Ben ook diabeet type II

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Jaike Douwes
Verslaafd aan het forum
Berichten: 665
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 8:15 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jaike Douwes »

Toen ik met het oerdieet begon was ik koud en moe. Nadat ik L-carnitine ben gaan gebruiken is dat over. L-carnitine is een lichaamseigen stof, waar je een tekort van kunt hebben. Dat heeft tot gevolg dat zich vet in de spierweefsels gaat opstapelen (simpel gezegd).
Iets voor jou misschien, Tinus?

Groeten van Renske.
Tinus
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 26, 2005 12:06 pm

Bericht door Tinus »

Klinkt heel interessant Renske. Wil je er iets meer over vertellen? En misschien wat recepten kunnen geven. Alvast in voren bedankt. :)
Ga je mee verdwalen, ik weet de weg
Jaike Douwes
Verslaafd aan het forum
Berichten: 665
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 8:15 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jaike Douwes »

L-carnitine is belangrijk voor onder andere de vetstofwisseling in het spierweefsel. Tekorten leiden tot vermindering van de spierfunctie en vetopstapeling in de weefsels. Tja, en als ik zo eens in de spiegel kijk, dan zou je kunnen denken dat mijn carnitine-niveau niet al te best is :wink:
Je kunt L-carnitine op doktersrecept krijgen. Sommige artsen willen geen recept geven. Dat komt omdat ze niet weten wat het is. Maar als jij hem/haar alvast kunt vertellen dat L-carnitine helpt bij het afvallen, dan lukt het misschien.
De dosering voor volwassen mensen is: 3 x daags 2 tabletten van 339 mg.
Recepten voor het oerdieet vind je op het betreffende forum, ik begreep dat je daar toegang hebt.
Succes, groeten van Renske.
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Tinus het is dus erg belangrijk om te weten of arts of DVK misschien het verband leggen tussen autonome neuropathie (dus NIET die van Nelleke) en de maaglediging problemen.

Als ze misschien denken dat dit verband houdt kan ik je misschien helpen.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Tinus
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 26, 2005 12:06 pm

Bericht door Tinus »

Ik zal er naar vragen. Maar wat is autonome neuropathie? Wat ik nog moet vermelden is dat ik twee jaar geleden aan Carpaal Tunnelsyndroom ben geholpen. Dat was een hele echte :cry:. Sindsdien gaat het goed met mijn handen. Is dat dezelfde richting als neuropathie? Ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoelt met maaglediging.
Ga je mee verdwalen, ik weet de weg
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Sorrieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Tinus sorrie, haalde twee patienten door elkaar, vergeet mijn bericht over maaglediging. Vraag gewoon of ze het goed vinden dat je supplementen gebruikt. Soms raak ik even het spoor kwijt.

Als dat zo is open dan een bericht in het behandelings forum neuropathie
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie