acomplia 20 mg

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

acomplia 20 mg

Bericht door bertvaneck »

wie heeft er ook ervaring met acomplia ik heb hele goede maar ik hoor ook andere berichten ik ben in 5 maanden 29 kilo kwijt :D
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Smakelijk eten Bert....lekker spulletje wat jij je lichaam opdringt
------------------------------

ACOMPLIA TABLET FILMOMHULD 20MG

Wat is Acomplia® en waarvoor wordt het gebruikt?

Acomplia® is het eerste middel in een nieuwe groep van geneesmiddelen die de CB1 receptor selectief blokkeren. Kort samengevat maken de CB1 receptoren deel uit van een systeem in het lichaam (het Endocannabinoïd systeem) dat een functie vervult in de regulering van de energiehuishouding.

Wanneer alles naar behoren functioneert, wordt het Endocannabinoïd systeem actief als men honger heeft en het verhoogt dan de behoefte om te eten. Als men gegeten heeft, moet het systeem snel inactief worden totdat het weer tijd is om te eten.
Indien iemand echter gedurende een lange periode is blootgesteld aan energierijke voeding en er daarnaast sprake is van een gebrek aan lichamelijke inspanning, dan blijft het Endocannabinoïd systeem voortdurend actief. In dit geval veroorzaakt het overactieve Endocannabinoïd systeem in de hersenen een toename van het hongergevoel en de voedselinname. Tegelijkertijd zorgt het Endocannabinoïd systeem in andere organen die belangrijk zijn voor de regulering van de energie en het gewicht voor een ontwikkeling van cardiometabole risicofactoren, zoals:
- Ophoping van vet die leidt tot overgewicht of obesitas. Het vet hoopt zich vooral op in de buikholte en veroorzaakt abdominale obesitas (een grote middelomtrek), die in hoge mate verantwoordelijk wordt geacht voor een verhoogd cardiometabool risico.
- Dyslipidemie - een bijzonder laag HDL-cholesterolgehalte (het "goede" cholesterol dat tegen hartaanvallen beschermt) en een hoog triglyceridengehalte, die het risico op cardiovasculaire aandoeningen verhogen.
- Verminderde glucoseopname - deze is te wijten aan de verminderde werkzaamheid van insuline bij de regulering van het glucosegebruik door de spieren, waardoor het risico op het ontstaan van diabetes toeneemt.

Door het blokkeren van de CB1 receptor corrigeert Acomplia® de overactiviteit van het Endocannabinoïd systeem en beïnvloedt diverse cardiometabole risicofactoren, waaronder overgewicht/obesitas, dyslipidemie en een verstoorde glucosestofwisseling. Acomplia® wordt dan ook gebruikt voor de behandeling van obesitas (body mass index ten minste 30kg/m²), of voor patiënten die overgewicht hebben (body mass index ten minste 27kg/m²) in combinatie met andere cardiometabole risicofactoren.

Hoe moet Acomplia® worden ingenomen?

Volg bij het innemen van Acomplia® altijd nauwgezet het advies van uw arts. Raadpleeg bij twijfel uw arts of apotheker. De gebruikelijke dosering is eenmaal daags één tablet van 20mg, in te nemen 's morgens voor het ontbijt. Neem de tablet heel in. Om een optimaal resultaat te verkrijgen, moet u een dieet volgen met minder calorieën en moet u lichamelijk actief worden. Uw arts kan u aan de hand van uw persoonlijke conditie en algemene gezondheidstoestand adviseren welk dieet u moet volgen en hoeveel lichaamsbeweging u moet nemen.

Acomplia® moet eenmaal per dag worden ingenomen, 's morgen voor het ontbijt.

Als u meer van Acomplia® heeft ingenomen dan u zou mogen, raadpleeg dan uw arts of apotheker.

