een paar vraagjes en even voorstellen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Jacquelineajb
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: do jul 20, 2006 12:37 am
Locatie: barendrecht

een paar vraagjes en even voorstellen

Bericht door Jacquelineajb »

Hoi hoi

Ik wil me even voorstellen. Ik ben Jacqueline 38 jaar en moeder van 3 kinderen.

6 jaar geleden kreeg ik klachten in mijn voet. Doof gevoel.......naar de dokter geweest, was niets bijzonders. Het werd erger en 2 jaar later zat het in 2 voeten. Weer naar de dokter en weer niets aan de hand zei hij. Ondertussen was ik zwanger van mijn dochtertje en de baby werd groot dus suiker geprikt en ja was niet goed dus de rest van de zwangerschap insuline gespoten en de plekken in mijn voeten kwamen ook in mijn onderbenen maar dat hoorde bij de zwangerschap. Na de bevalling mocht ik direct stoppen met insuline spuiten. Alleen het gevoel kwam niet terug. Weer 2 jaar later kreeg ik waanzinnige rugpijn en ik werd opgenomen in het ziekenhuis en er zat een zogenaamde kleine hernia. Ik heb verteld van mijn voeten en benen maar werd niet echt aandacht aan besteed. Nu weer twee jaar later worden mijn klachten wel heel erg. Ben de laatste maanden al verschillende keren met mijn dochtertje van de trap gevallen omdat ik mijn voetzolen niet meer voel. Ik krijg veel spierpijn kracht uit mijn arm gaat weg en ik zak vaak door mijn knieen en enkels. Dus toch maar weer naar de dokter en ja hoor eindelijk een verwijskaart voor de neuroloog. Gisteren ben ik daar geweest en van alle oefeningen die ik moest doen lukte vrijwel niets. Hij vond de klachten zeer ernstig en dacht aan neuropathie in combinatie met suikerziekte. Vandaag kon ik al komen voor de emg en nou komt het...........ik heb dus waanzinnig veel klachten, geen evenwicht meer geen gevoel in voeten en veel pijn en met dit onderzoek werd weinig gevonden vandaag. Een zenuw in mijn linkerarm was niet zo goed en 1 spier in mijn rechterbeen was niet zo best voor de rest alles goed terwijl mijn andere been voo rmijn gevoel net zo erg is. Hoe kan dit nou? Dat het onderzoek eigenlijk niets bijzonders uitwijst.........kan het ook zo zijn dat het niet altijd goed te zien is? Ik wordt er moedeloos van omdat ik voel dat ik haast niets meer kan! Zijn er misschien meer mensen die dit meegemaakt hebben? Ik hoop wat reacties te krijgen want gisterochtend wist ik nog niks en nou mankeer volgens de neuroloog van alles.............

groetjes jacqueline
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hallo Jacquelineajb

welkom op het forum

ik denk dat het goed is als je eens met de arts overlegd of dit een beginnende neuropathie is. Als hij het niet weet laat je dan door verwijzen

Allen als ik zeker weet dat je neuropahtie hebt wil ik je op dit gebied advies geven

Hallo anderen met neuro op dit forum, kunnen jullie Jacquelineajb nog van advies dienen
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Al 20 jaar voor ik diabetes kreeg heb ik veel last gehad van veel van dezelfde klachten,vaak door mijn enkels en knieen gaan,icm rugklachten.
Foto's gemaakt,niets te vinden,5 jaar voor de diagnose DB nergens of weinig last van gehad,totdat ik DB kreeg en 2.5 jaar later ook neuropathie werd vastgesteld.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
dimple
Ervaren met het forum
Berichten: 32
Lid geworden op: di mei 02, 2006 10:32 pm
Locatie: gelderland

Bericht door dimple »

Goh wat komt deze klacht van doof gevoel in voet(en) mij bekend voor. Ook ik heb daarbij ook DB. Ook EMG naaldenonderzoek gehad. Geen afwijkingen gevonden. En ook dat de 'klacht' je werkelijk belemmert in je sociale leven, want je bent eigenlijk altijd bang dat je valt, door je voeten zakt etc.

Ik ben van neuroloog nu in handen van internist. Afspraak woensdag 26 juli. Als daar iets interessants m.b.t. ook jouw klachten komt zal ik zeker contact opnemen.

groetjes/Dimple
Plaats reactie