mijn diabetes verhaal

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
simon
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: di jul 12, 2005 7:35 pm
Locatie: amsterdam

mijn diabetes verhaal

Bericht door simon »

HALLO BESTE MENSEN ALLEMAAL MIJN NAAM ES SIMON BEN EEN MAN VAN 60 JAAR EN HEB SINDS VORIG JAAR OKTOBER DIABETES NA EEN GALBLAAS OPERATIE @2WEEKEN NA DE OPERATIE WERDT BIJ MIJ DIABETES GEKONSTATEERD IK HAD IN DIE 2WEEKEN MAAR DORST EN NOG EENS DORST MOEST VAAK PLASSEN EN BEN IN DIE 2WEEKEN 13 KILO AFGEVALLEN MIJN VRAAG IS ZIJN ER NOG MEER MENSEN BIJ WIE NA EEN OPERATIE DIABETES IS GEKONSTATEERD GROETEN SIMON
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hallo Simon,

Welkom op het fourm!

Ja, inderdaad kan het gebeuren dat je na medicijngebruik zoals bijvoorbeeld prednison of ook na een operatie diabetes ontwikkeld, maar vaak is het ook al latent aanwezig en merk je dat niet zo snel op.

Had je voor de operatie al geen last van extra vermoeidheid en dorst?

Groetjes van Paulina :D
simon
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: di jul 12, 2005 7:35 pm
Locatie: amsterdam

jouw diabetes verhaal

Bericht door simon »

Hallo paulina bedankt voor je reactie ik had voor de operatie nog geen vermoeidheids of dorst verschijnsele groetjes simon
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Simon,

Tja, het was maar een vraagje natuurlijk, ik heb zelf al 20 jaar diabetes dus heb ik hier zelf geen ervaring mee.

Ik hoop dat er iemand reageert die dit ook is overkomen!

Ben je ondertussen goed ingesteld met medicatie of insuline, zodat je weer wat kracht kan opbouwen en wat kan aankomen?

Groetjes van Paulina
simon
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: di jul 12, 2005 7:35 pm
Locatie: amsterdam

jouw diabetes verhaal

Bericht door simon »

JA PAULINE IK HEB HET NU GOED ONDER KONTROLLE SPUIT 2 KEER PER DAG SMORGENS NUCHTER EN SMIDDAGS VOOR HET AVONDETEN IK SPUITLAGWERKENDE INSULINE IK BEN EIGELIJK TEVEEL AANGEKOMEN SINDS IK SPUIT GROETEN SIMON :oops: :D
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Simon,

Ja, dat aankomen is omdat je nu wel goed bent ingesteld, helaas een lastige bijwerking, vooral als het doorslaat!

Je kan wel merken dat het vakantietijd is, anders had je vast al antwoord gehad!

Misschien kan Willy je hier wel iets over vertellen?

Groetjes van Paulina :D
simon
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: di jul 12, 2005 7:35 pm
Locatie: amsterdam

jouw diabetes verhaal

Bericht door simon »

JA INDERDAAD PAULINA HET IS ZEER RUSTIG OP HET FORUM JA EN DAT AAKOMEN IN GEWICHT DAAR MOET IK DA MAAR GOED OP LETTEN GROETJES SIMON
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hallo Simon,

Jouw vraag was verdwaald geraakt bij het verhaal van Liesbeth, wil je de volgende keer gewoon een nieuw onderwerp openen, dat gaat wat gemakkelijker.

Ja, het standaarddieet wat je van een dietiste krijgt is inderdaad vaak met fruit, 2x daags.

Je spuit geloof ik mixtard 2 x daags voor het ontbijt en bij het avondeten?

Je bent dan zoals dat heet netjes ingesteld door de dietiste en dan zijn de koolhydraten meeverrekend.

Heb je de mogelijkheid om zelf bloedsuikercontrole te doen, dan kan je voordat je je tussendoortje neemt, ook even tjekken en kijken hoe hoog je zit.

Ik gebruik zelf wel fruit, maar nooit solo, tenzij ik erg laag zit en het wel verantwoord is. Je moet voor een appel ongeveer 15 gram koolhydraten rekenen.

Zowel Liesbeth als ik zitten op een heel andere verhouding/dieet, je zou dat gewoon kunnen lezen bij Liesbeth's en mijn bloedsuikerstabilisatie.

Zou je wat willen veranderen aan het standaarddieet van de dietiste?

Groetjes van Paulina :D
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hallo simon, had nog niet gereageerd op je bericht omdat ik het na mijn vakantie heel erg druk had.

Kijk eens naar mijn nieuwe artikelenserie over overgewicht.

http://utopia.knoware.nl/users/wwitsel/ ... cht.1.html

Als je het niet erg vindt om smorgens af en toe een halve zalmmoot te eten als ontbijt met wat brocolli dan heb ik een goed plan voor je.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
simon
Bekende op het forum
Berichten: 14
Lid geworden op: di jul 12, 2005 7:35 pm
Locatie: amsterdam

mijn diabetes verhaal

Bericht door simon »

HALLO BESTE WILLIE IK HEB WEL INTRESSE IN JOUW DIEET GROETEN SIMON
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Plaats reactie