Dag Thei,
Dat is luid en duidelijk dat je dus niet mee gaat doen, maar gelukkig hebben we allemaal onze eigen keuzes toch ? Even goede vrienden hoor, maar het was het waard te proberen voor mij om me niet 'alleen' te voelen ......(zielig hè ?)
Nog even verder je berichtje doorlezen. Jij hebt het dus wel helemaal geaccepteerd dat je DB hebt.....ik bij vlagen nog steeds niet ! Als het woordje 'risicigroepen' valt....hoor ik daar niet bij .......

(
Niet dat ik geen goede verhouding heb met internist en dvk, maar ik 'dring niet aan', omdat ik altijd denk dat anderen hen meer nodig hebben en vandaar dat de begeleiding in zoverre is dat ik zo af en toe mijn neus moet laten zien en verder de veranderingen in basaal e.d. zelf ben gaan doen, omdat ik natuurlijk na al die jaren ook wel weet waar ik mee bezig ben met die pomp.
Ik noemde al dat ik honderden hypo's achter de rug heb en dat is echt waar; ik presteer het nu nog dat ik er 3 op een dag kan hebben, maar dat is vooral 's zomers als ik aan het tuinieren ben en gelukkig zijn mijn meeste hypo's zo : wel bibberen en je akelig voelen maar, na wat eten of drinken, toch door kunnen gaan (soms niet hoor......dan hoofdpijn en doodmoe, maar dat zal herkenbaar zijn).
Voor mij was altijd op mijn meter het getal 10 magisch, want daarboven betekent schade, maar inmiddels weet ik van Paulina ook al dat 10 te hoog is.
Dat 'gokken' wat jij doet met bolussen : ergens moet je toch in je hoofd hebben hoeveel khdr. erin zitten ? 1 bolus, wat zeg ik, een halve bolus te veel, betekent bij mij dan toch echt een hypo tot gevolg en als ik, net zoals vorige week, een lopend buffetje krijg voorgeschoteld, dan kan ik ook niet anders meer dan gokken, want dan weet ik echt niet wat ik eet en als het dan goed gegaan is denk ik alleen maar : dat valt mee !!!
Maar......zo af en toe 'gokken' moet kunnen want dat hoort erbij om, net als ieder ander, gewoon lekker te genieten van een heerlijke verrassende maaltijd en.....dat wil ik ook (af en toe) blijven doen hoor !
Voor mij was het bekend worden met een forum helemaal nieuw toen ik me bij Willy aangemeld heb, dus ik mag niet zeggen ervaring hierin te hebben en nog steeds heb ik lang niet kunnen lezen wat ik lezen wil, want juist reacties en suggesties van anderen vind ik interessant.
Fantastisch toch dat je door jouw 'graantjes-pikkerij' nu bent die je bent en weet wat je weet..........het heeft me in het begin geduizeld hoor toen ik begon met die supplementen en ik van alles en nog wat las over supplementen en mensen die hier baat bij vonden, maar deze overweldigende 'supplementenperiode' ligt achter mij en ik geniet ervan dat het gaat zoals het gaat.
Een sensor meting heb ik gehad in augustus/september en daar kwamen geen bijzonderheden uit. Het enige wat ik niet meer mocht doen bij een hypo was mijn pomp stilzetten, terwijl ik dat al die jaren wel geleerd had; bij de sensormeting was duidelijk zichtbaar dat ik dan echt omhoog schoot in mijn suikers. (maar na een hypo schiet ik meestal omhoog, dus ik twijfel er toch zelf wel aan of dit door het stopzetten van de pomp kwam in dat kwartiertje tot half uurtje dat ik dit deed).
Nee Thei....zoals je gelezen hebt uit mijn verhaal op het db forum werd mij alleen gezegd dat ik neuropathie had; men constateerde dit door een trillende stemvork op mijn tenen te houden en dit voelde ik dan niet en daarmee kwam die conclusie. Naarmate de jaren gevorderd zijn kwamen dus 'wintertenen' met pijnen en toen ook 's zomers die pijnen, dus het werd steeds erger. Ik noemde heus wel die pijnen die toenamen maar er werd absoluut niet op gereageerd en daarom ben ik toen ook van ziekenhuis gewisseld omdat daar een podoafdeling was, maar ook daar toch de ervaring dat men niets voor mij meer kon doen dan me pijnstillers voorschrijven en meer laten gaan zitten !
Verder is me nooit gezegd dat men, door die schommelende bloedsuikers, ook eens een onderzoek wilde doen of er sprake was van NP in maag/darmen. Ik ben me de laatste maanden dan ook pas bewust geworden dat dit ook kan, dus wie weet zal ik dit dan zelf moeten gaan vragen aan de internist.
Heb jij wel al zo'n onderzoek gehad ? en kwam deze vraag hiertoe uit jezelf of werd je dit voorgesteld ?
Ik geloof echt dat er veel te weinig diabeten zijn die begeleid worden zoals het zou moeten, maar besef ook dat dit bijna onmogelijk is, omdat er zoveel mensen zijn die met deze ziekte te maken krijgen.
Jijzelf geeft ook al aan dat, als je je 1e internist had moeten geloven, je er veel slechter voor had gestaan en dat je dankzij anderen nu toch goed gaat.
Zonder meten op knopjes drukken..........ik dacht ook vaak dat ik heel goed aanvoelde als ik eens te hoog zat en tot mijn stomme verbazing las ik dan op de meter 6.2 of zo, dus was dan toch blij dat ik niet eigenwijs geweest was en maar even een bolus had gegeven zonder te meten.....ik was gewoon moe en had geen hyper !
Toch begrijp ik nog niet goed dat jij al zoveel last van je voeten hebt in een betrekkelijk korte tijd dat je db hebt. 'Men' zegt toch altijd dat de problemen echt kunnen beginnen nadat je deze ziekte zo'n 10 jaar hebt ?
Misschien een domme vraag maar het speelt door mijn hoofd en ik stel deze vraag dus toch maar.
En.....nog een vraag. Wat voel jij in je voeten en gebruik jij nu wel voor hiervoor supplementen in de vorm van b.v. liponzuur of overweeg je nu ook om dit te gaan proberen ?
Hoor vast nog wel iets van je....ga nu eerst voor de inwendige mens zorgen.
Groetjes : Nelleke