mijn 50 jarig diabetesverhaal, ben 54 overigens .

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Serpil
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 10, 2005 2:38 pm
Locatie: Maastricht

mijn 50 jarig diabetesverhaal, ben 54 overigens .

Bericht door Serpil »

Mijn verhaal is best lang , 4 A-viertjes wel , 't zit , behalve in mn lijf dus al op vele complicatieplekken helaas , ook in een documentje in mn computer, zou het graag hier zo geplaatst zien ook , weet alleen niet zo goed hoe dat te doen?? :roll: Ben behalve een diabeet ook een digibeet ! :oops: , niet echt zo handig met computers dus !!
Kan er verder wel over gaan uitweiden , maar dan zit er weinig lijn in , ( zit er ook nooit in mn bloedsuikers trouwens :cry: .
Tot aan mn 50e ongeveer verliepen mn diabetische jaren eeehhhh..... hectisch , op en neer de suikers dus, 2 erg gecompliceerde zwangerschappen , met 2 keizerssneden ,maarrr.... 2 gezonde kinderen !!! ( en nu dus al trotse oma van een prachtige kleinzoon van 6 )
Op mn 35 e en mn 37e twee behoorlijke hartinfarcten helaas ook al.
Na mn 50e en ook door de overgang vrees ik , zijn de complicaties echt aan het toeslaan ,zware operatie etalagebeen 2 jaar geleden oa. , ogen laseren , neuropathie ed. gewrichtsklachten en nog veel meer gemene dingetjes waar ik nu even niet op kom.
Aan mn buitenkant zie je verder " niets" , niemand vermoedt ook maar iets , ben er ondanks alles nog " jong" bij gebleven , men geeft mij vaker 8-10 jaar jonger , nou, da's dan wel aangenaam. :wink:
Mn binnenkant kan t ook nog aan ,maar soms helemaal niet meer, tis echt teveel soms allemaal,deze sluipende " killer" ,ik doe natuurlijk , ook na 50 jaar nog steeds , aan een vorm van ontkenning ,dat las ik ook al vaker bij " soortgenoten ". Tja ?? :cry:
Ben een nogal sensitief mens , een HSP -er , mn emoties verwerk ik ietwat anders dan een gemiddelde ander.
En emoties en diabetes hangen nauw samen , vice-versa beinvloeden ze elkaar hevig . :oops: Bij mij tenminste welheel erg.
Een van emoties vraagt zich nu af of ik mn lange verhaal nog moet zien te plaatsen of...... dat dit hier nu wel genoeg is misschien al ? :(
Geen idee verder nog ..... ik hoor of zie , merk 't dan wel , eerst maar ns kijken wat er nu na deze click gebeurt !!! :roll:
Survival of the sweetest !!???
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Serpil......mijn naam is Nelleke en welkom op dit forum en je hebt goed geclickt :lol: want je verhaal is geland !

Je verhaal net gelezen en dat is niet misselijk wat je al hebt meegemaakt. Je schrijft dat je tot je 50e hectische jaren achter de rug hebt en maak ik daaruit op dat het nu beter met je gaat wat je suikers betreft of ben je nog aan het jojo-en ?

Of jij nog meer wilt vertellen....dat hangt ook van jou af. Misschien doet het je wel goed dat je bepaalde dingen van je af kunt schrijven en vooral aan lotgenoten kunt vertellen die vaak weten waar je het over hebt; voor mij was dit na jaren toch een verademing om gewoon alles wat me overkwam te mogen schrijven en bovendien lees je dan tips waar je wat aan hebt, dus........brand maar los !

Groetjes : Nelleke
Serpil
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 10, 2005 2:38 pm
Locatie: Maastricht

antwoordje op mn eerste reactie na mn verhaal

Bericht door Serpil »

Hallo Nelleke !!

Leuk je ook hier te zien !!!! :D

En om dingen af en toe ook eens te kunnen delen of vertellen is zeker ook prettig ,ik zal dan eerst nog ns een beetje gaan snuffelen hier verder :o , ook hier zijn dus wel regeltjes en allerlei aanwijzingen en linkjes , moet er echt even voor gaan zitten, me even concentreren , ik ben nogal chaotisch soms !!! :oops:
Of ik verslaafd word aan deze site , dat weet ik nog niet echt , there' s another whole world out there also , en 't word zomer straks 8) , ben ook blij als ik weer eens vaker van t grijze scherm af kan zijn , in de tuin , mooie paarse viooltjes planten en plukken bv !!
Bedankt voor je welkom hier en ik vind 't zeker leuk af en toe een 'zoete
club' te bezoeken waar veel herkenbaar is . :wink:
Tot later weer , daaaag , Serpil
Survival of the sweetest !!???
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Gewoon lekker snuffelen en natuurlijk gaat iedereen weer genieten van de zonnestraaltjes, maar af en toe kruipen we toch achter het grijze scherm :lol:

Even een vraagje.....gebruik jij medicijnen tegen bepaalde klachten en/of heb je wel eens wat anders geprobeerd dan de reguliere medicijnen ?


Groetjes : Nelleke
Serpil
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 10, 2005 2:38 pm
Locatie: Maastricht

medicijnen

Bericht door Serpil »

:) Hai Nelleke , ben ik even weer,

Nee, ik slik geen alternatieve medicijnen voor t een ,of t ander , ik slik vrij veel reguliere medicijnen , voornamelijk voor mn hart toch. totaal zo'n 10 stuks per dag , ook al 20 jaar.

Plus dan de insuline , 4 x daags , 3 x Humalog en 's avonds Lantus.

Vroeger heb ik ooit een Vasolastine therapie gedaan , zelf gespoten dat spul. Ik vond t pijnlijk , en duur , kon t niet meer betalen en t heeft mij niet echt geholpen ook.

De laatste tijd ben ik me wel meer aant verdiepen erin , ben ook begonnen met magnesium calcium en extra B 12 ,ter ondersteuning van mn medicatie van de cardioloog slik ik sowieso al Pyridoxine , ook een vit. B

Dit was 't even voor nu , tot later weer, ciao ! Veel zon gewenst ook , EEN grote vitamine bom !!!
Survival of the sweetest !!???
Liesbeth58
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1043
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 12:10 pm
Locatie: Assen

Bericht door Liesbeth58 »

Dag Serpil

Welkom op het forum! Helaas heb ik jouw verhaal niet eerder gezien :oops: Gelukkig wees Nelleke me erop.
Als ik jouw verhaal zo lees heb je al heel wat meegemaakt. Ben je al van jongs af aan diabeet? Diabetes 1?

Ook jij bent soms een struisvogel als ik het goed begrijp? Heb je dat onderwerp al gelezen? Kun je inderdaad zien dat je niet de enige bent.
Ik deel met Nelleke de ervaring dat het heel plezierig kan zijn om je ervaringen op dit forum te delen. Wat bovendien ook heel fijn is dat je er allerlei vragen kunt stellen, waar ook trouw op geantwoord wordt.

Ik hoop dat ook jij positieve ervaringen hier op zult doen. Tot nu toe heb ik zelf nog niet heel veel kennis in kunnen brengen, ik ben nog maar een aantal jaren met diabetes aan het stoeien en moet nog veel leren. Maar mocht ik ertoe in staat zijn dan zal ik zeker inbrengen wat ik weet.

Hartelijke groet,

Liesbeth.
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Serpil,

Welkom op het forum!

Zo te zien heb je al heel wat meegemaakt, de invloed van diabets en emoties is geen onbekende helaas, ik denk dat we er allemaal wel eens last van hebben......., ik kan ook ontploffen hoor, vooral als ik hoog zit :oops:

Enfin, je hebt hier genoeg te lezen, heb je vragen, laat maar horen hoor!

Groetjes van Paulina :D
Serpil
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 10, 2005 2:38 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Serpil »

Dag Liesbeth en dag Paulina , dankje voor jullie " welkom" :lol:

Ik was al een paar daagjes niet meer op de site , ben ook niet altijd online , heb zo mn dagelijkse gangetjes/ritueeltjes/ bezigheidjes , verslaafdheden ook wel . :oops:
Computeren is een van de minste toch , ben er gewoon helemaal geen held in. :roll:

Yes. van mn 54 jaren 50 jaar diabetes , heb er maar geen feestje van gemaakt,al die suikervrije taarten he , pffff, veel te duur !!!
:-? Grapje , ik hou trouwens veel meer van hartig , ben geen suikerzoet typje .

Ben na 50 jaar opeens wel beland in een complicatiecircuit helaas, plus de hormonale toestanden , t een zal ook t ander niet uitsluiten denk ik.
Maar goed , ben na 3 jaar ernstig ziek zijn nu best weer aan een betere kant beland hoop ik dan maar , ik loop vol vertrouwen de zomer maar tegemoet nu 8)

Behalve diabetica ben ik ook single , dus op zoek naar een leuke , lieve vent, maar waar he ???

Mn dochter en mn lieve kleinzoon van net 6 , die bij mij om de hoek woonden , die zijn net 14 dagen geleden verhuisd naar t Noorden , zij maakten deel uit van mn dagelijks leven , school halen en brengen , eten , slapen, fietsen , boodschappen ,lezen , spelen , grappen ,dollen, ik moet even wennen nu aan de enorme stilte :cry: , ik hoor zn stemmetje overal !!!
Er is dus even nu een verdrietig diep gat , zal t maar niet met zoetigheid opvullen hahaha :evil:
Ik hou trouwens veel meer van de hartige dingen ( des levens , whatever they may be )

Verder schrijf ik veel, soms korte stukjes , verhaaltjes , ik mail ook veel met kennissen en vrienden, soms iedere dag, soms ook dagen niet , ik heb ook wel ietwat chaotische trekjes soms :oops:

Dit was t even voor vandaag , ik zal me gauw weer " melden " , of kijken wat er hier nog voor bijzondere verhalen uitrollen :o

Voor nu een groet, tot later dan , bye
Survival of the sweetest !!???
estherhoogeveen
Verslaafd aan het forum
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 02, 2005 4:11 pm
Locatie: ilpendam
Contacteer:

Bericht door estherhoogeveen »

Hallo,

Ook van mij een hartelijk welkom.
Ik ben esther 50 jaar en ook beginnende sukkelaar met gezondheid.
3 jaar db aan de pomp en sukkel dus al 15 jaar met suiker die ik niet toevoeg, op de verstopte na.

Om de stilte :evil: op te vullen zijn er legio mogelijkheden:

Je zet de radio aan of wat harder.
Je kan heel lang gaan logeren bij je dochter of een huisje zoeken daar in het noorden om de hoek. :lol:
Met een pc kan je overal komen dus ons blijf je gewoon op de hoogte houden. :)

En hartige taarten bakken(niet teveel khtjes)?????

zie je weer

gegroet esther 8)
Serpil
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 10, 2005 2:38 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Serpil »

:lol: Dag Esther !!

Leuk, bedankt ook voor jij voor je berichtje !!

Ik liet de cybers even aanstaan, de radio ook heel hard aan ondertussen , zoals altijd wel eigenlijk, ruimde ondertussen boven de " speelkamer " voor mn 6 jarige kleinzoon nu maar 'anders' op een beetje ,ietsje meer definitief , stofvrijer zeg maar dan , klinkt eigenlijk prettiger !! :P

Maar door honger en een ietwat laag suikertje weer naar beneden , geen hartige kalorierijke taart nu toch van plan te bakken ook, ik neem een koolhydraatarme :-? boterham maar, tomaat en ei kleden'm aan , sterke zwarte Nes erbij.

Mn computertje gaat even uit nu , mn regenjas maar aan , Dextrootjes in mn tas en stevig trappen dan even tegen de hollandse wind , nog niet met t hoofd in de 'roze ' wolken :oops: maar ...... even bloed laten prikken , ook een mooi kleurtje !!! :-?

Voor iedereen hier verder ook een fijne zo 'lekker' mogelijke dag ,zoet of zout , liever maar niet zuur dan he, tot later weer, ciao !!!!! 8)
Survival of the sweetest !!???
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Serpil sorry voor mijn late reactie, maar mijn eigen gezondheid werkte even niet mee.

Waar zou je iets aan willen doen. Kan ik je ergens mee helpen?
Laatst gewijzigd door Willy op zo apr 10, 2005 7:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Serpil
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 10, 2005 2:38 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Serpil »

:lol: Goeiemorgen Willy.

Ook jij bedankt voor je welkom , hoop dat je jezelf beter voelt toch ook wel ? :lol:

Je vraag was of je me kan helpen met t een of ander ? :roll:

Ach, ja en nee ook misschien, ik had net mn verhaal getypt hier , een telefoontje hield me even op, toen ik mn verhaal wilde verzenden was t opeens weg en moest ik opnieuw inloggen eerst weer.
Helaas heb ik er nu de tijd niet meer voor en in haasten ben ik niet zo :evil: goed( meer.)

Ik heb mn hele verhaal eigenlijk wel in mn bestandje opgeslagen , zou dat best ook graag willen laten lezen hier , mijn vraag voor nu zou dan even zijn : Hoe krijg ik t hier neergezet ? ( t zijn wel 2 A-viertjes vrees ik ) :oops: Kan dat uberhaupt wel ??? :-?

Kan ik t bv. aan de moderator/of webbeheerder sturen , dat die t onder mijn naam evt. plaatst , met digitale dingen ben ik bijzonder slecht , net als met mn diabetes onderdertussen vaker hihi :cry:

Helaas moet ik nu gaan , ik hoor t wel graag weer !! Veel dank alvast ervoor. Ciao , bye bye .
Survival of the sweetest !!???
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Met knippen en plakken kan je het naar het berichten venster copieren
Plaats reactie