Beauty stelt zich voor

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Beauty,

Goed van je om te stoppen met de metformine,want deze kan inderdaad de opname van voedingssupplementen blokkeren.

Wat je zou kunnen doen als je geen spuitangst hebt is de hoeveelheid insuline die je in een keer spuit te verdelen.Als je bv 18 IE spuit voor een maaltijd is het beter omdat in drie keer zes IE te doen.Spuit je meer dan zes IE vormt er zich een plasje insuline onder de huid en wordt het niet of nauwelijks opgenomen,je kunt door te verdelen met minder insuline toe omdat het effect groter is.

Wat verder ook goed is om het insuline gebruik te reduceren is op je koolhydraten te letten,neem voedingsmiddelen met een lage GI index,dit scheelt echt veel.

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

Hoi Corrij.

Ik heb het waarschuwen aanstaan, maar krijg geen mail als er antwoord wordt gegeven. Wat het spuiten betreft, ik zit nu op 56 eenheden en op een ochtendwaarde van 17.5. Ik ben er dus nog lang niet, volgens de diabetesverpleegkundige zal het richting de 100 eenh. gaan.
Bij jouw voorstel is dit 10x prikken. Nu heb ik geen prikangst, maar ik ben ook geen speldenkussen hoor!
Wat het koolhydratenvrije dieet betreft: al 3 jaar volg ik het atkinsdieet.
Al 3 jaar geen pizza!
Anders had ik ook niet zo lang ( 10 mnd) kunnen stoppen met spuiten zonder in het ziekenhuis te belanden..

Voor anderen die minder spuiten is het wel een goeie natuurlijk.

Groetjes,

Helga
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

Hallo Marja,

Ik stel je hulp op prijs en ben er geinteresseerd in. Nu ben ik vorig jaar ook een aantal maanden gestopt met hormonen. De gyneacoloog heeft toen bloed geprikt en ik blijk er zwaar in de overgang te zitten.
Sommige vrouwen lichtjes volgens haar, maar bij mij is het behoorlijk.
Bij het stoppen met de hormoonpillen was ik overgegaan naar alternatieven zoal Ymea. Daarnaast nog andere geprobeerd, maar daar weet ik de naam niet meer van. Je moest ze minstens 2 maanden gebruiken voordat het enig effect had. Bij mij had geen van de producten effect en ben daarom weer begonnen met de hormoonpillen.
Ik had zakelijke afspraken en butterde weg. Het was niet meer te doen.

Denk je dat dit verbeterd kan worden met andere natuurlijke hormonen, dan hoor ik dat graag van je.

In ieder geval bedankt
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

hallo beauty,

zoals ik al eerder schreef is femostan een vorm van hrt (hormoon vervangingstherapie) d.m.v. synthetische hormonen.
over de mogelijk ernstige bijwerkingen hiervan is veel bekend. ook bij de reguliere artsen.

ik wil je wel een advies geven maar ik heb alleen ervaring met natuurlijke progesteron creme. het is mogelijk dat dit voldoende is voor je. voor veel vrouwen in de overgang is dat zo. hele fragile en tengere vrouwen hebben mogelijk ook een tekort aan oestrogeen en hebben een beetje natuurlijke oestrogeen nodig om zich goed te voelen. hiermee heb ik geen ervaring.

maar ben je mollig uitgevallen dat heb je waarschijnlijk nog genoeg oestrogeen opgeslagen in je vetweefsels. als ik jou was dan zou ik stoppen met die synthetische hormonen en beginnen met npc (natuurlijke progesteron creme)heb je ook al eens in deze lijst van symptomen gekeken om te zien of je nog meer klachten ziet waar je last van hebt?
http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... 6247#66247
denk hier eens over na en laat me weten wat je denkt.

m.v.g.

marja
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

Hallo Marja,

Het lijkt wel of de halve medische encyclopedie gekopieerd is!
Wat een lijst!
Wat ik van je wil weten, of je werkelijk de overgangsklachten kunt elimineren en is er geen gevaar voor andere vormen van kanker doordat ik vroegtijdig in de overgang zit? Na hodgkin ben je extra gevoelig voor bv borstkanker en baarmoederkanker. Hier ga ik echt niet mee spelen!
Hoe zit het met mijn botten?
Ik wil helemaal meegaan in natuurlijke producten, maar niet lichtvaardig.
Kortom, weet je wat je doet?

Groetjes,
Helga
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Helga,

Je kunt er vanuit gaan dat Marja weet wat ze doet hoor,ze heeft dan misschien niet "therapeut"voor haar naam staan,maar is al heel lang met deze materie bezig en heeft zich daar heel erg in verdiept.
Als ik goed ben ingelicht geeft ze binnenkort een presentatie over dit onderwerp in Uden,ik weet niet waar jij woont, maar misschien kun je het bijwonen,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Singesongvon
Ervaren met het forum
Berichten: 54
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 6:15 am

Bericht door Singesongvon »

Krijg nu een beetje een gevoel of we met z"n allen maar massaal ook aan de progesteroncreme moeten.
en als je dat niet doet, kan je het schudde, is dat de opzet en de bedoeling ?

Indien ja? Helaas dan is het wat mij betrefd finito hier.

Met groet Yvon

Hoorde hier toch al niet :lol:
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Singesongvon,

Ik geloof niet dat ik iemand NPC heb geadviseerd,ik geef alleen antwoord op een normale en terechte vraag van Helga.
Zij wilt weten of Marja genoeg kennis heeft over dit onderwerp en dat heeft ze.

Wat bedoel je met als je dat niet doet kan je het schudden?
Kun je dat een beetje toelichten?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

dankjewel corrij :D

hallo helga,

ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het NIET gevaarlijk is. maar ik kan me voorstellen dat iemand als jij, na alles wat je meegemaakt hebt, bang bent voor deze nieuwe "onbekende" (in nederland) behandeling.
ik zou je willen adviseren eerst zelf eens op zoek te gaan naar informatie. ik hoop tenminste dat je engels goed genoeg is want alle relevante info is in het engels en je kunt het vinden wanneer je "estrogen dominance" intypt in de zoekmachines.
ik hoop alleen ook dat je genoeg geïnformeerd bent over de mogelijke narigheid die voortvloeit uit het gebruik van synthetische hormonen. Ik ben net bezig met het boek van dr lee over borstkanker en hij schrijft over de gevolgen van hrt o.a borstkanker.

als je geen engels kunt lezen raad ik je aan eens met dr lemaire te spreken. hij verkoopt de creme en geeft een (gratis) advies als je hem belt
http://praktijkmeikers.nl

over de symptomenlijst gesproken; vandaag was hier iemand die wel 20 van de symptomen had. je hoeft ook niet OVERAL last van te hebben. het is genoeg als je er een paar hebt.

m.v.g.

marja
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

Hallo Marja,

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb de vershillende sites bekeken van dr Lemaire en dr. Randolph. (gelukkig kan ik engels lezen!)

Bij dr. Lemaire las ik dat je op 3 mnd moet rekenen wil je onder de knie hebben hoeveel creme te nodig hebt. Dat is absoluut niks voor mij!
Op de site van dr. Randolph las ik dat je naast de progesteron creme ook de estriol moisturizing creme moet gebruiken. Daarnaast ondersteund de natrol calcium glucarate alles en om helemaal goed bezig te zijn is vitamine B complex een must.

Is er niet iets makkelijkers? Zo van hap, slik en weg? Ik bedoel dit niet vervelend hoor, maar bovenstaande werkt gewoon niet bij mij.
Een simpele pil zou ideaal zijn, zoals ik nu gebruik, maar dan niet synthetisch uiteraard.
Kun je mij hierin adviseren?

Met vriendelijke groet en bedankt voor je adviezen,

Helga
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

hallo beauty,

allereerst duurt het geen drie maanden eer je iets merkt van natuurlijke progesteron creme(npc)
alle vrouwen die ik tot nu toe heb geholpen ervaren vrijwel meteen veranderingen.
mijn vraag is waarom je die hrt gebruikt. als het alleen voor de overgang is dan zou ik je aanraden gewoon met de npc te beginnen. maar als je baarmoeder en eierstokken verwijderd zijn dan heb je ook oestrogeen nodig.
ook als je erg mager bent hebt je oestrogeen nodig en dan zou ik een speekseltest adviseren om te zien of en hoeveel en welke oestrogeen je nodig hebt. zoal gezegd is er in nederland voor zover ik weet niemand die hierin kan helpen.

je kunt engels lezen dus is het raadzaam om het boek van dr lee te lezen:
" what your doctor may not tell you about menopause"

in mijn blog kun je ook lezen over de gevaren van hrt
http://deeyeopener.web-log.nl

m.v.g.

marja
beauty
Bekende op het forum
Berichten: 12
Lid geworden op: di sep 26, 2006 11:56 pm
Locatie: Lage Zwaluwe
Contacteer:

Bericht door beauty »

Hallo Marja,

Die drie maanden heb ik niet verzonnen hoor, dat staat bij het produkt in de webshop van de Nederlandse arts.
De reden dat ik het gebruik, is dat mijn gyneacoloog mij heeft verteld dat ik door de hodgkin zeer vatbaar zal zijn voor baarmoederkanker en borstkanker. Hier wordt ik ook op gecontroleerd in Daniel de Hoed in Rotterdam. Dat zijn dus geen zo maar verhaaltjes.
Ik begrijp dat jij alles hebt bestudeerd hierover en er achter staat, maar ik ben er erg huiverig over.
Ik zal niet nog eens een chemo of bestraling doen. Daar zal ik niet meer voor kiezen. Dat betekent dat ik niet lichtvaardig mijn leven op het spel zet.
Het ziet er wel theatraal uit als ik het teruglees, maar ik meen het.

groetjes,
Helga
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a »

hallo helga,

je vertrouwt de artsen en het is geen eenvoudige situatie waar je in zit.
ik respecteer je besluit en ik wens je het allerbeste.

m.v.g.

marja
Plaats reactie