Daardoor ben je volkomen insuline afhankelijk geworden en ook gevoeliger voor kleine wijzichingen in de hoeveelheid.
Een type 2 diabeet is het anders mee,die maakt altijd zelf nog wel,hoe weinig dan ook insuline aan,maar de alvleesklier is hier te "lui'' geworden om de benodigde hoeveelheid aan te maken.
Je krijgt in 1e instantie tabletten die niet de glucose verlagen zoals velen denken,maar de alvleesklier stimuleren om insuline aan te maken.
Daarom moet een type 2 DB meer uitkijken dan een DB die spuit/pompt met eten,omdat die tabletten ,ongeacht of je veel of weinig eet, hun werk blijven doen en dat is de alvleesklier blijven stimuleren om die insuline aan te maken.
Dan kun je nog type 2 worden nadat je eerst Hypoglykemie hebt gehad,je leeft dan eigenlijk constant in/tegen een hypo omdat je alvleesklier hyperactief is en maar insuline blijft aanmaken,neem je weer khd binnen dan wordt de alvleesklier weer meer actief om die khd'tjes weg te werken,meestal na een antal jaartjes wordt je dan type 2 DB omdat de alvleesklier dan totaal uitgeput is van al die overuren draaien.
DVK/Internist
Ik vind dat jou DVK als jij afwijkt van het ''normale'' je in principe 24 uur/dag moet kunnen helpen,ik ben het zo nl wel gewend,maar nu had ik ook een super DVK.
Momenteel heb ik een nieuwe ivm een andere functie van mijn vorige,het is een jonge man van een jaar of 25,ben nu 1x bij hem geweest en mijn 1e indruk is dat ie ook oke is.
Als je pas 1x bij je internist bent geweest is er weinig van te zeggen,maar ook hier is de 1e indruk meestal ook de beste indruk.
Schrijf op wat je te vragen hebt en waar je een antwoord op wilt krijgen,doe ik ook, en vervolgens werk je dat lijstje af,wil jou internist jou eerder de deur uit hebben,om wat voor een reden dan ook,is dan jammer voor hem/haar maar jij werkt je lijstje af,pikt ie het niet? neem je een andere internist.
Jij en ik en alle andere DB proberen zo goed mogelijk te leven volgens door jou internist gestelde spelregels,af en toe hebben wij uitleg nodig over die spelregels of willen we zelfs uits afwijken,nou dan heb je het RECHT om te weten waarom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[Hypo's : ik krijg deze of door te veel bolus gegeven te hebben of door lekker aktief bezig te zijn.
Hypers : toch te weinig insuline gegeven of.....onverklaarbaar. ]
Te hoge bolus kan ook zijn dat je de khd verkeert hebt ingeschat.
En die aktieviteit is duidelijk,maar dan kun je als je onvoorzien aktiever wordt ,iets eten en ddaar voorkom je die hypo dan mee.
Hypers; Let eens op,gebeurt meetal bij langzaamwerkende khd of na vet eten.
Bolus
Als jij ondanks extra bolussen hoog blijft in je bls,vervang dan eens METEEN je insuline ampul met adoptor,slang en infuusnaald(adaptor is alleen van toepassing als je de D-Tron + pomp gebruikt)
De naald kan wel eens iets verstopt raken door je lichaams vetten en vooral al je zo weinig insuline gebruikt als jij.
Denk dat je standaard je infuusset om de 3 dagen verwisseld,heb je er vaker last van doe je die infuusset(met adaptor)om de 2 dagen verwisselen.
Je ampul kun je dan gewoon om de 6 dagen vervangen,alleen 'szomers als we weer heerlijke temperaturen hebben zou ik die dan in jou geval om de 3 dagen wisselen omdat de insuline anders te lang aan de hogere temperatuur heeft bloot gestaan in jou pomp die (nog ) niet gekoeld is.
Onze voorraad moet immers ook in de koelkast bewaard worden!!!!
Insuline die te warm geweest is werkt minder!!!! evenals insuline die bevroren geweest is.
[Alles zo overdenkend en jouw opmerkingen lezend denk ik toch dat ik heus niet alles op 'slechte' begeleiding mag gooien en wil dit ook niet doen, maar dat ik veel beter mijn best moet gaan doen.....ik liet je al weten dat ik rare reacties krijg als ik hoge bloedsuikers zie en daarmee ook weer tot gevolg dat ik die meter wel zie, maar bang ben voor die uitslag daarop en DAT moet ik zien te overwinnen.
Ik heb 4 kleinkinderen en wil ze ook heel erg graag groot zien worden.]
Nelleke veel diabeten hebben die bescheidenheid om de fouten bij hunzelf neer te leggen,maar als jij onvoldoende bent voorgelicht kun je er zelf niets aan doen.
Het is makkelijk om te zeggen ,je mag geen slagroom eten!!!! maar vertel mij dan maar eens WAAROM??????????????????
Hoop dat je het verschil ziet tussen klakkeloos geen slagroom meer eten en de uitleg erbij waarom je geen slagroom mag eten!!!!
Je meter
Dit is psychies en je zou een doorverwijzing moeten vragen naar een speciale DB psycholoog,die zijn er!!!
Zelf heb ik een psychies onderzoek aangevraagd via mijn Internist,omdat ik rond mijn 50e veel dingen vergat en soms de woorden op mijn lippen had plakken,maar ik ze niet mijn mond uit kreeg,15 min wachten en dan kwamen ze wel los,maar dan was ik al weg hahahaha
Nu heeft aderverkalking ook iets met DB te maken en in een vroeg stadium is er nog heel veel aan te doen met medicijnen.
Nu bleek dat de meeste mensen rond hun 30e al met dit probleem kampen,ik heb er pas rond mijn 50e last van gekregen en dan is het opeens veel in 1 keer,daarom viel het mij op,uitslag van de test was dat ik ver boven het gemiddelde van mijn leeftijdgenoten zit,dus alweer een geruststelling.
Al met al moet jij aan het idee wennen (volgens mij dan)dat de hulpverleners er voor jou zijn en niet andersom.
Hun worden betaald(van onze bijdrages) om ons te helpen,wij zijn er niet om hun alleen maar van een salaris te voorzien en dan maar weer wegwezen,NEE zo werkt het niet!!!!

En ''klikt het niet'' tussen jou en die hulpverleners,dan moet je ze inwisselen,want als jij dan een afspraak met een van hen hebt ga je er met het lood in je schoenen naar toe en als je eenmaal binnen bent wil je er zsm weer weg en daar schiet je helemaal niets mee op.