neuropathie

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

[quote="thei"]

Wanneer ik 'savonds ga slapen met een bls van 6.0 mmol (pomp gaat dan de nachtelijke uren naar 50% basaal)
quote]

Sorry die 50% moet 90% zijn :oops:
Zat even met een ander gegeven in mijn hoofd toen ik dit gisteravond schreef :roll:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
van der vleuten
Bekende op het forum
Berichten: 11
Lid geworden op: za okt 13, 2007 9:58 am

antwoord

Bericht door van der vleuten »

Hoi Thei,
Heb jij ook suikerziekte dat wist ik niet, ik zal vier dagen en nachten een curve maken en dat aan je door geven ik moet toch vaak naar het toilet dus kan ik het op verschillende tijden doen groetjes Geke :wink:
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Ja Geke,wij behoren tot de zelfde suikerclub :roll:

Als je die 4 nachten je bls meet,probeer dan om 2.00 uur-3.00 uur-4.00 uur en om 5.00 uur een keer te meten,maar wel onder dezelfde omstandigheden naar bed gaan,het liefst alle avonden met dezelfde bls,ook dan zul je nog zien,dat je nuchtere waarde per dag nog kan verschillen.
Ga uit van de bls waar je onder normale omstandigheden gaat slapen,zit je nu echt te hoog,spuit die hoge bls dan naar de voor jou normale waarde,allen zo kun je een goede vergelijking maken en krijg je een beter inzicht wat je bls 'snachts gaan doen :o
Ons lichaam is nu eenmaal een zeer gecompliceerde chemische fabriek :P
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Geke,

Ik mis je op het neuropathieforum?

Als het niet wilt lukken of als je problemen hebt op dat forum te komen laat het me even weten, dan help ik je graag even verder,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
van der vleuten
Bekende op het forum
Berichten: 11
Lid geworden op: za okt 13, 2007 9:58 am

antwoord

Bericht door van der vleuten »

Hallo Corrij,
Misschien heb je het gelezen van Thei, dat ik mijn bls een paar dagen achter elkaar moet meten en noteren dus dat heb ik gedaan en hier komen ze:
nuchter; 2 u na ., lunch 2 u na .voor avondet.2 u na, voor slapen, nacht
9.0 9.3 7.0 7.3 11.4 8.2 5.3 8.9 (2uur

6.9 7.6 7.5 4.6 8.6 9.6 11.5 8.1 (3uur

8.7 8.3 5.7 5.1 8.1 4.7 7.4 8.4 (4uur

8.0 8.4 6.8 6.1 6.1 6.4 4.4 7.1 5uur

dit zijn ze dus wel aan de hoge kant he? dus graag hulp van jou groetjes Geke

:cry
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Geke,

Zou jij mij even willen bellen?

0164 687504

Het lijkt me beter om op het neuropathieforum verder te gaan, ik loods je er wel heen.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Geke,

Er wordt aan je 'gewerkt' merk ik en daarom : toi...toi....toi..... :lol:

Groetjes : Nelleke
van der vleuten
Bekende op het forum
Berichten: 11
Lid geworden op: za okt 13, 2007 9:58 am

bedankje

Bericht door van der vleuten »

Hoi Nelleke,

wat lief van je om mij succes te wensen Alles goed met jou?
ben wel erg verkouden maar verder gaat het goed. gr. Geke :wink:
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Geke,

Ook lief van jou te vragen hoe het met mij gaat :-) Still going strong moet je maar denken met ups en downs, maar dat heeft elke diabeet.

Ik weet niet goed of jij nu ook al begonnen bent met de supplementen en ben natuurlijk benieuwd of jij ook zult mogen ervaren dat ze jou helpen !!
Daarom volg ik je zeer zeker op het forum en...hou ons op de hoogte asjeblieft !!

