Succes omkeren diabetus, tot nu toe.

Plaats hier de resultaten die je met de behandeling van diabetisch complicaties boekt. Uw resultaten zijn belangrijker dan mijn mijn artikelen
Plaats reactie
PeterOtter
Ervaren met het forum
Berichten: 54
Lid geworden op: za mei 11, 2019 2:49 pm

Succes omkeren diabetus, tot nu toe.

Bericht door PeterOtter »

Ik bleek al minstens 5 jaar pre-diabeet te zijn. Laatste 2 jaar medicatie.
Heb jaren 72.2 gewogen. Zelf al een eind afgevallen: 66.8. Eerst begonnen aan omlaag brengen vetten.
Gewicht was toen niet het doel, maar toch verlaagd van 66.8 naar 63.9. Suiker was toen rond de 9.
In december aan VLCD traject begonnen.
Gewicht was 63.9. Nu 54.8.
Suiker was 7.8 (met medicatie). Nu rond de 5.0 (zonder medicatie).
HbA1c was 82. Nu 42.
Voor ik aan dit traject begon waren de HbA1c's:
30-01-15: 62.
10-07-16: 75.
23-11-16: 58.
27-12-17: 65.
Start traject vetten omlaag krijgen: 21-09-18: 82. / 13-11-18: 55.
Start VLCD: 15-12-19.
16-07-19: 49.
02-03-19: 43.
10-05-19: 42.
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Succes omkeren diabetus, tot nu toe.

Bericht door Willy »

Dank je wel voor je bericht.

Vooral de HbA1c is spectaculair. Wat zegt jouw POH of huisarts hier van?

Je hebt het ook wel erg goed gedaan in dit traject. Je wilde alles begrijpen en dat vinden wij ook erg belangrijk

Je bent nu bezig met een gewichtsstabilisatie traject waarbij je wat minder kijkt naar je BLS

Geweldig gedaan hoor!!!!
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
PeterOtter
Ervaren met het forum
Berichten: 54
Lid geworden op: za mei 11, 2019 2:49 pm

Re: Succes omkeren diabetus, tot nu toe.

Bericht door PeterOtter »

Ik heb geen begeleiding van een POH. Mijn huisarts vindt dat sneu voor de betreffende dame. Ik klets haar waarschijnlijk binnen een paar seconden onder tafel, omdat ik breder onderlegd (ben medisch analist) ben dan zij zijn. Daar kunnen ze niets aan doen: is de, helaas nog huidige, manier van interpretatie en kennis, opleiding. Ze bewandelen een strak protocol.
Mijn relatie met mijn huisarts is erg gelijkwaardig en ik functioneer zelfstandig. Ik bepaal zelf wanneer ik me laat prikken of medicatie slik of stop, in overleg met jullie.
Ik stuur de informatie door aan mijn huisarts, voor zover ze dat niet rechtstreeks van het ziekenhuis krijgt.
Ik krijg wel altijd een compliment over hoe goed het gaat. Zij vindt gelukkig resultaat belangrijker dan wie die veroorzaakt, hoe ik er kom. Is wel geïnteresseerd, maar helaas overbelast.

Afgelopen maandag 13 mei bij haar geweest om te showen hoe ik er nu uitzie en ze was erg onder de indruk. Heeft ook, weliswaar niet volledig nog, je bijlagen gelezen. Aangegeven dat het misschien een goede opleiding voor haar POH is (om mee te beginnen).

Moet wel eerlijk melden dat ik het momenteel, eigenlijk sinds ik 1300 calorien mag, lastiger vindt om binnen de hoeveelheid calorien te blijven en "braaf" te blijven. Maar ik let op dat ik niet aankom, val dus ook nog steeds af. Noem het een soort van metaalmoeheid. Er gebeurt nu niet zichtbaar zoveel spectaculairst meer.
Maar zie wel kans om mezelf te herroepen. Anderzijds kan ik momenteel weinig actiefs doen, zelfs weinig werken in verband met mijn beschadigde vingers. Er is dan wel weer geen verleiding en aanzienlijk minder stress.
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Succes omkeren diabetus, tot nu toe.

Bericht door Willy »

Je bent echt een top patient zeg!!

Ben blij dat je ook mee deed aan onze 3-daagde nascholing diabetes omkeerbaar zodat therapeuten en artsen je ook vragen konden stellen
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie