Fietsen, op loopband, zwemmen en diverse apparaten heb ik natuurlijk al bezocht maar er staan daar ook 5 Power Plates waar ik geregeld mensen de meest vreemde houdingen zag aannemen

Bij inschrijving werd me direkt al gezegd dat ik als diabeet eerst toestemming aan mijn internist moest vragen om op dit apparaat te mogen stappen ! Ik ga dit dus ook deze week doen.
Afgelopen donderdag heb ik een instructieles bijgewoond en er zelf dus niet aan deelgenomen om te ervaren wat dit apparaat nu doet c.q wat je voelt. Inmiddels er wel achter dat je dus kunt kiezen voor verschillende mogelijkheden...versterken van spieren of massage en stretchen.
Toch zei de instructeur al heel duidelijk dat je suikergehalte in je bloed snel naar beneden kan gaan en dat veel mensen (dus ook niet diabeten) de uitwerking van dit apparaat sterk onderschatten en dat het overgrote deel dit apparaat eigenlijk niet zou moeten bezoeken. Deze uitspraak maakt me nog voorzichtiger dan ik al was !
Wat ik heel frappant vond was te horen dat b.v. ter versterking van bepaalde spieren je hetzelfde bereikte op die Power Plate in 1 minuut ipv 900 x dit te moeten doen op een toestel ! Dit is toch best wel heftig !!!
Mijn vraag is....zijn er onder jullie die de Power Plate kennen en vooral natuurlijk ook....zijn er diabeten onder jullie die ervaring hebben hebben opgedaan en die me aan kunnen geven wat het met jullie bloedsuikers deed ?
Mijn man zegt heel resoluut : niet aan beginnen en niet experimenteren, maar ja.....ik ben nu eenmaal toch heel erg nieuwsgierig

Groetjes : Nelleke