het de ene dag beter gaat dan de andere. Het is en blijft een gevecht....althans voor mij wel !!
Wat jij aangeeft over die pijn aan je handen......ergens herken ik dit wel uit het verleden (toen ik nog geen diabetes had) en ik wil je dit toch wel aangeven. Het gevoel slapende vingers te hebben en pijn erbij : bij mij was het een carpaal tunnelsyndroom en dan aan beide handen, dus had niets te maken met neuropathie. Ik heb er jaren mee rondgelopen voordat men dit ontdekt heeft; een vraag aan jou : als je dan je handen naast je lichaam naar beneden laat hangen....wordt het dan weer beter ?c.q. ik zei dan altijd : dan kan het bloed er weer naartoe stromen en ......dit bleek dus inderdaad het geval te zijn. Door de 'versmalling' in je pols stroomt het bloed niet meer voldoende naar je vingers. Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar ik denk gewoon even mee

Voor de rest ben ik dus een lotgenoot en geen therapeut, dus kan je alleen maar aangeven wat ik als lotgenoot ervaar. Ook ik ben niet te dik en 'anders' te gaan eten dan normaal hoeft dus niet voor mijn lijn en ik ben een hollandse 'meid', dus hou ook erg van hollands voedsel.....

Ik las ook over en EMG onderzoek. Ik had me hier in het ziekenhuis ook voor aangemeld terwijl we al zeker wisten dat ik neuropathie had, dus op de afspraak aangekomen kreeg ik toch te horen dat zo'n onderzoek geen meerwaarde zou bieden, dus ik kon weer naar huis.
Wat men nu niet in het ziekenhuis accepteert is het feit dat ik met de voedingssupplementen deze resultaten bereikt heb.....er zijn er zelfs bij die zeggen : dat is toeval.......grrrrrrrr.........men weet niet wat men zegt want pijnen van neuro zijn echt erg en als je dit dan toch, in mijn geval, simpel kunt oplossen is dit toch geweldig ? maar ja......het is niet regulier en ik ben toch wel benieuwd wanneer men dit wel zal gaan erkennen dat er nog iets anders is dan alleen maar pijnstillers !!!
Tot zover even mijn reactie en ik ben benieuwd hoe het jou verder zal vergaan, dus ik volg je wel

Groetjes en succes : Nelleke