Power Plate ervaringen gevraagd !

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Power Plate ervaringen gevraagd !

Bericht door Nelleke »

Sinds kort bezoek ik enkele dagen per week een sportschool en ook al is dit goed voor mijn gehele lijf, toch doe ik met name om mijn beenspieren weer wat sterker te maken.
Fietsen, op loopband, zwemmen en diverse apparaten heb ik natuurlijk al bezocht maar er staan daar ook 5 Power Plates waar ik geregeld mensen de meest vreemde houdingen zag aannemen :lol:
Bij inschrijving werd me direkt al gezegd dat ik als diabeet eerst toestemming aan mijn internist moest vragen om op dit apparaat te mogen stappen ! Ik ga dit dus ook deze week doen.

Afgelopen donderdag heb ik een instructieles bijgewoond en er zelf dus niet aan deelgenomen om te ervaren wat dit apparaat nu doet c.q wat je voelt. Inmiddels er wel achter dat je dus kunt kiezen voor verschillende mogelijkheden...versterken van spieren of massage en stretchen.
Toch zei de instructeur al heel duidelijk dat je suikergehalte in je bloed snel naar beneden kan gaan en dat veel mensen (dus ook niet diabeten) de uitwerking van dit apparaat sterk onderschatten en dat het overgrote deel dit apparaat eigenlijk niet zou moeten bezoeken. Deze uitspraak maakt me nog voorzichtiger dan ik al was !
Wat ik heel frappant vond was te horen dat b.v. ter versterking van bepaalde spieren je hetzelfde bereikte op die Power Plate in 1 minuut ipv 900 x dit te moeten doen op een toestel ! Dit is toch best wel heftig !!!

Mijn vraag is....zijn er onder jullie die de Power Plate kennen en vooral natuurlijk ook....zijn er diabeten onder jullie die ervaring hebben hebben opgedaan en die me aan kunnen geven wat het met jullie bloedsuikers deed ?
Mijn man zegt heel resoluut : niet aan beginnen en niet experimenteren, maar ja.....ik ben nu eenmaal toch heel erg nieuwsgierig :lol:

Groetjes : Nelleke
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Nelleke,

Ik heb het kleinere zusje hier staan: de power maxx.

Inderdaad kan je die niet onderschatten, ik doe dan ook heel voorzichtig aan, zeker i.v.m. de hernia.

Ik sta gemiddeld 2 tot 3 maal per dag 1 minuut op maxxie te trillen, op de 3e snelheid nu. Lekker hoor, maar niet als ik er te lang op sta. Ik dacht ook, ja zeg dat minuutje, ging dus 3 minuutjes en kon je volgende dag niet eens meer mijn vingers fatsoenlijk bewegen. Rustigjes aan dus.

Voel ik me helemaal niks-noppes, dan ga ik voor maxx zitten en doe alleen mijn voetjes op de plaat, 1 minuutje op stand 2 en ze zijn in no-time weer lekker warm.

Ik heb door het korte gebruik nog niks gemerkt met mijn blsjes, maar inderdaad onderschat hem niet, rustig en dan ook rustig aan opbouwen!

Groetjes van Paulina :D
Yonna
Verslaafd aan het forum
Berichten: 112
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 3:00 am

Bericht door Yonna »

Zijn masseur heeft mijn vriend aangeraden de Powerplate eens te proberen. Het is dus schijnbaar bij meerdere mensen bekend dat dit goede resultaten voor diabetespatienten kan opleveren, met name voor de doorbloeding. Hij is er nog niet aan toe gekomen, maar als er resultaten zijn zal ik ze hier melden.
groeten van Yonna.
"Those who bring sunshine into the lives of others cannot keep it from themselves."
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Yonna.....bedankt voor je reactie over de Power Plate.

Ik overweeg nu zelf toch, na mijn laatste ervaring van zeer vermoeide en zware benen, een keer uit te gaan proberen wat een massage vooraf doet.
Misschien stimuleert het de doorbloeding in mijn benen wel zo zodat ik daarna wel normaal kan fietsen ?

Graag hoor ik van je hoe je vriend de Power Plate ervaart.


Groetjes : Nelleke
Jaike Douwes
Verslaafd aan het forum
Berichten: 665
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 8:15 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jaike Douwes »

Hallo trillende dames :wink:
Hoe gaat het ermee? Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Heb via via de voorloper van de plate gekregen, dat is dat ding met die band. Heeft iemand daar ervaring mee?
Groeten van Renske.
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Sorry Renske dat ik zo laat reageer. Ik kijk wekelijks naar die Power Plate maar ben er nog steeds niet op geweest, dus kan je ook niet vertellen hoe dit is.
Sinds kort ben ik voor mijn rugspieren onder behandeling van een fysiotherapeute in de sportschool en met haar ook besproken dat ik vaak van die moeie benen kan hebben, zodat het fietsen echt moeizaam gaat.
Men zegt dat dit 'verzuring' kan zijn, dus ga ik nu onder haar begeleiding toch die Plate eens een massage laten geven zodat de doorbloeding misschien beter zal worden en dat moeie benen gevoel over zal gaan.

Ik kan je dus ook niet aangeven wat dat ding doet waar jij het over hebt, want die ken ik helemaal niet, maar gaat tie goed ???? :lol:

Groetjes : Nelleke
Tinus
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 26, 2005 12:06 pm

Bericht door Tinus »

Hi Nelleke,

Sinds anderhalf jaar ga ik ook op de Powerplate of Magic Vibe zoals dat bij mijn sportschool heet. Ik ga alleen voor de massage van mijn benen, dus niet voor spierkracht. (dit vanwege een versleten knie :-? ) Ik vind het heerlijk. Als ik uitgetrild ben :P voel ik het nog natintelen. Men zegt dat je zo de afvalstoffen beter kwijt raakt via de lymfeklieren. Of het waar is weet ik niet maar ik voel me er goed bij.
Succes
Ga je mee verdwalen, ik weet de weg
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Hallo Tinus,

Bedankt voor je reactie aangaande de Power Plate. Ik heb deze nu 2 x gedaan en het voelde niet onplezierig en net zoals jij aangeeft doe ik het ook niet ter versterking maar meer voor de doorbloeding te bevorderen.

Ik moet het nog een keer uittesten als ik weer eens van die 'lamme' of liever extreem vermoeide benen heb, waardoor ik amper kan fietsen of lopen, maar mijn bezoek aan de sportschool ligt wegens de vakantie een beetje stil.
In elk geval begrijp ik dat het voor jou daadwerkelijk helpt en bedankt voor het doorgeven daarvan.

Groetjes : Nelleke
Luckjo
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 3:38 am

Powerplate - doen!!

Bericht door Luckjo »

Super apparaat die power plate!!!

Mijn vader heeft diabetes en (om een lang verhaal - dat startte met etalagebenen, veel roken en weinig bewegen - kort te maken) er is nu 1 been geamputeerd. Dat hij veel moet bewegen is bekend. Hij doet het alleen niet omdat dat pijn doet.
:evil:

Nu zijn tweede been dik en blauw begon te worden zijn we weer flink geschrokken. Ik heb meteen mijn eigen powerplate afgestaan zodat hij daarmee kon gaan oefenen. Ieder uur (wekkertje erbij) zet hij 5 minuten zijn been op de plaat.

Na een dag werd zijn been al wat dunner. Na een week was de kleur weer normaal.
Zijn suikerwaardes zijn van 15 naar rond de 7 gezakt. :o

Ik heb zelf een cursus voetreflexmassage gehad en daar leerde ik dat bijna elk plekje op je voet in verbinding staat met de rest van je lichaam (longen, nieren, darmen etc.) Als je op de powerplate staat worden al die punten gestimuleerd. Door gewoon je voet(en) op de powerplate te zetten krijg je al een complete voetreflexmassage en het is super voor de doorbloeding! :P
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Luckjo,

Ik heb zelf ook positieve ervaringen met de power plate, maar wat ontzettend fijn voor je vader dat het zo opgelost kon worden :P

Gelukkig worden die dingen steeds meer betaalbaar en komt hij dus ook voor meer mensen beschikbaar.

Groetjes van Paulina :D
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Hallo Luckjo,

Wat een bijzonder verhaal over je vader en wat fijn dat hij baat vindt bij jouw powerplate. Dat zo'n plate dus de doorbloeding bevordert is nu wel helemaal duidelijk geworden.
Ik hoop van harte dat hij hierdoor ook zelf weer meer zal kunnen gaan lopen !
Bedankt in elk geval voor deze wel zeer positieve reactie op de Power Plate.

Groetjes : Nelleke
Luckjo
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 3:38 am

Bericht door Luckjo »

Leuk he?

Voor de duidelijkheid. Hij gaat er dus niet op staan
maar zet gewoon zijn stoel naast de powerplate en zijn voet op de plaat.
Als hij er op zou staan trilt zijn hele protese en kan hij wondjes aan zijn stomp krijgen.
Alleen die voet op de plaat is dus al voldoende.

:lol:
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Maar denk je dat hij nu ook weer beter zal gaan lopen hierdoor ? of is dit al het geval ?
Ik hoop echt voor je vader en jou dat hij hierdoor de doorbloeding op gang zal houden, zodat het hem bespaard heeft nog een been te moeten missen.

Helaas bestond de powerplate niet toen mijn moeder ook doorbloedings-problemen kreeg en ze zelfs, op 90 jarige leeftijd, eerst 1 been moest missen en 2 jaar later het andere, maar het was ook een wonder dat ze op die leeftijd toch met 2 protheses wel weer kon lopen. Ik heb destijds stad en land afgelopen om iets te vinden wat die aders weer open kon krijgen en haar zelf geinjecteerd met iets dat dit zou kunnen bewerkstelligen, maar helaas.........dus jouw verhaal over je vader spreekt mij wel heel erg aan. (Overigens had mijn moeder geen suikerziekte maar bloedvatvernauwing, maar toch.......)

Groetjes : Nelleke
Luckjo
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 3:38 am

Bericht door Luckjo »

Ik denk niet dat hij meer gaat lopen. Hij zit prima in zijn stoel of scootmobiel en heeft zijn tweede amputatie eigenlijk al aanvaard (kan het nooit tegenvallen). Hij kan gelukkig supergoed relativeren maar is
niet erg sportief aangelegd.

Mijn moeder heeft veel meer moeite met een verdere terugval. Het is best zwaar je man achteruit te zien gaan en het beknot haar ook in haar vrijheid.

Ik ben gewoon de nieuwsgierige dochter die 's nachts het internet afspeurt naar alternatieven en oplossingen. Zo kwam ik bij Willy uit.
De Powerplate had ik vorig jaar al gekocht zodat ik spierpijnloos de Vierdaagse kon lopen. Nooit aan gedacht dat het voor mijn vader ook goed zou zijn.

We hopen dat hij dit lang vol kan houden en steeds een beetje sterker wordt. Ik hoop ook dat meer mensen met vaatvernauwing of suiker de powerplate proberen met goede resultaten. Misschien gaan ze er dan echt eens onderzoek naar doen.

Laat nog eens weten of jij al weer fietsbenen gekregen hebt.
:wink:
blondie
Verslaafd aan het forum
Berichten: 173
Lid geworden op: zo jan 01, 2006 11:50 pm

Bericht door blondie »

Ik heb die met die banden,en was aan het twijfelen over die andere,de maxx
Jullie hebben me overtuigd,hij komt er
Volgens mijn verzekering krijg ik hem zelfs grotendeels vergoed als de huisarts hem wil voorschrijven,dan valt hij onder zelfzormiddelen
Dus volgende week even naar die belg :P :oops:
Plaats reactie