Bijwerkingen Alfa Liponzuur ?

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Nol
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: wo apr 25, 2012 11:10 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Bijwerkingen Alfa Liponzuur ?

Bericht door Nol »

Ik ben al jarenlang zoals ze zeggen een diabetes type II patiënt en heb sinds een maand of zes flink veel last van branderige voeten, steken in de benen, handen en ellebogen. Het is momenteel zelfs zo erg dat ik ook niet langer dan een stief kwartiertje uit de voeten kan. De internist concludeerde dan ook dat ik last had van neuropathie en dat hij behalve het voorschrijven van pijnstillers niets voor me kon betekenen.

Vervolgens ben ik dus gekluisterd aan huis, zeer tegen m'n zin natuurlijk, aangezien ik een vervent wandelaar was. Nadat ik op dit forum terecht kwam en verhalen las over Alfa Liponzuur kreeg ik weer een beetje hoop.

Dus, na me ingelezen te hebben op internet en de Alfa Liponzuur besteld te hebben was ik dan ook met volle moed begonnen. Na slechts 2 pillen (á 600mg) verdeeld over twee dagen ingenomen te hebben, ontwikkelde zich vele extra klachten.

Zo kreeg ik extreme maag en -darmklachten, met een diarree als gevolg. Daarnaast kreeg ik ook een zeer nare hoofdpijn, nekklachten en had ik ook een vervelende pijn in de gewrichten. Het werd dan ook onhoudbaar en ben dan direct gestopt met de pillen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik zeer snel last heb van m'n maag en daar dan ook een maagzuurremmer voor inneem. Nu nog steeds een week later ben ik aan het bijkomen van wat voelt alsof je een zware griep achter de rug hebt. Ik vraag mij dan ook af of het niet zo kan zijn dat ik met die 600mg niet een soort van 'overdosis' heb genomen? Ik weet het jammer genoeg dan ook niet.

Het enige positieve wat ik kan zeggen is dat m'n suikerwaarden naar beneden vlogen en zijn nu (weliswaar iets gestegen) maar nog steeds zeer goed te noemen zijn.

Nogmaals, het bevreemd mij dat ik zulke bijwerkingen gehad, aangezien ik nergens iemand met een soortgelijke ervaring op internet kan terug vinden.

Groeten,

Nol
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Nol,

Net je verhaal gelezen en in feite kreeg jij hetzelfde antwoord van jouw arts dan ik in 2004 : pijnstillers en.... verder was er niet !!
Je hebt mijn verhaal gelezen en ik had veel baat bij de diverse supplementen die men mij hier op het forum geadviseerd had, maar......ik begon echt niet met 600 mg alfa liponzuur in 1 keer, maar met een veel lagere dosis en het daarna langzaam opgebouwd.
Heel naar dat je zoveel last van maag en darmen hebt gekregen en misschien kun je ook wel niet tegen een bepaalde stof ? maar ik hoop dat je geholpen kunt worden door een deskundige van dit forum.
Succes in elk geval !

Nelleke
Nol
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: wo apr 25, 2012 11:10 pm
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Nol »

Hallo Nelleke,

Ik wilde je bij deze even bedanken voor je reactie en misschien dat ik toch nog een keer met hulp van een deskundige op herhaing ga.

Nogmaals dank !

Groeten,

Nol
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

ik gebruik al enkele jaren 4x 300 mg alfaliponzuur en hebt totaal geen last en ook geen last meer van pijn in mij voeten en benen en ik hebt ze genomen op advies van mij internist omdat hij vertelden dat het in Duitsland een medicijn is wat ook vergoed word en ik ben blij dat ik het gedaan hebt vrg Bert
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Nol,

Het ligt een beetje aan de soort alpha-lipon die je genomen hebt.
Heb je De R+ alpha-lipon dan is de maximale dosis 600 mg.
Heb je de meer gangbare vorm dan is 1200 mg wel veel maar niet te veel.
Verder moet er als je alpha-liponzuur neemt altijd biotine bij,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Corrie ik neem al jaren biotine in samen met alfa liponzuur ik koop deze in Polen doppel herz www.doppelherz.pl dla diabetykow
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Doppelherz aktiv mineralen voor diabetici
van ALA

Voedsel voor bijzondere voeding voor mensen met een gestoorde glucose metabolisme liponzuur, magnesium, chroom, zink, selenium: • helpen bij het ​​behoud normale bloedsuikerspiegel • vermindering van oxidatieve stress







Het product speciaal voor doven glucosetolerantie naast een dieet. liponzuur (alfa-liponzuur ALA) in een dosis van 300 mg per dag wordt gebruikt in glucosemetabolisme helpen bij mensen met diabetes en de negatieve effecten van oxidatieve stress te voorkomen. Liponzuur wordt beschouwd als een van de meest krachtige antioxidanten. De beschermende werking op het zenuwstelsel en de vasculaire systeem is bewezen bij patiënten met een gestoorde stofwisseling van koolhydraten. Mineralen: magnesium, zink, chroom en selenium een rol spelen bij normale koolhydraten economie van het lichaam, met inbegrip in de synthese en afgifte van insuline. Chroom verbetert de werking van insuline en positief effect op de stofwisseling van koolhydraten. Het is een belangrijk onderdeel van GTF (Glucose Tolerantie Factor), een factor die glucose tolerantie doet toenemen. GTF handeling een verhogen van de gevoeligheid van cellen voor insuline. Het bleek dat bij diabetes vaak leidt tot oxidatieve stress accumulatie in de cellen van vrije radicalen die beschadiging van bloedvaten en zenuwen kan veroorzaken. chroom, magnesium, zink en selenium zijn krachtige anti-oxidanten, dat oxidatieve stress te verminderen. In aanvulling op de voeding met magnesium helpt voorkomen dat een tekort aan magnesium komt vaak voor bij patiënten met diabetes. Het product bevat 150 mg magnesium in organische vorm (magnesium citraat), die de absorptie verbetert door het lichaam. geschikte dosis van anti-oxidanten en actieve liponzuur kan de schadelijke effecten van oxidatieve stress bij diabetes en helpt het behoud van een normale bloedsuikerspiegel.
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Bert,

Lijkt me een uitstekend produkt :D

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Corrie en het scheelt mij ook nog een hoop geld met hier kost in Polen 9.80 euro de 60 capsulus en hier betaal ik 35 euro per 60 stuks
GERDI
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 5:28 pm

Liponzuur

Bericht door GERDI »

Hoi Nol,

Ik heb ook maagklachten van liponzuur.
Daarna ontstaan er buikklachten bij mij.
En ik had idd ook nekklachten, maar die had
ik niet gerelateerd aan de liponzuur.
Ik neem zelf 3 x 250 mg opbouwend naar straks
4 x.

Dan te bedenken dat ik ook nog eens een maagbeschermer
van de internist heb. En toch maagklachten.
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

gerdi ik hebt totaal geen bij werkingen en ik gebruik 4x daags 300 mg
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Bert en Gerdi,

Ik had 'vroeger' ook wisselend last van een soort branderig gevoel in mijn maag na het innemen van alfa lipon.....was echter heel wisselend, dus soms wel en soms niet. Zelf heb ik nooit meer dan 900 mg gebruikt en dit dus langzaam later afgebouwd.
Ik denk ook niet dat een maagbeschermer zou helpen dit gevoel te voorkomen....deze is meer om letterlijk je maag te beschermen tegen alles wat je in moet nemen. Ik kreeg destijds al een maagbeschermer voor de dagelijkse aspirine die ik moet nemen.

Groetjes : Nelleke
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

ik ben dat met je eens ik kan vele mensen die er geen last van hebben
GERDI
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 5:28 pm

liponzuur

Bericht door GERDI »

Hoi Bert en Nelleke,

Ik eet er nu genoeg bij, zodat het niet op een lege maag valt zeg maar.
Want ik vind het alpa liponzuur te belangrijk om te laten staan.
Klopt Nelleke, ik heb de ene keer meer last dan de andere keer.

Fijn Bert, dat jij geen last hebt.
Ik ben altijd al een maagklant geweest hoor.
Als ik grote vit. C pillen neem, die van 1000 mg, krijg ik ook altijd
maagzuur en pijn. Gevoelige maag zit bij ons in de familie.
Mijn vader heeft een paar maagbloedingen gehad.

Nelleke, ik dacht dat een reguliere maagbeschermer overal tegen
beschermde, ook tegen bv liponzuur dus. Ik heb hem voor de indometacine.

Liefs Gerdi
Plaats reactie