Hallo ik ben Anja

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Hallo Anja :wink:

Ook gebruik geen chlesterol verlagers meer,na eerst Inegy en daarvoor Lipitor te hebben gebruikt,wel slik ik visoliecapsules en bak ik in olijfolie en darbij eet ik veel vette vis.
Mijn Cho-waardes zijn nauwelijks hoger geworden en ik ben van mijn spierpijn af,maar blijf toch mijn fysio therapeut bezoeken voor mijn Froozensholder.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Anja1958
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 3:12 pm
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Anja1958 »

Nou ik heb het in mijn profiel net aangepast, want ik blijk dus geen polyneuropathie te hebben.
Waarom ik wel zoveel ontstekingen aan mijn schouders bv heb is niet bekend. De huisarts wil mij niet doorsturen naar een reumatoloog, omdat die de mensen helemaal onder de medicijnen zetten...
Wel hoop ik dat mijn duizeligheid en mijn vermoeidheidsklachten over zullen gaan of in ieder geval minder zullen worden als die vitamine B12 aanslaat...
Voor mijn gewrichten zit ik eraan te denken om Alfa liponzuur te gaan gebruiken...
Overigens Thei, heb ik idd minder last van mijn spieren... Wel heel snel vermoeide spieren, maar dat zal dan wel weer met de B12 te maken hebben. Neem ik aan...
Mijn naam is Anja en ben geboren in 1958.. Sinds 1996 ben ik bekend met diabetes.
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Anja voor die vermoeidheid heeft Willy mij persoonlijk Selenium-Zink van de HEMA aangeraden en het werkt prima,kost een paar euro per potje :wink:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Anja,

Ben je in het bezit van recente bloeduitslagen?
Vaak gaat een B12 tekort gepaard met een verhoogd homocysteine gehalte, iets wat voor jou belangrijk is om in de gaten te houden.

Uit epidemiologisch onderzoek blijkt dat hoe hoger het homocysteïnegehalte in het bloed is, hoe groter de kans is op slagaderverkalking. Homocysteïne is dus een risicofactor voor hart- en vaatziekten. Ook blijkt uit onderzoek dat het homocysteïnegehalte in het bloed kan dalen met behulp van foliumzuurtabletten (foliumzuur is vitamine B11), zo nodig aangevuld met tabletten met vitamine B12 en/of B6. Daarna moet onderzocht worden of het gebruik van tabletten met deze B-vitamines leidt tot een daling van de kans op hart- en vaatziekten. Het is tot nu toe niet aangetoond dat door het slikken van deze vitaminetabletten de kans op hart- en vaatziekten ook daalt. Op dit moment wordt hier nog meer onderzoek naar gedaan. Het is mogelijk dat uit het onderzoek blijkt dat de kans op hart- en vaatziekten niet daalt door het innemen van B-vitamines. Daarom kan het innemen van extra B-vitamines om de kans op hart- en vaatziekten te verminderen, anno 2005, niet worden aangeraden.

Is er bij jou sprake van bloedarmoede?Door het B12 tekort?

Wat je schouder betreft,
Aan de schouder kunnen diverse problemen voorkomen zoals: overbelasting, pees- en slijmbeursontstekingen, rotator-cuffletsel, frozen shoulder, fracturen (breuken), dislocatie (uit de kom) en gewrichtsontstekingen.

Met rotator-cuff worden de spieren en pezen bedoeld die rond het gewricht voor stevigheid zorgen. Letsel hieraan ontstaat meestal door blessures, bijvoorbeeld door een val of overbelasting bij het sporten. Maar ook veroudering, een ontsteking van de pezen en slijmbeurzen of artritis van de schouder kan dit letstel veroorzaken. Dit komt met name voor bij mensen die herhaalde bewegingen met de arm boven het hoofd maken.

Een val op of een klap tegen de schouder kan een dislocatie (uit de kom) of botbreuk tot gevolg hebben.

Ook aandoeningen die gepaard gaan met ontstekingen, zoals reumatoïde artritis, osteoartritis en infectieuze artritis kunnen pijn in de schouder veroorzaken en de bewegingscapaciteit aantasten.

Ik vind dat je wel door verwezen moet worden al was het maar om een duidelijke diagnose te verkrijgen, je kunt zo toch niet blijven lopen?

Voor je gewrichten heeft het niet veel zin om alpha-liponzuur te gaan gebruiken, lees dit artikel van willy maar eens,

http://www.pilliewillie.nl/levensverlen ... ng.2h.html

Het is beter om eerst te weten wat er steeds mis gaat met je schouders en daar dan gericht supplementen voor te nemen dan zomaar iets te gaan nemen :wink:

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Anja1958
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 3:12 pm
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Anja1958 »

De bloeduitslagen krijg ik waarschijnlijk de volgende week bij de dvk...
Of daar ook een uitslag van de homocysteine bij zit, betwijfel ik...
Mijn schouders heb ik elke keer last van slijmbeursontstekingen. De pezen van mijn duimen heb ik ook regelmatig last van... heb er wel een keer een spuit ingehad, maar nadat ik ben gestopt met voetreflex geven, gaat het nu zonder sputien.
vwb de AlfaLiponzuur dacht ik dat nodig te hebben voor mijn etalagebenen.

groetjes Anja
Mijn naam is Anja en ben geboren in 1958.. Sinds 1996 ben ik bekend met diabetes.
Anja1958
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 3:12 pm
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Anja1958 »

Wat ik nog vergeet te zeggen, dat is dat ik gigantisch veel, vaak en hele erge hoofdpijn heb. Spierspanningshoofdpijn noemen ze het. Mijn nek zit ook altijd vast, hoewel die nu na fysio weer even redelijk soepel is.
De spieren in mijn nek zijn altijd blokken beton.
Is hier ook iets voor? Ik word er gewoon gek van en het beheerst op dit moment bijna mijn hele dag...
Mijn naam is Anja en ben geboren in 1958.. Sinds 1996 ben ik bekend met diabetes.
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hoi Anja,

Kun je mij jouw mailadres geven, deze link op het forum werkt tijdelijk niet.
Ik mag op dit forum namelijk geen supplementen advies geven(overheid)

Onderaan dit bericht staat mijn e-mailadres,

groetjes,
Corrij

ps gebruik je op dit moment supplementen en/of medicijnen?
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Anja1958
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 3:12 pm
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Anja1958 »

is gestuurd naar je mailadres...
Mijn naam is Anja en ben geboren in 1958.. Sinds 1996 ben ik bekend met diabetes.
Plaats reactie