Tikkie wil graag van diabetes af.

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Tikkie
Verslaafd aan het forum
Berichten: 156
Lid geworden op: di mei 14, 2019 10:21 am

Tikkie wil graag van diabetes af.

Bericht door Tikkie »

Mijn naam is Tikkie, 67 jaar, 1m48, 53 kilo. Met diabetes dus,en ik wil er graag van af.
Heb 2 hartinfarcten gehad, een voorwandinfarct, beperkt, in febr.2008 en in juni 2017. Waarna stents in beide kransslagaders.
In dec 2008 diabetes gedianosticeerd, ik zie op mijn medicijnpapoort staan:
Hypercholesterolemie.

Vanaf 2015 zag ik mijn waarden stijgen, in 20012 HbA1c van 41 en een glucose nuchter 6.2 naar nu 2019 HbA1c 49 en een glucose nuchter van 7,5.

Vooral de de laatste uitslag frustreerde me omdat ik net een een maand of 5 deelnemer was geweest van een programma dat middels koolhydraatarm eten met vetten en eiwitten beoogde diabetes om te keren. Dat werkte niet bij mij, integendeel, HbA1c steeg van 46 aar 49 en ik kwam bij in gewicht.

Mijn huisarts was lichtelijk geïrriteerd toen ik hiermee bij hem kwam, alles was prima. Maar ik ging toch maar weer verder zoeken.

Al vanaf mijn pakweg 23ste last van bloedsuikerschommelingen. Op vakanties in Frankrijk altijd trillende handen, en ruzie maken, omdat ze der zoo laat eten.
Gelijk aan de de bloedsuikerstijging ging het cholesterol omhoog, kreeg vanaf 2008 statines die ik slecht verdroeg. Maar toch tot 2013 geslikt, toen vond ik t wel welletjes met de spierpijn en de jeuk. Over op rode gist rijst, maar na ongeveer 1,5 jaar dezelfde verschijnselen. Toen niks meer.

Nu slik ik aspirine, en zet iedere 2 weken een spuit tegen cholesterol, Repatha.
Voor diabetes geen medicatie. Cora , daar wordt aan gewerkt.
Verder in 2017 arm gebroken, waarna osteoperose geconstateerd werd.
Verder heb ik last van urineretentie waardoor ik zelf dien te cateteriseren( daar moet ergens een h tussen maar even niet waar) en veel blaasontstekingen heb. Vorig jaar 28, dus ook antibioticakuren.
Dus eigenlijk wel een paar stressvolle jaren gehad.

Verder sport ik zowat 4 x per week, lopen en krachttraining, is eigenlijk best leuk, nooit gedacht. En gisteren 10 km gelopen, dat kon vorig jaar nog niet. Das fijn.

Na de onfortuinlijke afloop van het koolhydraatarm eten ben ik toch weer afgevallen. Ben een matige eter sowieso, 1300 tot 1400 calorieën , maar ben ook maar een klein mens, roep ik dan maar.

Ik hoop dat dit genoeg kennismaking is?
En ben zeer benieuwd hoe t verder gaat.
Cora (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1600
Lid geworden op: wo okt 10, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo

Re: Tikkie wil graag van diabetes af.

Bericht door Cora (therapeut) »

Hallo Tikkie,

Dat is een duidelijk verhaal.

Het is de bedoeling dat je je bericht kopieert en naar het behandelforum gaat.

Dat forum staat hier viewforum.php?f=59

Daar maak je eerst een nieuw onderwerp "Tikkie wil graag van diabetes af" (op de knop "nieuw onderwerp" klikken). En plaats daar het gekopieerde bericht. Dan reageer ik daar op en kunnen we de behandeling starten.
Groetjes,

Cora
Plaats reactie