Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Etereijn,

Nee dat weten veel mensen niet maar het klopt wel :D
Hoe gaat het met de koolhydraten?
Kun je er een beetje mee uit de voeten?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

Minder snelle koolhydrateen is moeilijk, Het zal wel makkelijker worden als ik wat "kwalijke zaken" opgegeten heb..... De beste manier om de verleiding te weerstaan is ervoor te zorgen dat die verleiding niet aanwezig is.

Ik heb gemerkt dat gewone gekookte aardappels (2 opscheplepels) nauwelijks invloed hebben op mijn bg. Bij zoete aardappels is het zelfs mog minder. rijst is daarentegen altijd bal. Eigene gemaakte (verse) pasta heeft ook minder invloed op bg dan gewone.
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

etereijn kijk even of je klachten herkent in de lijst van marja

het zou kunnen................

dat je misschien een hormoon probleem hebt, kijk in de lijst van marja

en meldt hier je bevindingen

verder gewoon door met de diabetes
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
lwar
Bekende op het forum
Berichten: 15
Lid geworden op: di jan 30, 2007 10:22 am

D-Phenylalanine

Bericht door lwar »

Eugene,

Solgar heeft een goede website, zou het gewoon vragen. L-Penyl staat ook niet op hun standaardlijst. Ik gebruik L-Phenyl tegen depressie.
Wie weet voeren ze D-Phenyl ook.
Eventueel heb ik hun telef nr. in Hoofddorp.

Groetjes,
Louise
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

Lieve Willy en Corrij

Marja vind dus dat mijn klachten sterk wijzen op hormoon problemen, dus ik ben nu ook bij het vrouwenklachten forum. Ik voel me vandaag weer eens of ik een zware griep heb, dus weer niet aan het bestellen toegekomen...... Conclusies tot dusver: Volgens marja moet ik dus npc gaan smeren, uit jouw artikel haalde ik MSM. Marja denkt ook aan nog wat supplementen, maar dat hoor ik nog wel.

Willy, ik vind het echt super wat je doet met de artikelen en de fora.... en ook alle lof voor de therapeuten die zoveel tijd en aandacht aan me besteden
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Etereijn,

Dank je wel voor je lieve woorden.
Ik lees wel mee op het forum van Marja om te kijken naar de resultaten die je met de eventuele NPC gaat behalen,hoef je niet alles twee keer te schrijven :D

Ik denk dat het tijd wordt om over te stappen naar het behandelforum,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... m.php?f=59

Hier kunnen we dieper ingaan op het stabiliseren van je bloedsuikers,op dit forum mogen we geen supplementen advies geven(overheid)

Als je het eens bent met de voorwaarden genoemd in,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9087

kan ik je toelaten,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

Lieve corrij,

natuurlijk ga akkoord met de voorwaarden
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Zag je klachtenlijst op het vrouwenforum, maar..................

Ik vind dat je ZEKER door moet gaan met de voedings suggesties die je straks van Corrij krijgt. Supplementen kunnen helpen, zeker maar er moet een omslag komen wat betreft jouw voeding anders is het dweilen met de kraan open.

Zoals ik het nu zie denk ik dat je er niet komt met creme en supplementen ALLEEN. Je moet je voeding aanapassen.

Zou je dat met ons willen proberen?

[einde preek] :lol:
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Etereijn,

Je hebt toegang hoor :D

Moet je even een nieuw onderwerp openen,gaan we daar verder,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... m.php?f=59

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

Lieve Willy en Corrij,

Ik heb me dit weekend gericht op 2 dingen: Minder snelle koolhydraten eten, ik zit nu op 2 a 3 volkoren boterhammen p/dag. Ik laat wel voorlopig de aardappel erin, maar neem een echt kleine portie, maar dan blijft mannie tevreden, gisteren zijn mijn bg's niet boven de 8 uitgekomen (yeah!!) ook eet ik nu een ontbijtje, 1 vk boterham met uitgebakken katenspek, 4 grane eitje en 1 a 2 tomaatjes, (alles gebakken in de onvolprezen olijfolie, behalve het spek dat had ik gezapd.
Het tweede waar ik me op richt is de herintroductie van water, en ik heb gisteren zlfs 1,5 liter water gedronken Ook de koffie probeer ik geleidelijk te verminderen.

Nu ga ik vandaag naar de hhbeurs, met een vriendin, en daarna schrijf ik wel op het behandel forum.

Oh jah wat doe je tegen ieder uur moeten plassen, de hele nacht door en het ziet eruit als kraanwater. Niet bevordelijk voor de nachtrust. Mijn bg's waren 's nachts 6.4 en 's ochtends 7.4

Liefs, etereijn
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Ik heb me dit weekend gericht op 2 dingen: Minder snelle koolhydraten eten, ik zit nu op 2 a 3 volkoren boterhammen p/dag. Ik laat wel voorlopig de aardappel erin, maar neem een echt kleine portie, maar dan blijft mannie tevreden,
nog niet genoeg maar dat weetje

je mannie is ook niet blij als je straks ernstig ziek bent.

lees mijn artikel over overgewicht, voor het voedingsgedeelte
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
etereijn
Ervaren met het forum
Berichten: 56
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 7:07 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door etereijn »

Lieve Willy,

Ik heb je artikel gelezen, en herkende er veel in. Ik wou dat ik dit zo'n 10 jaar geleden wist... Dan had ik nu misschien geen diabetes gehad. Ik weet zeker dat ik een flinke insuline resistentie heb/had (Ik ben niet zo zeker van hoe het nu is, want ik gebruik ongeveer de hoeveelheid insuline die "normaal" is voor iemand van mijn postuur). Ik probeer iedere dag een uur te lopen, in deze tijden van griep loop ik nog steeds een uur, maar de afstand is wel gehalveerd. Daarnaast probeer ik ook om de dag wat te trainen op m'n fitness apparaat. Ik begon met 3 minuten, daarna was ik compleet uitgeput, ik haal nu 8 minuten... Nog even en ik word sportief.
Heel interessant vind ik het verband tussen (langdurige) stress en diabetes.

Lieve Willy, denk niet dat ik je voedings- en andere adviezen negeer, maar ik ben niet iemand die alles zomaar drastisch omgooit, ik schuif het liever beetje bij beetje de goede richting op.

Ook met de reguliere geneeskunde gaat het stap voor stap. Morgen moet ik m'n bloed laten prikken voor volledig bloedbeeld, TSH, Hb, Na-Ka, leverfunctie etc., en ik moet naar de huisarts. Het ziet er voorlopig wel naar uit dat ik met minder prozac meer energie heb., dus ondanks de griep voel ik me eigenlijk beter dan ik me in lange tijd gevoeld heb.

Goed He?

bedankt

eugene
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Lieve Willy, denk niet dat ik je voedings- en andere adviezen negeer, maar ik ben niet iemand die alles zomaar drastisch omgooit, ik schuif het liever beetje bij beetje de goede richting op.
soms wil ik zaken veel te snel :oops:

bij sommige ziekten spelen supplementen een hoofdrol

bij diabetes is dat voeding, supplementen ondersteunen

vandaar mijn bericht
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie