Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door etereijn »

Hallo, ik wil me even voorstellen.

Ik ben een 48-jarige vrouw, ben im 2000 gediagnoseerd met Diabetes Type II, behandeling met pillen en dieet en beweging, Dat werkt zo'n 9 maanden, maar op het eind moest ik zo'n 3 uur p/dag lopen, en werd het steeds moeilijker om goede bg's te behalen/houden.

In 2001 overgestapt eerst op andere pillen (starlix) en daarna op insuline (en Metformine) Nu gebruik ik 22i.e. Lantus ('s nachts) en 20-30 i.e. humalog (Lispro) bij maaltijden. Als ik niet eet hoef ik meestal ook niet te spuiten.

In 2002 werd bij mij ook fibro geconstateerd, ben toen bij het van Breemen instituut geweest. heeft wel geholpen met het verwerkings proces, maar niet echt tegen de fibro...

Vanaf kindertijd al problemen met migriane (eerst uitte zich dat in misselijkheid, vanaf m'n pubertijd in 'echte' migraine). Ook stond ik niet echt bekend om mijn zonnige dispositie....

Pas in 1994 diagnose bij Riagg van Klinische depressie, ben via via op Prozac terecht gekomen. Zelfs een tijd gestopd met prozac i.v.m. migraine's, maar toch weer terug gekeerd naar prozac, dan wilde ik in ieder geval wel verder blijven leven.

Bij m'n laatste controles waren Hb1ac's niet goed, >8, daarom verwijzing naar psych gevraagd, want depressie maakt het ook moeilijk om de bg controle strak te houden, Je wilt dan niet meer.

Ik ben overgevoelig voor allerhande stressfactoren, met als gevolg sterk jojoende bg waarden, extreme vermoeidheid, en veel te vaak migraine, de fibro heeft zich dus als laatste bij dit pretpakket gevoegd.

Op advies van mijn zuster deze site gevonden, en o.a. de candida test gedaan (score 249) en ook de oestrogeen dominantie test gedaan (score vergeten, maar conclusie was dat oestrogeen dominantie wel heel goed mogelijk zou kunnen zijn.

Ik hoop dat ik jullie niet te veel heb verveeld met deze opsomming, ik word er zelf in ieder geval niet vrolijker van....

met vriendelijke groet,
etereijn
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Etereijn,

Welkom op dit forum :wink:

Het is een hele lijst die je daar noemt en ik kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt,maar vervelen doe je ons daar beslist niet mee hoor.

Integendeel ik hoop dat we iets voor je kunnen betekenen.

Sla je weleens maaltijden over?

Ik weet dat het waarschijnlijk veel van je zal vragen,maar zou je bereid zijn om je voeding te veranderen?
Omdat we hiermee je bloedsuikers toch een heel stuk naar beneden kunnen krijgen.

Gebruik je nog meer medicijnen?

hartelijke groet,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

De andere medicijnen die ik gebruik zijn: alleen indien nodig
1) immigram
2)tramadol
3)diclofenac

mij matige pijn aleve of paracetamol/codeine.

Ik ben wel bereid mijn eetgewoontes te veranderen, maar een heel streng dieet is geen optie, mijn hobby is koken, mijn man is een zeur met eten en lijdt aan "macho vitaminefobie" (hij eet b.v. nooit sla) en ik heb geen enrgie om twee compleet verschillende maaltijden te bereiden. Ik eet veel (vette) vis, kook altijd met olijfolie, probeer zo min mogelijk brood te eten, drink koffie met splenda and cola light, en af-en-toe snoep ik ... veel te veel
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

Vergeten te melden, ik bem\n echt slecht met ontbijten.... soms is de eerste maaltijd die ik eet pas rond 14:00 uur, maar meestal rond 12:00 uur
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Etereijn,

Tja die slechte gewoonte(niet ontbijten)moeten we wel wat aan gaan doen.
Door te ontbijten komt de spijsvertering op gang,begint het motertje als het ware te lopen en dat moment duurt bij jouw echt te lang.

Dus probeer a.u.b. te ontbijten.

Wat je kunt proberen om met minder insuline toe te kunnen is als je spuit voor een maaltijd dat niet in een keer te doen.
Als je b.v 20 IE spuit verdeel dat dan in drie keer 7IE.Dus 7 spuiten de naald eruit en weer spuiten.
Het is gebleken dat als je meer dan 6-7 IE tegelijk spuit dat dat niet wordt opgenomen door het lichaam,maar dat de insuline als een plasje onder de huid blijft liggen.

Als je iets extra`s eet,je schrijft ik snoep veel,spuit je dan ook extra?
Want dat moet je wel doen.

Verder geef ik je een beetje huiswerk :D
Lees dat maar eens op je gemak door,

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ht.3c.html

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

Oeps, ik ben niet helemaal duidelijk geweest, ik gebruik 20 to 30 I.E humalog OVER DE DAG VERDEELD, dus over 4 a 5 maaltijden. Meestal is mijn totaal gebruik dus ongeveer 42-52 I.E. per dag Ik heb ongeveer 1 eenheid humalog nodig per 5 tot 10 gram koolhydraten die ik eet
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

hier stond ook nog wat info

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9852

over etereijn
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

even een update:

Ik ben vandaag bij de psych geweest, met de comclusie dat ik al jaren een gevaarlijke combinatie van medicijnen gebruik, te weten: prozac, tramadol, en maxalt (nu immigran). Dus we moeten het medicijn gebruik terugdringen...... Nu ben ik daar helemaal voor, maar, wat met de pijn, de depressie, de migraines en meer van dat soort feestgedruis. Ik denk dat het verstandig is om eerst met voeding en voedingssupplementen e.d. wat evenwicht te brengen in mijn systeem. Pech voor mijn man,... maar wat moet dat moet. Ik denk dat het handig is om eerst een soort inventarisatie te maken van wat ik nog wel en niet produceer, waar ik te veel en/of te weinig van heb etc. Mijn vraag is dus wat moet ik laten testen precies? Eind maart moet ik weer naar de internist, en waarschijnlijk wil zij me wel helpen met de aanvraag van diverse onderzoeken.


met vriendelijke groet

etereijn
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

en cipramil kon dat niet?

Ik heb een artikel geschreven over vermindering van pijn

Lees dat eens

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... gie.6.html
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

De psych zag dat het lang goed gegaan is op Prozac 40 mg (2 caps), en denkt dat door de gevaarlijke wisselwerking en de overgang mijn lichaam uit balans is, er moet een nieuwe balans, met lagere medicatie levels gevonden worden. Zij zegt zoiets van "never change a winning team", ik ben het daar wel mee eens, ik moest de prozac verhogen door de stress van het afstuderen --alles wat mis kon gaan ging mis, tot aan het overlijden van m'n scriptie begeleider aan toe -- en daarna ben ik in een soort gat gevallen. Het was gedaan, ik had m'n moment van glorie... en daarna was er toch niets wezenlijk verander, behalve dat ik uitgeput was.

Ik heb de pagina van aanbevolen supplementen uitgeprint ga ze bestellen, maar een vraagje: Kan de D-Phenylanaline wel samen met de "reguliere meds" tijdens de afbouw periode?
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Ik roep hulp in van Marja
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

hallo willy,

omdat etereijn in de overgang zit en nogal wat stress heeft is haar hele hormoonhuishouding uit balans. ze heeft ws ook flink vermoeide bijnieren want die dingen gaan meestal samen.
ik zou de totaal aanpak adviseren (stressbeheersing, bijnier ondersteuning, goed dieet en npc ) de schommelende suikers hebben daar ws ook mee te maken. iemand kan haar ook helpen om beter met de suikerziekte om te gaan.

als ze wil kan ze haar lijst van klachten in het "jouw verhaal en discussieforum" zetten:
http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9706

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... b04ec3553d

d-phenylalanine kan vlgs dit artikel in combinatie genomen worden met andere antidepressiva
http://www.google.com/patents?vid=USPAT ... ther+drugs

d-phenylalanine is duur en je moet het zelf importeren uit amerika.
met vriendelijke groeten,

marja
lwar
Bekende op het forum
Berichten: 15
Lid geworden op: di jan 30, 2007 10:22 am

Even voorstellen

Bericht door lwar »

Hallo Eugene,

Ik gebruik L-Phenylalanine van Solgar. Moet wel bestelt worden door de drogist, maar hoeft niet uit Amerika te komen. Ik weet niet wat het verschil in effect is tussen D en L.

Louise
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

er is een groot verschil tussen l en d phenylalanine.
je hebt voor pijnbestrijdeing echt d nodig.
met vriendelijke groeten,

marja
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

Ik wist trouwens niet dat meer dan 6-7 eenheden niet opgenomen wordt, bedankt voor de info.

Doorgaans spuit ik 5 tot 8 eenheden, dat moet ik dus aanpassen
Plaats reactie