dieet?

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
suikerklontje
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za nov 19, 2011 10:58 pm
Locatie: harmelen

dieet?

Bericht door suikerklontje »

Hai, hier suikerklontje weer!

Hoe kun je lekker koolhydratenarm eten zonder alle productinfo eerst te moeten lezen? Als ik andere verhalen op dit forum lees lijkt me dit nl best ingewikkeld. Ik ben een broodeter ( zo'n 6 tot 8 sneetjes donker brood pd). Mijn glucose nuchter is elke keer rond de 9, dus er moet wel wat gebeuren. Heb al verschillende pillen geprobeerd, maar m'n HbA1c is nu gestegen tot 64 ( nieuwe eenheid) en er zit zelfs suiker in m'n urine! Ook al ga ik nog naar de internist vd week wil ik zelf toch ook al wat gaan uitproberen. Dus wie heeft er nog leuke/ nuttige voedingstips?

Groetjes,
S
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Hai suikerklontje,

Die 9 mmol nuchter hoeft perse niet aan het eten te liggen,eerder dat je het bekende ochtend fenomeen hebt,dwz dat je lever tegen die tijd dat je wakker wordt meer glucose vrij gaat geven zodat je hersens en organen meer energie krijgen,gebeurd dit niet dan zul je nooit wakker kunnen worden.
Nu....die glucose afgifte zal bij jou ongecontroleerd gebeuren en daarom zit jij nuchter op die 9 mmol....denk dat je wel al metformine zult gebruiken,die remt n.m. die ongecontroleerde glucose afgifte vanuit de lever af,zo ja dan zal de dossis metformine omhoog moeten en zo nee dan meteen metformine vragen.

Metformine heeft als bijwerkingen maag/buikoijn en diaree,deze kleachten moeten na een week of 6 over zijn,is dat niet zo dan ga maar vragen om insuline te spuiten want dan kom je ook zolang je metformine gebruikt niet meer van die klachten af.

Een waarde van 64(oude waarde 8%)is te hoog en die zal naar beneden moeten wil je al niet snel met DiaBetes(DB) comlicaties te maken gaan krijgen.
Suiker in de urine zegt niets over de toestanden van je nieren,het zijn een soort waterzuivering installaties,zodra de eiwit hoeveelheid in je urine te hoog is,dan moet er actie ondernomen worden want dan is er een storing in die waterzuivering

Wat koolhydraat (khd)arm eten betreft,ik heb het boek "De KHD-Arme Keuken" van Elaine Gartner (ISBN nr 9 789059292924)gebruikt en gebruik het nog voor heerlijke recepten een ander boek wat ook op de oorzaken van oa overgewicht en behandeling in gaat en ook weer heerlijke recepten bevat is het boek 'Slim op uw juiste gewicht'(isbn nr978-90-389-1918-8 )van Cora de Fluiter en die naam zul je hier vaker tegen komen en ook Cora zelf.

Wat het aantal dagelijkse grammen khd betreft,zorg dat je een minimale hoeveelheid binnen krijgt,te extreem khd-arm gaan eten kan afkick verschijnselen van een khd-verslaving als gevolg hebben en daar wordt je echt niet vrolijk van,kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Maar een dieetiste en ook Corrij(hier de aangewezen ortomoleculaire therapeute)kunnen je daarin goed begelijden,mijn advies vraag dan ook aan Corrij of zij jou hierin wilt begeleiden,ook zul je voedingssuplementen erbij moeten gaan gebruiken zodat je toch elke dag je dagdosering vitamines binnen krijgt,vitamines zijn goed en gezond,maar het woordje "TE" is zeker niet goed.

Ook is hier een programma om je bloedsuikers(bls) te stabaliseren,Willy herschrijft momenteel ea daar van,doe hier ook je voordeel mee.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Volg deze updat

viewtopic.php?t=11281
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Suikerklontje,

Je hebt ook bloed laten prikken schreef je?
Heb je daar de uitslagen van zodat ik mee kan kijken?
Zou je willen doorgeven wat je aan medicatie gebruikt?
Ook de medicatie voor de reuma!

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
suikerklontje
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za nov 19, 2011 10:58 pm
Locatie: harmelen

bloeduitslagen

Bericht door suikerklontje »

Ha Corrij

glyc.Hb was 64, glucose nuchter: 9 en in de urine zat 3+ aan suiker ( gemeten op 89 mmol/l)
Verder zie prive-mail
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Je HbA1c en je nuchter is te hoog

Je hebt met deze waarden 10%meer kans op een hart en vaatziekte

Zie

http://diabetes-bloedsuiker.pilliewilli ... s.1a.1.php
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie