Beauty stelt zich voor

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Beauty stelt zich voor

Bericht door beauty »

:)
Hallo allemaal, ik heb me sinds een dag ingeschreven als Beauty.
Ik heb diabetes gekregen na de behandeling van 8 maanden chemotherapie en 32 bestralingen. Ik had Hodgkin (lymfklierkanker) en daarbij is mijn alvleesklier geraakt.
Dit gebeurde allemaal in 1992 en heb daarbij een enorme hoeveelheid medicijnen gekregen, want als ik het nu zou hebben, zou ik nog minder dan de helft krijgen.
Tot zover dus de oorzaak van mijn diabetes. Ik moet insuline gebruiken.
Vorig jaar op 15 augustus ben ik radicaal gestopt met spuiten en het bezoek aan de internist in het ziekenhuis. Ik was het spuugzat! Ik moest steeds meer gaan spuiten voor hetzelfde eten. Ik zat op 2x basis 58 en zo'n 3x 54 - 58 voor het eten. Enorme hoeveelheden! Ik was te zwaar waardoor ik veel moest spuiten, maar door het spuiten viel ik weer niet af... Dit was een kringetje waar ik niet uit kon, door alleen overal mee te stoppen.
Het was best eng, maar er gebeurde helemaal niks schokkends, behalve natuurlijk dat mijn bloedsuiker omhoog ging.
Ik wil er wel bijzeggen dat ik heel weinig koolhydraten gebruik: geen brood, geen aardappels, geen rijst, geen pasta's ....
En het was zalig om niks meer nodig te hebben! Geen spuiten, geen bloedsuikermeter, helemaal niks. Ik kon zo weggaan zonder tas.
Ik had altijd ruzie met de internisten, waarschijnlijk omdat ik te mondig ben, of precies wil weten waarom iets is.
Afijn, na 10 maanden ben ik naar de huisarts gegaan, omdat ik last kreeg van mijn benen. Ik voelde het bloed stromen en ze waren heel zwaar.
Van het een kwam het ander en nu ben ik weer aan het spuiten, wel alleen de basis. Daar zit ik al wel weer op 2x 38 eenh. Mijn benen zijn nog niet over, wat het is weet ik niet en de huisarts ook niet. Voorlopig blijf ik bij hem onder behandeling.
Ik heb wel het gevoel dat ik mijn vrijheid weer kwijt ben.
Door mijn medicijn-alarm word ik op tijd gewaarschuwd wanneer ik moet spuiten, zodat ik niet de hele tijd op mijn horloge hoef te kijken of het al tijd is. Maar je moet weer van alles meesjouwen. Als je 's middags weggaat, toch maar voor de zekerheid de pen meenemen, omdat het misschien gebeurd dat het laat word.
Ik ben niet zo'n goed voorbeeld voor deze site. Nogal eigenwijs en ik kijk niet op tegen artsen.
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Beauty,

Op de eerste plaats hartelijk welkom op dit forum,en volgens mij ben je hier best op zijn plaats,wij zijn dol op eigenwijze mensen :D

Hoe mondiger hoe beter.

Waar wil je onze hulp bij?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Singesongvon
Ervaren met het forum
Berichten: 54
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 6:15 am

Bericht door Singesongvon »

:roll:
Hoi Beauty,
Nou, das een verhaal zeg?
Goe gedaan van jou, gooi het er maar uit hoor!
Just keep on :D enne gewoon doorgaan!
Waar je met zo'n computer allemaal uitkomt? Deze website bijvb. Der gaat toch een totaal nieuwe wereld voor je open. Wat je hier allemaal leest?

Enne Corrij hoi,
Ik hoor hier niet, op dit forum, maar was effe op de web fiets tour. Maak me toch een beetje zorgen hoor en heb een ernstige vraag :
Het is toch hoop ik niet gevaarlijk en besmettelijk hè? Ik heb je nog niet om hulp gevraagd , ben het zelf wel een beetje maar zit er toch wel mee.
Ik bedoel, al die eigenwijze mensen>is het een virus of bacterie een schimmel of zwam>het gaat van hore zeggen en van mond tot mond, daar ben ik wel uit. Maar is het ook wel eens ortomoleculair onderzocht?
Die eigen-wijsheid bedoel ik. Nou misschien hoor ik wat van je?
{Heb ontdekt dat er ook geluid op zit, tesje gevaarlijk Willy}

Met groet
Singesongvon
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi singesongvon,

Ik weet ook niet waar het in zit maar ook de therapeut is bevangen door dit "virus"
Zou het kunnen zijn dat alleen de iets slimmere mensen onder ons behept zijn met deze handicap :D :P :D

By the way,het is niet gevaarlijk noch besmettelijk :wink: (dus lekker eigen-wijs blijven)

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Singesongvon
Ervaren met het forum
Berichten: 54
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 6:15 am

Bericht door Singesongvon »

Hoi Corrij,

Das toch een hele geruststelling , hoor!

Good be!!

Vast en zeker.

Enne? Jij bent een :wink: bij de hand te zeg? :D :P :D Dank!!!

Groetjes Yvon
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Eigenwijs zijn is een complicatie van diabetes,alleen zijn de geleerden het daar nog niet over eens :wink:

De diabeten onder de geleerden wel,de niet diabeten onder de geleerden niet. :lol:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

:oops:
Hartelijk dank voor jullie welkom!
Waar jullie me mee kunnen helpen? Ik weet het eigenlijk niet.
Een sympathieke arts die kan omgaan met een lastige diabeet?
Ik krijg gewoon de kriebels van degenen die achterover leunend op een lederen stoel even vertellen hoe je je leven in moet delen. Wat wel en wat ik niet mag. Als je hbac1 richting de 8 schuift, je vermanend toespreken alsof je in een kleuterklas zit en je je huiswerk niet goed hebt gemaakt...
Ik wil gewoon leven en het feit dat ik diabetes heb niet laten overheersen. Zijn er meer die er zo over denken?

Groetjes,

Beauty
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Beauty,

Sympathieke artsen hebben we niet,maar wel ongelooflijk sympathieke therapeuten :D
Hoe gaat het nu met je benen?
Heb je het artikel over neuropathie weleens gelezen?
Herken je daar wat in?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

Hallo Corrij,

Dank je voor je email en excuses dat ik nu pas reageer. Ik denk niet dat het neuropathie is. Ik heb nu enige weken van dr. Vogel tabletten om de aderen te versterken en nu is het minder geworden. Waar ik wel veel last van heb, is vocht vasthouden. Mijn vingers zijn opgezet en als ik ga cardio-fitnessen ( 2x in de week) dan doen de 1e twee minuten mijn benen enorm zeer op de cross-trainer. Alsof ze 2x zo dik zijn als anders. Ik slik hormoonpillen, metformine (3x daags) en levemir insuline ( 2x 38 eenh). De kortwerkende spuit ik niet.
Hebben jullie iets tegen vocht vasthouden, zonder dat ik mijn nieren ga beschadigen ( 1 is er al niet best door de bestraling)?

Alvast hartelijk dank,

Beauty
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

hallo beauty,

ik weet niet veel van diabetes. dat laat ik helemaal aan corrij over. maar ik weet wel een heleboel over hormonen. mag ik vragen welke hormonen je slikt.? ook daar kan een oorzaak liggen van je vocht vasthouden namelijk. ook slappe aders kunnen er een gevolg van zijn.

verder zocht ik even op metformine en vond op deze site deze opmerking bij de bijwerkingen:
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

"Mensen met slechtwerkende nieren, lever, hart of longen mogen dit middel dan ook niet gebruiken."

leek me ook iets om even naar te kijken misschien.


groetjes,

marja
met vriendelijke groeten,

marja
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Beauty,

Dat vocht vasthouden heeft natuurlijk een oorzaak?
Hoe is jouw bloeddruk?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

Hallo Marja en Corry,

Dank voor jullie antwoord. Ik heb het artikel van Marja gelezen en ga as maandag direct de huisarts bellen. Dit heb ik nl niet gelezen.
Slappe aderen zal best wel. Er is een heleboel troep doorheen gejast met de chemo (8 maanden, 16x), wat ook een hele slechte invloed heeft op je aderen. De hoeveelheid medicatie was enorm hoog. Als ik nu dezelfde diagnose zou krijgen, zou ik minder dan de helft aan cytostatica krijgen als ik toen heb gehad.
Maar ja, als ik het niet had gedaan in 1991, was ik er nu niet meer!
Ten gevolge daarvan sinds mijn 30ste in de overgang, waardoor ik jaren lang hormonen heb geslikt, om geen andere vorm van kanker te krijgen.
Tegenwoordig slik ik femostan.

Mijn bloeddruk is gelukkig altijd perfect, nog nooit te hoog of te laag geweest.

Hebben jullie nog iets tegen vocht vast houden? Welke oorzaak dit dan ook heeft?

Groetjes en bedankt voor jullie reactie
Beauty
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

hallo beauty,

Femostan is HRT, een therapie met synthetische hormonen om zoveel mogelijk de funtie van de eierstokken na te bootsen. Ik heb het volgende gevonden voor je:

HRT may have side-effects, including tender breasts, heavier periods, enlarged fibroids, water retention, weight gain, depression and irritability. Changing the type and dose of progestogen may reduce the side–effects, and this should be discussed with a doctor.

in deze site:
http://hcd2.bupa.co.uk/fact_sheets/html/menopause.html

vocht vasthouden kan dus ook door de HRT worden veroorzaakt.
nog iets om met je dokter te bespreken.
je kunt ook eens denken over NHRT dat is HRT met natuurlijke hormonen. hiervoor moet je naar een amerikaanse arts. bijvoorbeeld dr randolph(google)

m.v.g.

marja
met vriendelijke groeten,

marja
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

Hallo Marja,

Vandaag ben ik gestopt met metformine, dankzij jou. Stom dat ik er zelf niet naar heb gekeken! Omdat mijn bloedsuiker nu behoorlijk zal gaan stijgen en mijn waardes nog veel te hoog liggen, ga ik over van levemir naar lantus. Vandaar weer verder verhogen van de insuline zodat mijn bloedsuiker gemiddeld beter wordt.
Op de hormonen terug te komen, eind november heb ik een afspraak met mijn gyneacologe. Ik heb nog niet naar je aangegeven site gekeken, maar zal dat binnenkort doen.
Nogmaals bedankt voor je meedenken!

Groetjes,
Beauty
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

hallo beauty,

ik hoop dat het effect zal hebben op je vochtvasthouden. zo niet dan heb je dat tenminste uitgesloten en kun je verder zoeken.

heb je een goed dieet om je bloedsuikers te helpen stabiliseren?
daar zou je waarschijnlijk ook erg mee gebaat zijn. hoe minder chemische medicijnen je in je lijf krijgt hoe beter. in dit forum kan corrij en/of willie je daarmee helpen.

jammergenoeg weten de reguliere medici niets van natuurllijke lichaamsidentieke hormonen en als ze er als iets over weten dan doen ze er niets mee. op dit pad loop je alleen. ik kan je helpen zover ik kan. wat progesetron betrft, daar weet ik wel veel over. maar met de andere natuurlijke hormonen heb ik weinig ervaring. ik kan je wel helpen zoeken naar iemand (in amerika bijvoorbeeld) die er wel verstand van heeft.

m.v.g.

marja
met vriendelijke groeten,

marja
Plaats reactie