actrapid

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

mart45
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 6:57 pm
Locatie: Beverwijk

actrapid

Bericht door mart45 »

Hallo Allemaal
Ik heb al van 1959 suiker en al alerlei insuline gespoten maar nu is de actrapid uit de handel waar ik altijd goed mee overweg kon en daarbij spuit ik als ik op de dag hoger zit novorapid bij maar nu is mijn vraag aan jullie is er iets in de handel wat een beetje lijkt op de acrapid??
Nog een fijne dag allemaal.
Martin
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Actrapid en Novorapid als ook Humalog zijn allen kortwerkende insulines,dus waarom 2 dezelfde gebruiken en daarom is actrapid ook uit de handel gegaan.
Nu is de insuline in alle 3 hetzelfde,alleen de bijproducten verschillen iets,maar er zijn mensen die daar soms slechter op reageren,daarom zou je ipv de actrapid de Humalog erbij kunnen proberen.

Denk dat je ook een langwerkende insuline grbruikt om je basale instelling goed te houden,zo ja dan praat eens met je behandelaars over een insulinepomp,dan heb je nog maar 1 soort kortwerkende insuline nodig,de pomp zorgt voor je basle instelling en bij het eten pomp je meer insuline.

De voordelen....altijd insuline bij je en maar 1x per 2 of 3 dagen je naaldje wisselen terwijl je nu zeker 4x daags suit...dus ook geen 2 insulinepennen meeslepen....vaak een beter instelling.

Nadelen???? ik zou er geen weten op te noemen.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
mart45
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 6:57 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door mart45 »

Hallo
Hartelijk dank voor dit antwoord en ik gebruik inderdaad insulatard voor langwerkend maar mijn probleem was een tijd geleden dat ik er erge hypo.s van kreeg als ik het normaal gebruikte voor het eten ik gebruik het wel om bij te spuiten en dat gaat het goed omdat ik erg snel oploop met de suikerspiegel en ik ben er een beetje bang voor dat het sneller is uitgewerkt als de actrapid vandaar deze vraag op dit forum.

Maar een pomp is voor mij niet een optie omdat ik bang ben voor onstekingen omdat ik nogal makkelijk ben met de naalden omdat ik maandn met de zelfde naald spuit ik vernieuw alleen als iemand anders aan mn spuit gezeten heeft.
Nog een fijne dag allemaal.
Martin
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Dat die sneller uitgewerkt is hoef je niet bang voor te zijn,werkt ook 2-4 uur.

Dan je naalden,juist met een naald die je meerdere keren gebruikt loop je een groter risico op ontstekingen,bekijk hem eens onder een microscoop,dan schrik je hoe bot die naald is na 1x spuiten.

Met een pompje vervang je 1x per 2-3 dagen het infuussetje,prik je dus 1x per 2-3 dagen,dan zijn er als je 4x daags spuit nu,dan 11keer minder prikken en dan heb ik het nog niet over de keren dat je nog extra bijspuit,met een pomp is het even op een knopje drukken.

Heb het er maar eens over met je DVK,ik weet zeker als je eenmaal een pomp hebt en er aan gewend bent je die nooit meer wilt inleveren.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
mart45
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 6:57 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door mart45 »

Hallo Thei
Ik heb er nog weer overnagedacht en bij de apotheek inlichtingen ingewonnen en kom toch ook wel tot de slotsom dat het een pomp moet gaan worden en zal morgen de VU bellen om verder te komen.
In iedergeval bedankt voor de reactie.s
Nog een fijne dag verder.
Martin
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Neem dan contact op met je DVK,dan kan die meteen de pompaanvraag verzorgen,voor je de pomp dan werkelijk gaat gebruiken ben je ook weer een 6-8 weken verder.

Succes verder met de pomp en heb je vragen dan vraag maar.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
mart45
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 6:57 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door mart45 »

Hallo Thei

Ik heb vanmorgen geprobeert te bellen maar het was niet gelukt dus morgen nog een keer.
Maar iniedergeval hartelijk dank voor de uitleg.
Nog een fijne dag.
Martin
mart45
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 6:57 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door mart45 »

Ik heb over 2 weken een gesprek met de DV en dan zal er wel meer uit komen ga ik van uit moet nu op letten met de novorapid .
Maar nogmals bedankt voor de reactie.s
grt martin
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

oke ik hoor het wel.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
mart45
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 6:57 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door mart45 »

Vande week in de VU geweest en kreeg te horen dat het voormij geen optie is om een pomp te nemen omdat in de pomp de zelfde insu zit als de novorapid en dan is het geen optie meer voormij want daar heb ik steeds problemen mee want maandag was ik pas om 2 uur in de middag een beetje bij de wekker .
Maar ik heb nu andere insu en die gebruik ik nu 4 dagen en geen hypo.s meer gehad gelukkig en het type is humuline dus dit is een hele vooruitgang volgens mij lijkt het een beetje op de actrapit dus ben er wel blij mee nu.
grt Martin
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Oke,is bij jou dus ook maatwerk geworden
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

mart45 schreef:Vande week in de VU geweest en kreeg te horen dat het voormij geen optie is om een pomp te nemen omdat in de pomp de zelfde insu zit als de novorapid en dan is het geen optie meer voormij want daar heb ik steeds problemen mee want maandag was ik pas om 2 uur in de middag een beetje bij de wekker .
Maar ik heb nu andere insu en die gebruik ik nu 4 dagen en geen hypo.s meer gehad gelukkig en het type is humuline dus dit is een hele vooruitgang volgens mij lijkt het een beetje op de actrapit dus ben er wel blij mee nu.
grt Martin
De isuline die je noemde zijn allen kortwerkende,de één wat langer werkend dan de andere.
Al die insulines kun je ook in een pomp gebruiken.

Laat eens onderzoeken of je neuropathie hebt,maar dan op de maag,zo ontstaat een vertraagde maagontlediging naar de darmen en zou je na eten en spuiten eerst een hypo krijgen en later een hyper,de hypo omdat de insuline al aanwezig is en het voedsel nog niet de darmen heeft bereikt en een hypo omdat de insuline al uitgewerkt is en dan pas het voedesel in de darmen komt.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Kijk eens op www.consumed.nl wat alle door jou gebruikte insulines doen,op onderstaande link kan het ook.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=199
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
mart45
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 6:57 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door mart45 »

Hallo Thei
Het zou best kunnen zijn van die neurophatie want ik heb darmkanker gehad en daarna een hele trage stoelgang maar ik ga het in de VU op tafel leggen iniedergeval.

Maar ik begreep van de D.V dat er alleen maar novo in die pomp zit vandaar dat ik er ook niet verder op doorgegaan was .
Maar nu dus wel.
Hartelijk dank voor het antwoord van U.
Shalom.
Martin
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Krijg je voor je darmen nog medicatie?
Prednison bv verhoogd ook je bls.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Plaats reactie