diabetische neuropathie

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
stevie
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 03, 2005 5:51 pm
Locatie: België

diabetische neuropathie

Bericht door stevie »

Ik ben 39 jaar, heb 31 jaar diabetes type I, die enorm moeilijk te regelen is (HBa1c 8%; vroeger 9%) volgens mijn diabetoloog is stress de oorzaak?? ze raadde me zelfs aan ste stoppen met werken om zo minder stress te hebben, maar dat heb ik radicaal geweigerd. Er moet toch een andere oplossing zijn! Mijn nierfunctie hou ik onder controle door een eiwitbeperkt vegetarisch dieet, mijn ogen zijn stabiel na een zware laserbehandeling 10jr geleden, in mijn handen heb ik een beginnende diabetische arthrose, met springvingers, maar het ergste vind ik die vreselijke neuropathie pijnen in de onderbenen en voeten, felle messteken, geen laken of harde kledij kunnen verdragen, enz. Deze pijnen heb ik reeds 15jaar, vroeger nam ik valtran, fortal en andere morfine derivaten maar omdat ik hierdoor altijd suf rondliep ben ik verder op zoek gegaan en terecht gekomen bij een acupuncturist waar ik nu al 15 jaar wekelijks langsga voor acupunctuur, wat de pijn een beetje draaglijker maakt, natuurlijk is de pijn erger bij extreme kou, warmte en een hoge vochtigheid. Hierdoor heb ik ook bruine vlekken op mijn scheenbenen en voeten en nu zelfs atrofie op mijn linkerbeen (donkere plek waar precies onderhouds vet verdwenen is).
Ik had een paar berichten over alfaliponzuur op internet gelezen en volgens mijn huisarts zou een soeplepel bernagieolie per dag helpen, hiermee ben ik nu een week bezig. Ik heb gezocht naar een orthomoleculaire arts in Belgisch Limburg, maar helaas niet gevonden.
Graag kreeg ik tips om mijn suikerwaarden te verbeteren en andere tips voor de pijnen. Ik weet dat ik meer moet bewegen, maar ik werk full-time, en buiten een dagelijkse wandeling van 1/2uur met onze hond, ben ik 's avonds echt moe, ook deels veroorzaakt door de pijnen en ontregelde suiker.
Als ik sommige berichten lees dat supplementen zouden helpen om de pijn te verminderen, heb ik weer hoop! Ik droom ervan om 'pijnloos' door het leven te gaan en me ook fitter te voelen door een goed geregelde suiker. hartelijk dank bij voorbaat voor de tips!
groetjes!
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Welkom op het forum

Jouw arts denkt aan stress, maar waarom denk jij dat je BLS niet stabiel blijft?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
stevie
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 03, 2005 5:51 pm
Locatie: België

Bericht door stevie »

Ik heb altijd al 'very brittle diabetes' gehad, een echte oorzaak is er niet, ik hou me strikt aan mijn dieet, dat kan het probleem niet zijn, soms zit ik met stress hoog, soms laag, het kan zelfs zijn dat als ik ga wandelen, mijn bls stijgt??? vroeger heb ik meegedaan aan een test, intraveneus insuline inspuiten en ze kregen me niet in een hypo?? Dat kon men in het ziekenhuis niet verklaren. Daar kan je echt moedeloos van worden, er vanalles voor doen en geen resultaat krijgen! dan denk ik soms van ik zou beter eens iets 'verboden' eten, dan weet ik tenminste van wat mijn bls hoog is?
Dat maakt het juist zo moeilijk, ik weet dat mijn suiker beter moeten geregeld zijn om mijn neuropathie te verbeteren en dat lukt me niet, zelfs niet na 31jaar! de ene week kan het echt heel goed gaan, en de volgende week terug slecht met identiek dezelfde voeding en beweging, raar maar waar! : : :cry:
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Oke begrepen. Zou je mee willen doen aan het neuropathie protocol?

Ik zou het op prijs stellen als je de supplementen door mijn sponsor laat leveren.

Ik kan je dan toelaten op het neropathie behandelings forum.
stevie
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 03, 2005 5:51 pm
Locatie: België

diabetische regeling en neuropathie

Bericht door stevie »

Dat zou ik ten zeerste appreciëren.
Natuurlijk koop ik dan de supplementen bij De Rooy, dan ben ik tenminste zeker dat ik de juiste heb
Hartelijk dank bij voorbaat
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Plaats een kort verhaal, alleen over je huididge neuropathie kalchten in het behandelings forum van neuropathie.

Met name welke klachten je nu hebt.

Gina en Mijni zijn ook net begonnen kijk bij hun berichten ook.

We sluiten deze discussie.
Plaats reactie