Als u vergeten bent Acomplia® in te nemen, moet u de vergeten dosis innemen zodra u dit merkt, maar neem geen dubbele dosis om de vergeten dosis in te halen.

Raadpleeg uw arts of apotheker als u nog andere vragen heeft over het gebruik van dit product.

De meest voorkomende bijwerkingen van Acomplia®

In klinische onderzoeken waarbij Acomplia® vergeleken werd met een placebo (nep-pil), moest een aantal patiënten stoppen met het gebruik van Acomplia® vanwege de bijwerkingen.

De meest voorkomende van deze bijwerkingen waren: misselijkheid, veranderingen in de gemoedstoestand en symptomen van depressie, depressieve stoornissen, angst en duizeligheid.

Depressieve stoornissen werden gemeld bij ongeveer 1 op de 30 patiënten (3,2%) die Acomplia® gebruikten. De stoornissen waren meestal van lichte of matige aard en alle patiënten herstelden nadat zij een geschikte behandeling hadden ontvangen of nadat zij gestopt waren met het gebruik van Acomplia®. De aard van de depressieve stoornissen die zich voordeden bij patiënten die Acomplia® namen, kwam overeen met die van de stoornissen die zich voordeden bij patiënten die een placebo namen (dat wil zeggen dat de behandeling met Acomplia® geen nieuwe vormen van depressieve stoornissen veroorzaakte).

Waarschuwing bij gebruik Acomplia®

Gebruik Acomplia® niet
als u allergisch (overgevoelig) bent voor rimonabant, of voor een van de andere hulpstoffen van Acomplia®, of wanneer u borstvoeding geeft.

Acomplia® wordt niet aanbevolen
voor mensen die lijden aan een depressie of antidepressiva nemen.

Voordat u dit geneesmiddel gaat gebruiken, moet u uw arts vertellen of
- u een gestoorde leverfunctie heeft
- u een ernstig gestoorde nierfunctie heeft
- u momenteel behandeld wordt voor epilepsie
- u jonger bent dan 18 jaar

Neemt u andere geneesmiddelen?
De werkzaamheid van Acomplia® neemt toe door gelijktijdig gebruik van bepaalde geneesmiddelen (de zogenaamde CYP3A4 remmers) zoals itraconazol (een middel tegen schimmelinfecties), ketaconazol (een middel tegen schimmelinfecties), ritonavir (een geneesmiddel voor de behandeling van HIV infecties), telithromycine (antibioticum), clarithromycine (antibioticum), of nefazodon (antidepressivum). Vertel het uw arts of apotheker als u deze of andere geneesmiddelen gebruikt of kort geleden heeft gebruikt. Dit geldt ook voor geneesmiddelen die u zonder voorschrift kunt krijgen, zoals St. Janskruid, rifampicine (antibioticum), geneesmiddelen voor gewichtsverlies, medicijnen die de bloedlipiden (vetten) verbeteren, antidiabetesmiddelen en geneesmiddelen voor de behandeling van epilepsie (zoals fenytoïne, fenobarbital, carbamazepine) of depressie.

Bent u zwanger of geeft u borstvoeding?
Acomplia® mag niet worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Neem onmiddellijk contact op met uw arts als u zwanger wordt, als u denkt dat u zwanger bent of als u van plan bent zwanger te worden terwijl u Acomplia® gebruikt. Neem Acomplia® niet wanneer u borstvoeding geeft. Vertel het uw arts als u borstvoeding geeft of als u van plan bent uw baby borstvoeding te geven.

Rijvaardigheid en het bedienen van machines
Bij de aanbevolen dosering heeft Acomplia® naar verwachting geen invloed op uw rijvaardigheid of het vermogen om machines te bedienen.

Bent u overgevoelig voor lactose?
Acomplia® tabletten bevatten lactose. Als u bepaalde suikers niet verdraagt, raadpleeg dan uw arts voordat u dit geneesmiddel gebruikt.

Klik hier voor de bijsluiter.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Maar ik heb wel weer mijn normale figuur terug en dat kan je van jou niet zeggen :D
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Kun je niet weten want je kent mij niet
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Die foto,s op de forums zeiden genoeg en heb ook niet de interesse om je te leren kennen :D want ik val niet op mannen :D
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Dan ga eens naar de oogarts Bert,op de eerste plaats is het één foto en daar zie net niets op en verder jammer Bert,ik ben net omgebouwd tot man....ik was van te voren een spetter van een vrouw.

Maar goed het blijft toch een feit dat jij je lichaam met rotzooi volpropt :o
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

je kan beter iets anders ombouwen en ik heb geen behoefte aan jouw opmerkingen verspeel je energie aan een ander :evil:
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

tja Bert....als je domme opmerkingen plaatst krijg je ook domme opmerkingen terug he....maar kan je geruststellen.....ik ben niet omgebouwd en val net zo min als jij op mannen,wel eens erover maar dat is een ander verhaal....zal ik je het vertellen

tip voor nu meteen.....meet je bls eens want als ik dit :evil: zie,denk ik dat je te laag zit :lol:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Heren, heren

We gooien op dit forum niet met modder!
Graag een beetje respect voor elkaar en andersman mening.

Ed, ik denk niet dat er forumgebruikers zijn die Aclompia gebruiken, dus vermoed ik niet dat er veel reakties zullen komen op jouw vraag.
Het is natuurlijk fantastisch dat je zoveel gewicht bent kwijt geraakt, maar houd dit dan ook in dat je dit middel de rest van je leven moet blijven gebruiken?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Corrie ik heb van deze week weer voor een halfjaar gekregen ik was 132 kilo ben vanochtend 103.5 kilo en ik wil naar 95 kilo maar de laatste kilo,s zijn het moeilijkst en als ik op mijn gewicht ben dan overleg ik met mijn internist hoe verder.gebruik nu ook al minder medicijnen gebruik4x daags metformine 500 mg en eerst ook nog 4x dag glizazide 30 mg
ben dus dat begrijp je wel een blij en gelukkig mens :D
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Bert,

Ja daar kan me zeker iets bij voorstellen.En minder medicatie is helemaal toppie, alhoewel je de glizazide vervangen hebt voor aclompia en dit is ook een medicijn, maar ik snap wat je bedoelt.
Volg je er een dieet bij?
Klopt het dat dit een vrij nieuw geneesmiddel is?
En is er iets bekend van bijwerkingen op de lange termijn?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Corrie het is een nieuw middel en wat het op de lange duur doet dat weet ik niet ik denk dat het is vrij gegeven in de eu dus ja en ik volg geen dieet door die medicijnen heb je veel minder eetlust dus twee vliegen in een klap maar het is vrij duur 189 euro voor 28 tabletten maar ik voel me herboren.
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Maar ik wel

acomplia = rimonabant

dat is een zeer zeer gevaarlijk middel

lees dit artikel uit de lancet het beste blad ter wereld

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1802 ... d_RVDocSum

Our findings suggest that 20 mg per day rimonabant increases the risk of psychiatric adverse events--ie, depressed mood disorders and anxiety-despite depressed mood being an exclusion criterion in these trials. Taken together with the recent US Food and Drug Administration finding of <b>increased risk of suicide during treatment with rimonabant</b>, we recommend increased alertness by physicians to these potentially severe psychiatric adverse reactions.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

willie dat was mijn bekend mijn dokter heeft daar met mijn over gesproken dat het mogelijk depressie kan veroorzaken daarom hou ik dat goed in de gaten.bedankt voor u reactie
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

bertvaneck schreef:je kan beter iets anders ombouwen en ik heb geen behoefte aan jouw opmerkingen verspeel je energie aan een ander :evil:
Dan zal ik dit maar als een depresieve opmerking van jou zien Bert :lol:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Plaats reactie