hardnekkige vaginale schimmelinfectie

In dit testforum kan je uit proberen of je het begrijpt hoe alles werkt. Plaats hier geen berichten waarop je een antwoord verwacht.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Majorie
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:31 pm

hardnekkige vaginale schimmelinfectie

Bericht door Majorie »

Het is weer zover, vandaag weer de symptomen van een vaginale schimmelinfectie. (ook met flinke buikpijn, nee is geen blaasontsteking).
Met cremes inmiddels gestopt omdat deze teveel irritatie veroorzaakten. 3 weken lang 1x per week een fluconazol pil helpt meestal om het weer even te stoppen.
De huisarts heeft uitstrijkje laten onderzoeken met als bevestiging vaginale schimmelinfectie.
Mijn vraag is : is er nu niets aan te doen behalve 6x per jaar een kuur te halen. Al die medicijnen is toch ook niet goed? Ik ben geen voorstander van het alternatieve circuit,maar inmiddels zo wanhopig dat ik er wel naar neig.
Forumgastvrouw
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 3:22 pm
Locatie: PWK Forums

Bericht door Forumgastvrouw »

hallo majorie,

je bent nog niet op de goede plaats aangeland. dit is een testforum maar je moet zijn een beetje verder bij het "CANDIDA EN HYPOGLYCEMIE" forum.

nog een keertje knippen en plakken :D
Vriendelijke groeten,

PWK Forumgastvrouw
TanjaP
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 11, 2006 1:08 pm

Re: hardnekkige vaginale schimmelinfectie

Bericht door TanjaP »

Majorie schreef:Het is weer zover, vandaag weer de symptomen van een vaginale schimmelinfectie. (ook met flinke buikpijn, nee is geen blaasontsteking).
Met cremes inmiddels gestopt omdat deze teveel irritatie veroorzaakten. 3 weken lang 1x per week een fluconazol pil helpt meestal om het weer even te stoppen.
De huisarts heeft uitstrijkje laten onderzoeken met als bevestiging vaginale schimmelinfectie.
Mijn vraag is : is er nu niets aan te doen behalve 6x per jaar een kuur te halen. Al die medicijnen is toch ook niet goed? Ik ben geen voorstander van het alternatieve circuit,maar inmiddels zo wanhopig dat ik er wel naar neig.
Hallo!

Vaginale schimmel is heel lastig te bestrijden en komt helaas regelmatig terug. Vooral in tijden van verminderde weerstand. Hormonen hebben er ook veel invloed op.

Zetpillen werken maar tijdelijk en de kwaal keert meestal terug als je er mee stopt.

Voedingsadvies:
-gebruik weinig suikerhoudende voedingsmiddelen. Deze laten de schimmel groeien en houden hem in leven. Vermijdt witmeelprodukten en kant en klaar produkten. Eet vooral veel verse groenten, volkorenprodukten, veel knoflook (verse, remt bacteriën en schimmels).

Daarnaast is een vaginale spoeling met GSE (Grapefruit seed extract) van bijvoorbeeld het merk NOW (ook van andere merken verkrijgbaar) aan te bevelen. Het is bewezen dat deze vaginale schimmels, maar ook andere schimmels weert (zelf heb ik er veel succes mee). Je kunt deze druppels uitwendig en het beste ook inwendig gebruiken.

Uitwendig gebruik: koop een vaginaal douche (verkrijgbaar bij de drogist) en vul deze met lauw water en 2 druppels GSE. Spoel daarmee de vagina uit tot 3 keer peer dag bij extreme klacht. Als de klachten minderen, voldoet 1 spoeling per dag. Als de klachten over zijn, kan ermee worden gestopt. Spoel na deze kuur dagelijks de vagina met lauw water voor extra hygiëne (zonder GSE). Als de klachten terug keren, weer beginnen met spoelen met GSE tot de klachten weer verdwijnen. Waarschijnlijk moet dit meerdere malen herhaald worden, omdat schimmels vaak terug keren.

Inwendig gebruik (minimaal een week; stoppen als de klachten duidelijk verdwenen zijn): drink 1 - 2 keer per dag een glas water (200 ml of meer met 2 druppels GSE) om de schimmel ook van binnen uit te bestrijden. Schimmel (Candida) zit vaak in de darmen en komt van daaruit in de vagina terecht. Via de drank komt de GSE in de darmen en bestrijdt daarbij de schimmel. Een dieet zonder suiker en zoals boven aangegeven is daarbij ook heel belangrijk.

Als de schimmel terug keert, weer een tijdje deze druppels gebruiken tot de klachten over zijn.

Veel succes

Groetjes
Tanja
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Dit is een test forum Tanja, geen forum voor vragen

lees het bericht in dit forum

lees dit bericht eerst vor je dit forum gebruikt
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie