Myosotis - diabeet

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

myosotis
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jun 15, 2005 2:15 pm
Locatie: Linde

Myosotis - diabeet

Bericht door myosotis »

Hallo Allemaal

Ik ben nieuw hier en wil graag alles lezen en weten want ik heb afgelopen jaren mijn kop in het zand gestoken.....van het gaat wel weer beter...maar dat is niet zo.....nu wil ik het voorzichtig proberen wat opener te zijn en raad aan te nemen....vandaar een beetje kort.

Groet Elske
myosotis
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jun 15, 2005 2:15 pm
Locatie: Linde

Bericht door myosotis »

Hallo

Ik zou graag de andere onderdelen willen lezen maar ik kom er niet op....wie kan me helpen.

Groet Elske
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Elske,

Om tot het forum toegang te krijgen en daar dus alles te kunnen lezen,moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen.Het forum is alleen toegankelijk voor mensen die d.m.v. orthomoleculaire voedingssupplementen en voedingsadviezen hun BLS zo stabiel mogelijk proberen te krijgen,en te houden,en tevens het gebruik van insuline te verminderen.
Je zou dus iets meer over je diabetes kunnen vertellen,b.v. hoe lang heb je al diabetes,ben je type 1 of 11 ,spuit je zo ja welke insuline gebruik je,
heb je last van diabetische complicaties enz.

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
myosotis
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jun 15, 2005 2:15 pm
Locatie: Linde

Bericht door myosotis »

Ok... daar gaat ie.....ik ben 12 jaar diabeet....en altijd lopen knoeien met insuline....altijd maar vocht in benen en lijf tot je het gevoel had dat je ontploft....even ophouden en volgen atkins leven ....wel veel vis en kalfs vlees groeten.... dan maar weer op naar de volgende ronde....ik spuit actrapiet en insulataar ook al een basal en rapiet geprobeerd.....heb last van mijn voeten en nu vooral aanrakings pijn op mijn benen en tintlingen in mijn handen....slaap niet goed meer en ga mijn benen koud agspoelen en daan is de pijn weg en slaap ik weer even.....maar ja zo is dat ook niets.
Ik ben wel positief ingesteld want ik wil graag verder (niet altijd) maar meest wel.... ben ook bereid veranderingen door te voeren....alleen plaacht de pijn mij.... loop daags met blote benen omdat het anders niet fijn voelt ....
ook word er gezecht dat het mogelijk een eiwit probleem is....omdat mijn insuline gemaakt word op basis van eiwit?
wat ik heb gelezen is dat met voedingssupplementen ook positieve resultaten beriekt worden....zodoende kwam ik op deze site terecht....en wil graag dingen lezen.
Verder doe ik van alles ik werk ik rijd paard wandel dus dat gaat nog goed.
het belangrijkste is dat ik van die aanrakings pijn af kom.

Groet Elske
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Elske,

Ben je gediagnosteerd met neuropathie?
Weet jij wat jouw HbA1c is?
Hoe zijn jouw BLS nuchter,voor de lunch,voor het avondeten,voor de nacht?
Hoeveel insuline spuit je?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
myosotis
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jun 15, 2005 2:15 pm
Locatie: Linde

Bericht door myosotis »

Hallo Corrij

Zoals ik al eerder zei ik heb mijn kop in het zand gestoken wilde niet weten....maar mijn ochtend spiegel is onder de 6 middag en avond 10 a 11 en voor het slapen gaan 13 a 14
ik spuit 24 eenheden voor het slapen en voor de maaltijden 16

ik ben wel een beetje bekend met neuro pijnen maar zoals ik al aangaf alles een beetje in de wind geslagen ....vandaar nu mijn problemen.

verder moet ik meer vragen aan mijn internist....ik schaam me eigenlijk dat ik er zo slecht mee ben omgesprongen ....ik vind het daarom ook moeilijk om verder open te zijn....het zal wel komen denk ik.

Groet Elske
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Elske,

Geeft niks hoor,heel veel diabeten zijn struisvogels :D
De klachten die je beschrijft doen wel vermoeden dat het om neuropathie gaat,en gelukkig is er het nodige aan te doen,de vraag is wil je dat?



Behandeling diabetische neuropathie

Neuropathie is een stoornis in de functie van het perifere zenuwgestel. Een onstabiele of te hoge bloedsuiker instelling is de voornaamste reden van diabetische neuropathie. Hierdoor verminderd de doorbloeding van haarvaten en krijgen zenuwcellen minder voeding via de bloedsomloop, er ontstaat veel meer schade door vrije radicalen en zenuwcellen worden vergiftigd. Ongeveer de helft van alle diabetes patiënten krijgt met neuropathie te maken. Neuropathie kan een groot scala aan klachten veroorzaken, van vervelend of hinderlijk (tintelingen en doof gevoel) tot ernstige chronisch pijn of zelfs amputatie. Reguliere artsen volgen wat betreft diabetische neuropathie een afwachtende houding, er wordt pas ingegrepen als de ziekte wordt gediagnosticeerd. Deze houding wordt voornamelijk ingegeven door het ontbreken van reguliere behandelingsmethoden op dit gebied. Orthomoleculaire geneeskunde beschikt wel over de benodigde interventie protocollen en kan daardoor naast de reguliere behandeling ingezet worden voor preventie en behandeling van diabetische neuropathie.

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... hie.1.html

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
myosotis
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jun 15, 2005 2:15 pm
Locatie: Linde

Bericht door myosotis »

Hallo Corrij

Het gaat wel snel over en weer he....ik vind het best leuk geeft een beetje vertouwen ....ik ben bereid om er alles aan te doen....als het maar weer dragelijk word.....ik weet dat ik er met de pet naar gegooid heb en dat het anders moet...ik hoop dat het nog kan.

Groet Elske
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Elske,

Toevallig zat ik de hele middag al achter de computer dus kon ik steeds snel reageren :D

En natuurlijk kan het anders,je hebt al een begin gemaakt toch?
Bij iedereen worden de pijnen minder en bij sommige verdwijnen ze zelfs helemaal,dus moed blijven houden.

Ik verwacht dat Willy snel zal reageren dan kun je echt beginnen,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hallo Elske

De behandelforums zijn, zoals de naam al zegt, behandel forums, geen lees forums

Mijn artikelen over diabetes zijn om te lezen, daar staat trouwens meer info in dan in de behandel forum, want in de behandelforums staat alleen maar patienten info, hoe het met ze gaat enz.

Mijn serie over diabetische complicaties vind je hier:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ies.1.html

mijn artikel over neuropathie en wat sommige patienten over de behandeling schrijven op het behandelings forum vind je hier

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... hie.1.html

Je kan eigenlijk alleen aan het behandelingsforum mee doen als je toestemming hebt van je arts of DVK dat je supplementen gaat gebruiken om je gezondheid te verbeteren.

Ook wil ik graag van te voren weten of ik denk dat ik iets voor je kan betekenen. Dat gaat via een intake gesprek via de telefoon. Dat schiet vaak sneller op dan forum berichten.

Dat gesprek doe je met mij, later met Corrij.

Er komt een speciale vragenlijst als lijdraad voor dat gesprek, maar die is nog niet af :oops:

Is het zo een beetje duidelijk?!! :lol:
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
myosotis
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jun 15, 2005 2:15 pm
Locatie: Linde

Bericht door myosotis »

Hoi

Bedankt tot zover geeft weer een beetje moed.....hoop ook dat we contakt kunnen houden....ben er erg blij mee heb de site die er bij stond even bekeken....daar kwam ik de naam van mijn internist tegen ik bel hem morgen ook...dan laat ik het weer horen als je dat goed vind.

Groet Elske
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

eh? is Eric Dankmeijer jouw internist??

Daar werk ik al jaren mee samen hij corrigeert al mijn artikelen op het gebied van diabetes.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
myosotis
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jun 15, 2005 2:15 pm
Locatie: Linde

Bericht door myosotis »

Hallo

Ik wil heel graag verder mijn internist is Dr. Dankmijer dus ik weet wat supplementen zijn....ik werk daar ook liever mee dan met de traditionele....misschien is dat ook wel de reden dat ik zoekende ben....ik hoop dat ik bij u een kans krijg.

Groet Elske
myosotis
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jun 15, 2005 2:15 pm
Locatie: Linde

Bericht door myosotis »

Hallo

Ik ben al vanaf het begin van mijn diabetes bij hem....het bevalt me goed hij denkt mee.....allen krijgen we het samen nog niet op de rit....dat vind hij ook erg vervelend....ook ken ik door hem Anne Alons ook ook die probeerd zoveel mogelijk mee te denken....ik denk (weet het wel zeker) dat hij geen problemen heeft met dit contakt want hij wil niets liever dan mij helpen.

Groet Elske
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Een kans, tuurlijk, laten we een intake gesprek doen. Dankmeijer weet meer dan ik, ik zal dan ook alle zeilen bij moeten zetten om iets voor je te kunnen doen.

Bel me op voor het maken van een afspraak:

030 6063068

Corrij ik overleg met jouw wat hier uit komt.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Gesloten