Historie Jaap

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Jaap
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: za feb 12, 2005 5:51 pm
Locatie: Apeldoorn

Historie Jaap

Bericht door Jaap »

Mijn naam is Jaap ; 73 jaar , heb diabetes II.

Ik heb in 1971 trombose gehad in mijn rechterkuit als gevolg van een “zweepslag” tijdens een tenniswedstrijd. In 1976 kreeg ik een aderontsteking in mijn linkerkuit met wederom trombose. Ik heb daarvoor jarenlang sintrom geslikt. In 1993 kreeg ik op de tromboseplek rechts een open been die door de huisarts in twee weken werd gedicht. Hij raadde mij vervolgens aan elastische steunkousen te dragen. Nadien kreeg ik tintelingen in beide voeten, die ik aan de kousen toeschreef. Ik heb daartegen jarenlang foliumzuur geslikt, maar dat hielp niet. Ik merkte dat ik zeer onvast op mijn voeten kwam te staan en ging naar de huisarts. Mijn bloeddruk bleek 180-120 en er volgde bloed onderzoek waar een glucose can 14 werd vast-
Gesteld. Dus werd diabetes II geconstateerd en ik werd doorgestuurd naar oogarts en neuroloog. Mijn ogen zijn 4 keer gelaserd en de neuroloog constateert neuropathie die onom-
keerbaar was. Ik kreeg medformine (2x daags 1 tablet) en enaprilmaleaat/hydrochlootthiazide (voorheen corenitec genaamd) toen de bloeddruk niet snel genoeg daalde. Sindsdien is het glucosegehalte tussen 6 en 10 en mijn bloeddruk ongeveer 140-80, dus redelijk onder controle In oktober kreeg ik een preretinale bloeding in mijn linkeroog waardoor het zicht onder de 25% daalde. Een hoogleraar in het UMC raadde aan er niets aan te doen en op natuurlijk herstel te wachten omdat er anders diabetische verwacht konden worden. Omdat mijn rechter oog een zgn lui oog is en maar 40% ziet en niet scherp kan stellen kon ik niet meer lezen, computer gebruiken , pianomuziek lezen en onderschriften op TV lezen. Ik was dus behoorlijk ge handicapt. Mijn linker oog begint te herstellen.
Ik las op de site van Pillie Willie over chroom en alfa liponzuur , heb dat inmiddels besteld bij De Rooy , maar wacht nog even met het gebruik ervan tot ik daarover raad krijg.
Dat is het voor dit moment. Jaap
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Jaap

Goed van je dat je je verhaal toch geplaatst hebt en ik zal ook jou gaan volgen en dat wat je aangeraden zal worden en ik hoop van harte dat dit dan tot verbetering van je klachten zal leiden.



Groetjes :


Nelleke :lol:
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hallo Jaap welkom op het forum.

Wat is de waarde van jouw HbA1c?
Meet jij dagelijks je BLS?
Gebruik je nog steeds medicijnen?
Hoe oud ben je?
Heb je last van overgewicht?
Vaak trek in zoet?
Doe je aan sport?

Over mijn neuropathie en retinopathie protocol het volgende...

een deel van deze protocollen is gericht op BLS stabilisering en verlaging een aander deel op het herstellen van de schade aangericht door een te hoge BLS, ik noem dit gedeelte het dweil gedeelte.

Dus.....................

in mijn visie komt BLS stabilistatie d.m.v voeding eerst. Bij Nelleke week ik daar van af omdat zij erg veel pijn had aan haar voeten. Hoe is dat bij jou?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Jaap,

Welkom op het forum, da's niet effies niks wat je al hebt meegemaakt en ik ben blij voor je dat het linkeroog nu begint te herstellen, dat zal een hele opluchting voor je zijn!

Ik hoop dat je door het volgen van het protocol toch wat verlichting van de neuropathische pijnen krijgt, bij ons scheelt het een deur zoals je hebt kunnen lezen!

Groetjes van Paulina :D
Plaats reactie