Gebruik supplementen voor behandeling neuropathie

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Fredh
Ervaren met het forum
Berichten: 48
Lid geworden op: za okt 01, 2005 7:10 pm
Locatie: Den Haag

Gebruik supplementen voor behandeling neuropathie

Bericht door Fredh »

Ruim twaalf jaar geleden is vastgesteld dat ik diabetes heb. Het begon al een jaar daarvoor toen ik een hypo kreeg. Niet wetende wat dat was dacht ik dat ik een hartaanval kreeg! Ik reed toen 's-nachts in de buurt van schiphol en dacht er over om naar het AMC te rijden. Omdat ik erg zenuwachtig was begon ik als een gek drop te eten dat ik in de auto had. Na 10 minuten verdwenen de klachten en heb die ook niet meer gehad. Ik ben helaas niet naar de huisarts geweest. Sinds vaststelling gebruik ik dagelijks metformine en glibenclamide. Probleem is dat al de jaren mijn suikerspiegel niet stabiel is.

Sinds 1,5 maand heb ik last van symtomen die richting neuropathie wijzen.
Er is een EMG gemaakt en die zag er niet best uit. Sinds die tijd ben ik op zoek naar een mogelijke behandeling. Al snel moest ik constateren dat de reguliere geneeskunde zich beperkt tot pijnbestrijding en voetverzorging.

Op diverse sites heb ik gezien dat behandeling met supplementen resultaat kan hebben. Ook hier heb ik gezien dat er vooruitgang wordt geboekt na het gebruiken van chroom, aLa etc.

Ben benieuwd welke hoeveelheden het beste resultaat geven en zou ook willen weten of iemand het verhaal kent staat op:

http://www.geocities.com/bsy53/dn/neuropa.html?20057

en er ervaring mee heeft.

Het uitgebreide supplementen schema staat hier onder.

Groeten,

Fred


2. The comprehensive programme:
1 x 400mg to 3 x 400mg per day pentoxifylline (TRENTAL), as prescribed by your physician.
1. Before the breakfast meal - on empty stomach:
130mg GLA + 500mg vitamin C (GLA from EPO is best)
1000mg Acetyl-L-Carnitine (ALC)
500mg N-Acetylcysteine (NAC)
2. At the breakfast meal:
60 mg CoEnzyme Q10 (oil-filled capsules is best absorbed)
GTF chromium (200 microgram) + Niacin (50 mg) - may be in multivitamin
Inositol (1500mg)
Taurine (1500mg) for at least 2 weeks then reduce the amount of Taurine taken or, optionally, switch to a Magnesium Taurate tablet (yielding 125mg Mg; 350mg taurine).
100mg alpha-lipoic acid
Multivitamin/-mineral tablet
3. Before the lunch meal:
130mg GLA + 100mg alpha-lipoic acid
4. At the lunch meal:
5mg Biotin
400 i.u vitamin E
100mg alpha-lipoic acid
Multivitamin/mineral tablet
5. At the dinner meal
Magnesium-orotate (or -aspartate) - take the equivalent of 100mg of elemental magnesium
100mg alpha-lipoic acid
Multivitamin/mineraltablet
Note: Niacin (a form of vitamin B3) can cause flushing of the skin of the face and neck if taken on an empty stomach. It is the "prickly heat" type of flushing and whilst discomforting to some, it goes away quickly.

Note: The programmes are designed as paced, dosage guidelines but are not required to be followed absolutely as a rigorous regimen. ALC, GLA + aLA and NAC must be taken between meals on an empty stomach (at least 1 hr before and 2 hrs after eating) and some nutrients must be taken together (ie: GLA + vitamin C; GTF chromium + niacin). The large, therapeutic doses of certain nutrients have been clearly defined; for the others, use whatever dosage recommendations you normally follow. Careful choice of the particular daily multi-vitamin/mineral used can seriously reduce the number of tablets you have to deal with each day. Inform and consult your physician on all aspects of whatever programme you choose to follow.
Fred
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hallo Fred zolas je inmijn artikelen kunt lezen doe ik de behandeling van neuropathie met veel minder supplementen. Zelfs met een paar supplementen die op recept kunnen worden verkregen.

Ik moet echter veel meer van je weten. Type 2? insuline? HbA1c? Stabiele BLS? Springgedrag? etc
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Fredh
Ervaren met het forum
Berichten: 48
Lid geworden op: za okt 01, 2005 7:10 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Fredh »

Dank voor je reactie! Ik ben deze week 2 x teleurgesteld: door mijn internist een de neuroloog. Beiden blijven van mening dat neuropathie niet omkeerbaar is en dat er alleen iets aan pijnbestrijding kan worden gedaan.
De neuroloog is wat meer open minded t.a.v. orthomoluculaire geneeskunde en zij dat ik het maar moest proberen.

Om op de concrete vragen terug te komen: ik heb type 2 zonder insuline. HBa1C was vrijwel constant 6 en ligt nu op 7. Ik gebruik sinds een week Alpha Liponzuur, L-carnosine, chroom L-carntine een een reeks uit het verhaal van de Noorse arts. Ik weet helaas niet wat je met springgedrag bedoelt.........

Groeten,

Fred
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Oke ik geef je toegang tot het behandelings forum

Open daar een bericht met als titel

behandeling neuropathie Fred

en stuur me daarna een email als het er staat.
Plaats reactie