Even voorstellen, Nico

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
ndehaas
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 1:22 am
Locatie: Alphen aan den Rijn

Even voorstellen, Nico

Bericht door ndehaas »

Hierbij mijn verhaal. Ik ben 57 jaar oud en vorig jaar bleek ik darmkanker te hebben waaraan ik met voorlopig goed gevolg geopereerd ben.
Daarbij had ik uitzaaiingen in de lever welke met een 6 tal chemokuren behandeld werden. Combinatie van Oxiplatin (infuus) en Xeloda (tabletten). Door de oxiplatin ontwikkelde zich al snel neuropatie in mijn voeten en handen (vingers). Niemand waarschuwde mij hiervoor nog wist men te zeggen of het door de Xeloda of Oxiplatin kwam. Uit de literatuur blijkt duidelijk dat het de Oxiplatin is !
De leveruitzaaiingen (4x) werden gelukkig wel kleiner (50%) maar hoe men mij verder wilde of kon behandelen was kompleet onduidelijk !
Uiteindelijk heb ik me op eigen iniatief door Prof. Vogl (Universiteitskliniek Frankfurt) laten behandelen middels een lasertherapie (soort wegbranden van de tumoren in 2-3 sessies). Na de eerste sessie kreeg ik dexamethazon voorgeschreven in een hoge dosis (soort stootkuur) waarna ik binnen enkele dagen in het ziekenhuis opgenomen moest worden voor een actu hyperglycemie. Achteraf bleek ik (waarschijnlijk al langere tijd) diabetesII te hebben en ben ik nog bezig met het inregelproces. De dxamethazon had alles sterk aangewakkerd.
Op dit moment is de neuropatie in mijn voeten bijna niet meer vol te houden. Ze zijn ijs en ijskoud, branderig en om de haverklap pijnscheuten. Slapen gaat bijna niet en de hond uitlaten is er ook niet meer bij. Ook in mijn vingertoppen heb ik hetzelfde gevoel.
Hoewel ik alles gemeld heb aan huisarts en internist en diabetes verpleegkundige schrijft men niets voor en weet men geen echte oplossing. Graag zou ik meedoen met het neuropatieprotocol maar weet hier in feite nog niets van. Ik heb pas sinds een uurtje deze site ontdekt en moet nog ontdekken waar wat staat. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Nico
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Nico wat een klote verhaal!! Gebruik je nu metformine of spuit je insuline?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
ndehaas
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 1:22 am
Locatie: Alphen aan den Rijn

neuropatie door chemokuren en dmII

Bericht door ndehaas »

Dag Willie,

Momenteel zijn we nog aan het inregelen. Daarvoor al 14 dagen in het ziekenhuis gelegen en naar huis gestuurd met 2 x 1000 mg Metaformine en 1 x 16 Lantus eh om 22.00 uur. Lantus inmiddels verhoogd naar 24 Eh.
Glucosewaarde schommelen tussen de 4,5 (nuchter) en 12,5 na lunch.
Waarschijnlijk zal ik ook voor de maaltijden moeten gaan spuiten.
Ik ga eerst met alfa-lipon etc. aan de slag, kijken of ik het hiermee kan redden. Protocol is me inmiddels bekend en suplementen etc. bestel ik bij de Rooy. Inmiddels wel pijnstillers voor de neuropathie gekregen.
4 x 50 mg. tramadol. Slik ze te kort om positief resultaat te melden.
Kom hier nog op terug.
Volgende week dinsdag word ik weer geopereerd aan laatste levermetastasen en hoop daarna me te kunnen richten op verbetering van de neuropatie in handen en voeten
kruimeltje
Ervaren met het forum
Berichten: 46
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 3:53 pm

Re: neuropatie door chemokuren en dmII

Bericht door kruimeltje »

ndehaas schreef:
Volgende week dinsdag word ik weer geopereerd aan laatste levermetastasen
héél veel sterkte met de operatie
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Nico ik wens je veel sterkte met jouw operatie.

Ik zou je willen adviseren om eens contact op te nemenb met Dr Valstar, jij is een autoriteit op het gebied van niet toxische tumor behandeling. Ik werk met hem samen.

E. Valstar
Stadhouderslaan 30
2517 HZ DEN HAAG
Tel. 070-3622768

Vraag hem nog eens of je nog wat extra kan doen na de operatie.

Ik laat je toe op het behandelings forum.

Open daar een bericht

Nico - behandeling neuropathie

en stuur me dan een email als het er staat.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Nico,

Heel veel sterkte volgende week!

Groetjes van Paulina :D
Plaats reactie