Diabetes en neuropathie zorgt voor depressie

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
LindaM
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 24, 2005 7:23 pm
Locatie: Montfoort

Diabetes en neuropathie zorgt voor depressie

Bericht door LindaM »

Hallo
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn man heeft al vanaf zijn 15e diabetes, maar altijd moeite gehad met de acceptatie. Nu 3 jaar terug begonnen de complicaties. Vooral de neuropathie is moeilijk mee te leven. Heel lang getobt voor de diagnose werd gesteld. Na de diagnose diverse medicijnen geprobeerd, maar niets hielp. Hij heeft extreem veel pijn in zijn voeten. Dat bestaat vooral uit enorme steken en dagen slecht kunnen lopen. Hij kon werkelijk niets meer en zag het niet meer zitten. Sliep niet meer, geen eetlust, enz. Nu heeft hij amytriptiline en die lijkt iets te gaan werken. Toch heeft hij nog wel elke dag pijnlijke periodes. Nu hoorden we van voedingssublementen. Kun je die ook proberen naast de amytriptiline? En zo ja, welke voedingssublementen moet je mee beginnen en heb je nodig? We willen er alles over weten, omdat deze pijn niet te dragen was / soms nog is. Op je 37e al niets meer kunnen houdt niemand vol. Ook voor mij als partner werd de situatie uitzichtloos. Het isgelukkig nu iets beter, maar we zijn er nog lang niet!!! Wie kan ons informatie geven? Groeten van Linda
rabbitfriend
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:40 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door rabbitfriend »

Hoi LindaM,

Heb je dit artikel ( http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... hie.1.html )al gelezen ?

Volgens mij is het geen probleem om voedingssupplementen en amytriptiline te combineren. Maar iemand ander zal daar vast nog wel even met zekerheid op antwoorden.

Geef niet op!

gr, Rabbitfriend :wink:
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

Wirklich ist was wirkt. (C.G. Jung)
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Eens met rabitfriend, mijn artikel is een goed uitgangspunt om te beginnen. Lees dat eerst goed door en meld je dan weer hier op dit forum d.m.v. een reactie op dit bericht.

Supplementen kan je inderdaad combineren met amitriptyline, daar heeft R ook gelijk in. amitrip is van de arts trouwens een goede keuze!! Gelukkig GEEN lyrica!!
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
LindaM
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 24, 2005 7:23 pm
Locatie: Montfoort

Bericht door LindaM »

Hallo
Bedankt voor de tip, ik heb veel gelezen.
Mijn man had eerst neurotin, daarna lyrica en nu amytriptiline. Frustrerend als je steeds andere medicijnen moet proberen en niets werkt.
Nu weer goed de controles oppakken, maar dat is voor hem moeilijk. Hij gooit vaak het bijltje erbij neer.
Nog wat vragen over voedingssublementen:
Welke moet je mee beginnen?
Waar koop je zeen wat kosten ze?
Welke heb je nodig om pijn-vrij te zijn en kan het na verloop van tijd de gewone medicijnen vervangen?
Hoelang duurt het voor zegaan werken?
Veel vragen, maar ik wil zo graag dat ook het leven met neuropathie nog kwaliteit heeft.
Trouwens Willy ......... wat bedoel je met medoen met het protocol?
Groeten van Linda
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hallo Linda ik bedoelde of jouw man misschien de neuropathie mbv supplementen wil aan pakken. Tot nu toe heb ik een 100% score. Iedereen die het probeert heeft minder of geen pijn meer.

Als je dat wilt laat ik je toe in het behandelings forum.

Dan krijg je weer huiswerk, geen pillen

Kijk dan naar het verhaal van Esther Hoogeveen in het neuropathie forum

Ik hoor het wel
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
LindaM
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 24, 2005 7:23 pm
Locatie: Montfoort

Bericht door LindaM »

Hoi Willy
Mijn man wil waarschijnlijk wel over op voedingssublementen, maar het is wel afhankelijk van een paar dingen. (Zie mijn vragen van de vorige keer) Ook financieel telt zeker mee.
Hoe kom ik in het andere forum?
Kan ik daar de antwoorden vinden op onze vragen?
Groeten Linda
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Diabetes en neuropathie zorgt voor depressie

Bericht door Willy »

LindaM schreef:Hallo
Nu hoorden we van voedingssublementen. Kun je die ook proberen naast de amytriptiline? En zo ja, welke voedingssublementen moet je mee beginnen en heb je nodig? We willen er alles over weten, omdat deze pijn niet te dragen was / soms nog is.
Supplementen kunnen gewoon naast de amitriptyline worden gebruikt

supplementen = voeding

er zijn maar heel erg weinig supplementen die interactie hebben met geneesmiddelen.

als je vragen hebt kan je die hier ook stellen. In dit artikel staan ook de aanbevolen supplementen en de kosten

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... hie.1.html

denk dat je dit artikel moet printen en eerst eens goed doorlezen, dat is erg belangrijk

kennis = macht = gezondheid
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
LindaM
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 24, 2005 7:23 pm
Locatie: Montfoort

Bericht door LindaM »

Ik heb dingen uitgeprint en gelezen. Toch blijf ik heel benieuwd naar de persoonlijk antwoorden op mijn vragen. Wat nodig, hoe, prijzen, enz?
Hoe kom ik in het andere forum? Wil jeme daarover berichten?
groeten Linda
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Dacht toch echt dat ik een hoofdstuk aanbevolen supplementen had opgenomen in mijn artikel over neuroapthie, daar staan ook de kosten dacht ik.

supplementen kan je niet door medicijnen vervangen, en ook niet stoppen, wel misschien een beetje minderen

tot nu toe beginnen patienten na 1 - 2 maanden duidelijk verbetring te voelen. Overleg eens met esther en nelleke

Ik kan je toegang geven tot het forum als ik denk dat ik echt iets voor je zou kunnen betekenen.
Plaats reactie