In mei 2003 liep ik voor de nodige voedselallergieen bij een allergoloog.
Zij liet een bloedonderzoek doen en belde me een paar dagen later op met de medeling dat mijn nuchtere hbA1c 8,9 was en dat ik dat in de gaten moest houden.
Nu is mijn voorgeschiedenis dat ik bij mijn zwangerschappen suiker heb gehad. De eerste 15 jaar geleden kon ik onder controle houden zonder alle toegevoegde suikers.Kind bij geboorte bijna 9 pond Bij de 2de (bijna 10 pond)10 jaar geleden heb ik een halve miskraam gehad in Oostenrijk en ben met ambulance naar Nederland vervoerd omdat ik telkens flauwtes had.
In Nederland bij mijn eigen Gyn werd algeheel bloedonderzoek gedaan en ik moest vanaf de 9de week insuline gaan spuiten. Dat het dus manifest zou worden wist ik wel. Je hoopt alleen dat het heel lang duurt.
De Huisarts die ik belde zei: Nou je wist dat het zou komen dus ik schrijf een recept voor je uit.
Metformine en Tolbutamide. Verder over drie maanden terug en je krijgt wel een oproep voor de DVK en de dietiste.
7 weken later een oproep die pas 5 weken zou plaatsvinden. Dus ik liep, nou ja., ik zat meestal al, bijna drie maande voor ik geinformeert zou worden door een DVK en dietiste. Nou mooi niet dus want ik voelde me hondberoerd en wilde van die pillen af. Ik kon de deur niet meer uit en moest in de buurt van de toilet blijven. Ik liep leeg. En als je dan denkt dat ik wel lekker af gevallen was. Nou mooi niet.
Dat was ik behoorlijk zat. De huisarts gaf aan dat ik nog maar even door moest zetten. Het moest even wennen. Me zolen. Ik heb een aantal ziekenhuizen gebelt en bij de snelste kon ik die middag papieren komen halen bloed af laten nemen en een kan om urine gaan verzamelen. Gelijk een heel regiment afspraken en 2 weken later zat ik bij de internist. Gesproken over mijn belevenis met de pillen en aangegeven dat ik dat niet meer wilde. Dus over op de spuit. Van 2 x daags mix ging ik voor de feestdagen over op 3x kort en 1 x langwerkende. Om vervolgens steeds vaker te moeten prikken om de bls binnen de toelaatbare cijfers te houden. Mijn hbA1c was keurig 6.2. Toch ging het prikken niet lekker en na overleg ben ik in juni 2004 overgegaan op de pomp.
Ik begon me met de dag beter te voelen.
Verder slik ik al 5 jaar een multi-vitaminepreperaat en 1000 mg glucosamine. Heb nl. artrose.Inmiddels heb ik dat aangevuld met 1000 mg. L-Lysine( die me redelijk van de koortslip afhoud) en de internist heeft me ook nog crestor en sind kort ook tyrax (trage schildklier)voorgeschreven.
Voor dit moment is dit mijn verhaal.
gegroet esther