Mensen met overgewicht die niet of nauwelijks afvallen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Mensen met overgewicht die niet of nauwelijks afvallen

Bericht door Doris CT »

Goedemiddag,

Mijn naam is Doris, ik ben bijna 2 weken 64 en hoop de rijpe leeftijd van 65 jr te bereiken, zonder het overgewicht en de diabetes mellitus II , waarvan ik nu bijna 5 jaar aan lijdt.

Momenteel gebruik ik geen medicatie hiervoor, omdat ik van bijna alle medicijnen bijwerkingen kreeg.

Ik hoop door de goede adviezen van Willie, mooie resultaten te boeken.

huidige gewicht is: 105 kg
lengte is :170 cm;
Buikomvang dikste gedeelte 133 cm
glucose nuchter gemeten na opstaan: 12.5
medicatie: momenteel geen diabetes medicatie


Met groet,

Doris
[*]februari 2015: Ik weeg inmiddels 105 kg maat 46-48 en heb een BMI van 36,5, tot mijn grote verdriet en frustratie, aangezien ik ongeveer 1200 calorieën voeding tot mij neem.
Laatst gewijzigd door Doris CT op wo mar 25, 2015 4:35 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: kennismaking

Bericht door Willy »

Het is je gelukt doris

We gaan proberen je van diabetes type 2 te genezen

We hebben een lange weg te gaan

Nu geen nieuwe berichten meer plaatsen alleen REAGEREN op dit bericht

Als je een vinkje zet bij Stuur mij een notificatie als er een reactie is geplaatst

voordat je op versturen drukt krijg je een email als ik reageer

reageer even om te zien dat je het door hebt
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: kennismaking

Bericht door Doris CT »

Hi Willie,

Notificatie is aangevinkt,

Vandaag uitgerust omdat het lijkt alsof ik in mijn rechtervoet (na de hernia van 20 jr. geleden, L1-S5,
mijn zenuwen naar deze voet niet meer juist signaleren), het gevoel heb alsof ik (weer) een hielspoor gewaarwording heb, m.a.w. ik kan haast niet staan op deze hiel. alsof ik op een scherpe steen sta.

De rechte voetpees is geïrriteerd. rust is het beste. Ga morgen op kippen karkassen jacht.

groet, Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: kennismaking

Bericht door Willy »

Doris vertel iets over je gewicht, bmi en wat dr Brinkman met je wilde

Ook over wanneer je zo bent aangekomen

En hoeveel KCAL je per dag eet
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: kennismaking

Bericht door Doris CT »

Hierbij wat meer informatie over het ontstaan van mijn diabetes en overgewicht.

Toen ik 45 jr was nam mijn gewicht toe, ik had normaliter maat 60-42, was toen 172 cm en woog ongeveer tussen de 68 en 70 kg.
Ik verbaasde me over de gewichtstoename en weet dat aan het feit dat ik van een staande werkvloer als visagiste, over ging naar een kantoorbaan, waarbij ik praktisch de hele dag zat.
Want ik gaf destijds nog steeds na kantoortijden 4 tot 5 keer per week hatha yogales. en deed aan fitness en mijn vervoermiddel was een fiets.
Mijn huisarts verwees me naar een gynaecologe en zij vertelde dat ik in de pre menopauze periode zat. Vooral mijn boezemgroei nam 4 maten toe, en viel niet meer af.
Toen ben ik begonnen met diëten, er is geen dieet wat ik niet gevolgd heb, zelfs 12 maanden geleefd op een 500 calorieën dieet, met als resultaat 59 kg, waarbij mijn energieniveau erg laag was. Toen begon het jojo effect en vermoed ik dat ik mijn metabolisme behoorlijk in de war heb gemaakt.

In 2011 werd diabetes mellitus II geconstateerd, ik zat toen in een penibele situatie op mijn werk.
Werd vanwege reorganisatie ontslagen, voelde de bui al aankomen, met gevolg veel stress en slapeloosheid.
Via huisarts en internist heb ik vele orale diabetes medicatie gebruikt waarbij ik altijd met vervelende bijverschijnselen te maken kreeg. (hartkloppingen , hypo's, diarree, misselijkheid en duizelingen etc.)

Ik weeg inmiddels 105 kg maat 46-48 en heb een BMI van 36,5, tot mijn grote verdriet en frustratie, aangezien ik ongeveer 1200 calorieën voeding tot mij neem.
Ik eet praktisch geen zout (heb maar 1 nier en ben daar zuinig op) en drink weinig tot geen alcohol.
Probeer zo gezond mogelijk te eten.
Eet weinig tot geen brood, geen aardappels, rijst of pasta.
Wel veel vis maar weinig tot geen vlees. en hou van groeten (soep) radijs rettich en rammenas en bessen, bramen, frambozen en ander zacht fruit, rauwkost en artisjokharten, lof, asperges en paddenstoelen. Ook van feta en geitenkaas en mozzarella.
Ik drink geen melk of frisdrank, hou niet van chips of patat, maar vind af en toe een Italiaans ijsje wel lekker als het zomers warm is. Als ik chocolade eet, is het meestal 85% puur, waarover ik erg lang doe

Eind 2011 begon ik met het injecteren van Byetta 2x dgs 5 EH, daar had ik in het begin een goed resultaat qua glucose mee, maar sinds 2014 begon ik steeds meer vocht vast te houden in de voeten, vingers en onder de ogen, en ik kon steeds minder urine produceren, bovendien viel ik niets af, terwijl dat juist een van de voordelen van Byetta zou zijn.

Daarom ben ik nu weer bij dr. Brinkman internist van het OLVG in behandeling voor een goede regulatie.
Ik ben zeer tevreden over dr. Brinkman aangezien hij beschikt over empathisch vermogen en kan luisteren en meedenken met mij als patiënt en mens.
Begin dec. 2014 kreeg ik een nieuw oraal medicijn voorgeschreven Forxiga, dit medicijn zorgt ervoor dat de teveel aan glucose wordt uitgescheiden via de urine, maar heeft als vervelende bijwerking urineweg infectie en branderig gevoel bij de urethra. Dat bijverschijnsel kreeg ik niet.
De glucose zakte, maar ik kreeg veelvuldige vervette ontlasting, alsof mijn lever de vetten niet meer verwerkte.
Dr Brinkman stelde een Geriatric bypass voor (het af-nieten van de halve maag en een omleiding van de dunne darm), want door gewicht te verliezen zou de diabetes verdwijnen, maar ik vind dat een erg pittige ingreep.

Gelukkig kwam de mail van Willie op mijn pad en ik ga aan de slag met zijn adviezen, en het fijne van dr. Brinkman is dat hij via zijn assistente liet weten bereid te zijn mee te werken met bloedonderzoek, als ik maar gewicht zou verliezen.

Ik zit nu als mantelzorgster voor een vriend van de familie in een drukke periode, van verhuizing naar een ouderencentrum en opruimen van zijn oude woning, maar grijp zeker elke hulp aan om minder gewichtiger van de diabetes af te komen.
met groet , Doris :wink:
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: kennismaking

Bericht door Willy »

Hallo Doris

We hebben elkaar al een paar keer gesproken. Daar heb ik geleerd dat je een slimme vrouw bent met heel veel doorzettingsvermogen en dat je klaar staat om andere te helpen

Doris schiet er dan vaak bij in. We gaan dus nu meer voor Doris zorgen

Je eet redelijk goed en erg weinig. Ik ga dus voorlopig niet de kant op van voeding. Er zijn wel wat zaken die daar beter kunnen maar dat komt wel.

Je vertelde me dat je ook darmklachten hebt,zelfs voedingsallergieen

We gaan dus met je darmen beginnen. er is veel bewijs dat mensen met overgewicht een verstoorde darmflora hebben

Aan dr Brinkman gaan we wat medicijn suggesties doen om te zien of hij het wil voorschrijven

Uiteindelijk gaan we proberen met voeding en supplementen dezelfde resultaten te behalen als met een gastric bypass.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: kennismaking

Bericht door Willy »

Je hebt geen candida maar lees deze artikelen goed door

http://candida.pilliewillie.nl/schimmel ... ding.1.php

Over zetmeel, fermenteren en kippensoep

Begin met het maken van een een kippen bouilion die je 24 uur laat trekken

Kijk ook naar de filmpjes

Elke dag een kopje bouilion
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: kennismaking

Bericht door Willy »

Jouw overgewicht is begonnen tijdens de peri menopauze. Ik wil de hormonale klok terugdraaien en je phytooestrogenen geven in de vorm van zelf gemaakte soja yoghurt

Het voordeel is dat je dan soja yoghurt maakt met veel probiotica er in, gezonde darm flora

Lees deze pagina goed door http://menopauze.pilliewillie.nl/menopa ... ten.3a.php

En kijk ook naar de filmpjes

Probeer een petra toghurt machine te kopen. Dat zijn zes potjes in een warm houd bakje

Als je zes extra potjes kan bestellen is dat perfect.

Ik zou graag willen dat je 2 x per dag een bakje eigen gemaakte soja yoghurt eet, je mag er bosfruit door heen doen. Laat dat een nacht uit de koelkast staan dan heb je lekkere vruchten toghurt
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: kennismaking

Bericht door Willy »

Koop in de bio winkel kevirdrank en zuurkool die niet is gepasteuriseerd

Als ze dat niet weten in de winkel check dat dan bij de leverancier van de zuurkool

Begin met een theelepeltje rauwe zuurkool voor elke maaltijd en voer langzaam op naar EEN eetlepel per dag

Begin met een half glaasje kevir per dag en voer langzaam op naar EEN glas

volgende week zelf kevir maken
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Goede morgen, Willie!
Gisteren een drukke dag gehad, maar heb toch even in de avond gekeken naar de adviezen van Wiliie.
I.d.d. ik heb ook last van allergieën n.l. hooikoorts (vrnl. gras en pollen) en ben allergisch voor rauwe tomaten (eet ze wel gekookt en drink graag bio tomatensap en soep), In mijn jonge jaren at ik bijna dagelijks een pond tomaten omdat ik ze zo heerlijk vond. Mijn moeder maakte altijd tomaten klaar nadat ze de vel en de zaden had verwijderd, die gewoonte is doorgegeven. Maar een allergie bouwt zich in 7 jaar op en helaas geen rauwe tomaten en paprika voor mij. Maar in een roerei met tomaat ook heel erg verrukkelijk hoor.
Ook ben ik allergisch voor latex en breed-spectrum penicilline (direct darmproblemen).Gelukkig heb ik zover ik weet niet zoveel penicilline toegediend gekregen.

Mijn oudste dochter van 44 heeft een beginnende diabetes II en (slikt nu metformine 500 mg p dg.) en fibromyalgie, zij slikt hoge dosering vitamine D in druppelvorm.
Zij wil graag met mij meedoen.
Ze haalde gisteren voor mij bij de Groene slager aan de Elandsgracht drie biologische kippen-karkassen en deze staan vanaf gisteravond 20 uur op een zacht vuurtje te trekken.
Ik heb er wat uien prei en wortelen in gedaan en een blokje Star porchini (geconcentreerde eekhorentjes brood). Als het vanavond 24 uur heeft getrokken, gaan we ervan proeven. Ik verheug me er nu al op.
Toen ik vanochtend opstond rook mijn woning heerlijk naar kippensoep en ik dacht weer aan mijn kindertijd, en mama's kippensoep.

Mijn moeder had veel Oost-Europese eetgewoonten geleerd van haar moeder, mijn overgrootvader kwam uit Silezië, dus aten wij veel knoflook uien, rammenas, cantharellen, mierikswortel, aardappelkoekjes, en viskoekjes. Mijn vader kwam uit een Zeemansfamilie dus we aten vaak vis.

Ik heb reeds veel leeswerk verricht , de site van de Candida gelezen de filmpjes gezien, de site van Eva Witsel bekeken en zojuist het e-boek van dr. Mercola geprint. zodat ik onderweg in de bus of tram ook nog wijzer kan worden.
Ga zo naar de reform winkels in mijn buurt Westerstraat en Haarlemmerstraat, voor de on-gepasteuriseerde zuurkool.
Ik heb levende kefir besteld deze wordt na maandag a.s. pas versttuurd omdat het vers moet zijn, ga zo een niet-metalen zeef aanschaffen en/of zeefdoek.
en heb de Petra Yoghurt maker besteld via Van t'Ende (was in de aanbieding).