Liefs : Nelleke
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

quote="van der vleuten"]Hallo Corrij,
Misschien heb je het gelezen van Thei, dat ik mijn bls een paar dagen achter elkaar moet meten en noteren dus dat heb ik gedaan en hier komen ze:
nuchter; 2 u na ., lunch 2 u na .voor avondet.2 u na, voor slapen, nacht
9.0 9.3 7.0 7.3 11.4 8.2 5.3 8.9 (2uur

6.9 7.6 7.5 4.6 8.6 9.6 11.5 8.1 (3uur

8.7 8.3 5.7 5.1 8.1 4.7 7.4 8.4 (4uur

8.0 8.4 6.8 6.1 6.1 6.4 4.4 7.1 5uur

dit zijn ze dus wel aan de hoge kant he? dus graag hulp van jou groetjes Geke

:cry[/quote]

Hoi Geke,


Hoe lang heb jij diabetes?
Heb jijzelf een verklaring van de verhogingen in de bls door de dag heen? zoals die 11.5 mmol,snoepen of nog iets gegeten?

Dan los van het feit,of de eenheden Lantus wel of niet genoeg zijn,blijkt uit de je lijstje van je bls dat deze tijdens de nacht oplopen,ook al ben je met lage bls gaan slapen,dit duidt op het Dawnsyndroom,niet te verwarren met het Downsyndroom.(kun je ook eens op Googlen)
Dawnsyndroom,of ook wel het ochtendfenomeen genoemd wil zeggen dat je lever die eigenlijk tegen de tijd dat jij wakker gaat worden,meer glucose gaat vrijgeven om je hersens en organen sneller te laten werken,dit eigenlijk de hele nacht door blijft doen en je dan ook 'smorgens wakker wordt met te hoge bls.

Je langwerkende insuline zou ook in Eenheden(IE) omhoog moeten,maar doe dit io met je DVK of internist,dat haal ik uit de bls die aangeven dat eigenlijk de hele dag door je bls te hoog zijn,op een paar metingen na.
Vraag ook om de Lantus evt in 2x te spuiten.

Nu zijn er wat vuistregels,1e) als 4 uur na het eten,dus eigenlijk voort de volgende maaltijd de bls te hoog zijn,dan moet de basale insuline meer worden.
2e) als 1.5- 2 uur na het eten de bls veel hoger zijn als de bls van voor het eten,moet je de maaltijdinsuline ophogen.

Hoeveel meer ligt aan wat jij nodig hebt aan IE insuline om 1 mmol te zakken en als je dat weet is het ook makkelijker om die maaltijdinsuline zelf op te hogen.

Terugkomend op het Dawnsyndroom,is op 2 manieren op te vangen,1e) de Lantus dus in 2x spuiten waarbij de avond/nacht periode je meer IE spuit,of....... een insulinepomp!!
Een pomp heeft het voordeel dat je de basale hoeveelheid insuline per half uur tot elk uur,afhankelijk van het merk pompje,kunt instellen.
Ik ben zelf ook een pompgebruiker met Dawnsyndroom en sta ondanks flink overgewicht op met bls van 4.5-6.5 mmol en blijf de rest van de dag ook onder de 7 mmol rondrennen,maar wel na veel meten en corigeren.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Geke die bls spreken natuurlijk boekdelen,ik kan je er een hoop over vertellen,maar neem aan dat Corrij dit al doet als jij haar belt,zoniet,dan laat maar weten,krijg je mijn visie,als je er pijs op stelt.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

advies alfaliponzuur

Bericht door bertvaneck »

ik wou even kwijt dat ik nog steeds alfaliponzuur gebruik plus l carnitine van ergomaxs en dat ik prima resuliaat hebt nog heel hartelijk bedankt voor dit advies vrg Bert
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Re: advies alfaliponzuur

Bericht door bertvaneck »

bertvaneck schreef:ik wou even kwijt dat ik nog steeds alfaliponzuur gebruik plus l carnitine van ergomaxs en dat ik prima resuliaat hebt nog heel hartelijk bedankt voor dit advies vrg Bert
mijn probleem was dat ik last kreeg van gevoel loze voeten en een branderig gevoel maar sinds ik die alfaliponzuur gebruik ik bijna mijn gevoel terug hebt in mijn benen en ik een gelukkig mens ben :D
Plaats reactie