nieuwe aanmelding Doortje123

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Doortje123
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 84
Lid geworden op: do apr 25, 2019 4:05 pm

nieuwe aanmelding Doortje123

Bericht door Doortje123 »

Hoi, ik ben Dorien. Ik ben 60 jaar en een jaar geleden kreeg ik de diagnose diabetes 2 ( geen medicijnen).
Ik ben er helemaal ingedoken om dit om te keren, maar gaandeweg kwam ik tot de conclusie dat dit van lange adem zou worden. Het is ook niet in 1 week gekomen……Grootste probleem in mijn hoofd is het overgewicht. Ik heb behoorlijk overgewicht met een bmi van 42. Dat gewicht heb ik al ongeveer 20 jaar. Na de geboorte van mijn tweede kind ben ik boven de 100 kg geraakt en is er nooit meer afgegaan. Inmiddels zit ik op 122 kg. Verder slik ik ook medicijnen tegen hoge bloeddruk (Coversyl) en astma (Seritide)
Ongeveer 5 jaar geleden ben ik op zoek naar een oplossing voor mijn gewicht in aanraking gekomen met de boeken Grip Op Koolhydraten. Daarbij eet je koolhydraten-arm en 1 x per dag een maaltijd met wat koolhydraten. Op het laatst kwam ik alleen maar kilo’s aan, ik dacht van de vele kaas en slagroom etc ( eiwitten mag wel).
Ook het programma Keer diabetes2 om van oa. Hanno Pijl spreekt mij zeer aan, maar daar kon ik pas terecht in het najaar en dan nog op een uur rijden ( terwijl ik in de randstad woon- misschien heeft niemand daar diabetes…? Heel vreemd) Ik kook wel vanuit het boek van Hanno Pijl omdat ik achter zijn denkwijze sta.
Via de GOK groep ben ik in contact gekomen met Cora en vandaar zijn we een traject begonnen. Ik wil graag weten wat er in mijn lijf gebeurt en wat ik daaraan kan doen. Pratende met Cora kwam ik erachter dat het lichaam nog veel complexer werkt dan ik dacht.
Behalve “weten” moet ik ook nog “doen”! En daar ben ik mee begonnen. Wordt vervolgd.
Cora (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1600
Lid geworden op: wo okt 10, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo

Re: nieuwe aanmelding Doortje123

Bericht door Cora (therapeut) »

Als je bij mij onder behandeling bent voor DIABETES dan gaan we verder op het BEHANDELINGSFORUM DIABETES OMKEERBAAR. en dat doe je zo: viewtopic.php?f=61&t=11562
Groetjes,

Cora
Plaats reactie