Dus.... ben ik nog steeds zeer gemotiveerd, het lijkt me qua gezondheid (overgewicht en diabetes II) zo heerlijk als ik over 3 maanden bij de internist kan komen zonder de nu aanwezige kilo's.
En... als dr. Brinkman idd hiervoor openstaat is het voor zijn patiënten en zijn status ook een win win situatie.
zojuist is de Petra yoghurtmaker gearriveerd, ik ben benieuwd!

met warme groet, (ook qua zonneschijn)
Doris 8)
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Dat je dochter mee leest en mee doet is prima, maar deze aanpak is speciaal gericht op DORIS

Dus het is niet gezegd dat je dochter daar baat bij heeft

Ik ga Cora vragen om je uit te leggen hoe je met Petra Soja yoghurt maakt.

Pas op meelezers, soja is alleen geschikt voor POSTMENOPAUSALE VROUWEN
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Beste Willie,

Dank je voor de tip,
mijn dochter is nog niet in de pre menopauze , zij eet ook geen soja en volgt de paleo eetwijze.

Alvast dank aan Cora, er was helaas 1 glaasje gebroken van de Petra yoghurt maker, tijdens het vervoer, dat wordt nog nagestuurd door Van t Ende, goede service.

Vanavond heerlijke bouillon.

groet Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Misschien kan je er zes bij bestellen, dat is handiger dan kan je de ene potjes opeten en in de ander nieuwe soja yoghurt maken
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Cora (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1600
Lid geworden op: wo okt 10, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Cora (therapeut) »

Hallo Doris,

Hieronder het recept voor sojayoghurt.
Mijn ervaring is dat het met de biologische, ongezoete Soya Naturel van provamel het beste resultaat geeft. Deze koop ik in de biologische winkel.

Hier de info over zelf soja fermenteren. Gelukkig is dat heel makkelijk:

Het gaat op precies dezelfde manier als waar op je zelf yoghurt maakt maar in plaats van koemelk neem je sojamelk.

Benodigdheden voor 1 liter sojayoghurt:
1 liter sojamelk naturel, zonder suiker o.i.d.!
2 - 3 eetlepels yoghurt, naturel, gewoon uit een pak of fles

Verwarm de sojamelk tot 40 graden C. Gebruik hier een keukenthermometer voor. Roer een paar eetlepels van de sojamelk door de yoghurt. Voeg weer een paar eetlepels sojamelk toe en roer dit mengsel door de rest van de sojamelk en verdeel het mengsel over de glazen potjes van een yoghurtmaker of doe de melk in een thermoskan of glazen fles die je in een hooikist of op een warme plek bewaart. Wacht 24 uur (niet korter!) en je yoghurt is klaar.
Ik vind de yoghurtmaker van het merk Petra erg prettig in gebruik:
http://www.alternate.nl/Petra/Yoghurtma ... uct/995885
(staan ook wel eens op marktplaats)

In kant en klare soja yoghurt zit meestal suiker (niet in die van sojade) en is vrij duur.

Als je nog wat meer gefermenteerde soja aan je voeding toe wilt voegen dan kan je wat tofu nemen. Bijvoorbeeld in blokjes door een salade.

Soja is alleen gefermenteerd en voor vrouwen in de overgang aan te raden!

Succes!
Groetjes,

Cora
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Dank je wel Cora

Soja in de strijd tegen overgewicht is alleen aan te bevelen voor vrouwen in de menopauze. Dan heeft het alleen maar voordelen. Voor jou Doris gaan we proberen de homonale oestrogeen klok 20 jaar terug te draaien. We gaan op een verantwoorde wijze je vrouwelijke hormonen ophogen

Ik zou dinsdagavond met je willen overleggen schikt 1900? Ik wil met jou een plan maken voor dr Brinkman

Ik wil ook graag dat je een weegmoment en een centimeter moment (buikomvang) bepaalt, bijvoorbeeld elke week dinsdag morgen

Graag ook drie dagen calorieen tellen en een gemiddelde op het forum plaatsen

Ik wil ook de drie dagen ochtend temperatuur van je, dat heet de Banes test, je weet hoe je hem moet meten
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie