Marcel stelt zich voor

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
maresolaris
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 29, 2006 3:13 pm
Locatie: Rotterdam

Marcel stelt zich voor

Bericht door maresolaris »

Hallo allemaal, het verzoek om een bericht te maken waarin ik me voorstel laat ik natuurlijk niet onbeantwoord :)

Mijn naam is Marcel, nickname Maresolaris, 45 jaar en woonachtig in Rotterdam (van geboorte Utrechter). Diagnose diabetes II sinds 1999, en "gelukkig" nog beperkt tot Metformine 500mg 3x daags en tabletten tegen een te hoge bloeddruk.

Vooral in eerste instantie heb ik niet altijd trouw de medicijnen ingenomen, niet eens zozeer uit eigenwijsheid, maar meer uit "ik voel niets, dus hoeft er niets". Stom. Achteraf gezien, dan.

Eerst heel vaag, maar vooral de laatste 8 maanden is het duidelijk dat ik (veel) last heb van pijnklachten, met name in en onder mijn voeten. Kan 's avonds de vloer niet verdragen, zeg maar. Het enige dat me (tot nu toe) helpt is de voeten letterlijk zoveel mogelijk van de vloer of een kussen eronder.
Het zal onzin zijn, maar het lijkt alsof het laminaat hier in de woonkamer meer klachten geeft dan een vloerbedekking of kussen. Is er iemand van jullie die dat misschien herkent?

Inmiddels ben ik veel trouwer met het innemen van de medicijnen en probeer ik ook af te vallen. Mag ook wel: 108kg bij een lengte van 169cm. Tja :(

Dit alles komt mogelijk klageriger over dan ik het bedoel. Alles wat er gebeurt heeft weinig effect op mijn gevoel voor humor en ik zet er graag de schouders onder.

Waar het kan hoop ik op dit forum mijn bijdragen te kunnen leveren, ik ben net als jullie ervaringsdeskundig (haha) en het is gewoon waar dat meer mensen meer weten.

In ieder geval ben ik al heel blij met dit forum!

Groeten uit Rotterdam,
Marcel
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Marcel,

Op de eerste plaats hartelijk welkom op dit forum,en ik hoop dat we wat voor jou kunnen betekenen :P

Je bent diabeet,je hebt hoge bloeddruk,er is sprake van neuropathie en je hebt overgewicht.Een heel lijstje.

Om te beginnen heb ik wat vragen voor je,

• Wat is je HbA1c ?
• Komt diabetes voor in je familie?
• Weet je de waarde van je C-peptide?

Overgewicht
• Heb je last van overgewicht? Zo ja, zit je overgewicht vooral rond je taille (appelvorm of zwembandje)?
• Heb je een taille - heup verhouding die groter is dan 0,8 (voor een vrouw) en 1 voor een man?
• Eet je veel zetmeelrijk voedsel, zoals muesli, brood, spaghetti en rijst?
• Heb je soms een onbedwingbare trek in zoetigheid?
• Heb je vaak honger , vooral na een maaltijd?
• Zou je ook je voeding drastisch willen veranderen om gezonder te worden?
• Zou je de broodrestrictie test willen doen? ( het weglaten van granen, o.a. brood )
• Ben je vegetarisch? Eet je vis?

Risico voor hart en vaatziekten
• Wat is uw bloeddruk?
• Hoe hoog is het totaal cholesterol
• LDL en HDL apart
• Triglyceriden
• CRP
• Homocysteine
• Gebruik je cholesterol verlagers, zo ja welke?
• Gebruik je bloeddruk verlagers zo ja welke?

• Is er een diagnose neuropathie gesteld, zo ja, door wie?
• Wat zijn de pijn klachten?
• Handen en voeten?
• Heb je last van maag- en darmstoornissen?
• Heb je last van ritme-stoornissen/
• Heb je ademhalingsproblemen?
• Heb je last van duizeligheid?
• Heb je gebrek aan traanvocht en zweet?
• Wat kun je nog wel, en wat niet?
• Is er sprake van misvorming?
• Kun je goed in- en doorslapen?
• Is er pijn medicatie, zo ja welke?
• Wat zijn je bloedsuikerwaarden, ( nuchter, voor de lunch, voor het avondeten en voor de nacht )?

Ik weet het,het zijn veel vragen :wink: maar op deze manier krijgen we een duidelijk plaatje.

Omgekeerd als jezelf vragen hebt,vuur ze maar af,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Plaats reactie