Mijn Diabetes verhaal

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Wat staat er dan op de pot van de Hema?
Jan Vr
Bekende op het forum
Berichten: 11
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 3:00 am
Locatie: Alkmaar

Bericht door Jan Vr »

Er staat alleen Vitamine C 1000 mg met bioflavonoiden en rozenbottel en dan een serie namen van vulstoffen en antiklontermiddel
Geen idéé waar uit die vitamine C bestaat
Jij beheerst de Diabetes,
En niet de Diabetes Jou !
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Nee dat is niet de goede vorm, het is niet zuur genoeg.

Wacht even Anne haar advies af.
Anne (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2618
Lid geworden op: wo feb 13, 2002 3:00 am
Locatie: (België)

Bericht door Anne (therapeut) »

Hallo Jan

Op vraag van Willy kom ik even m'n virtuele neus in jouw zaken steken. :wink: Je hebt wel een heleboel miserie met je gezondheid :( , gelukkig vind je toch nog de moed om positief te blijven en er aan te werken. En als we je daarbij kunnen helpen, heel graag. :)

Een heel goed produkt tegen blaasontstekingen met E. coli, is D-mannose (werkt enkel bij E. coli, maar deze is in 90 % van de gevallen ook de boosdoener). Voorlopig heb ik dit produkt het dichtsbijzijnde in Engeland gevonden: http://www.d-mannose-uk.com (Je kan met kredietkaart betalen, leveren gaat ook snel.)
Het is een poeder dat je oplost in water maar velen malen sterker is dan cranberry - waar ook mannose in te vinden is, maar in veel lagere hoeveelheden. De mannose werkt als een soort velcro: de E. coli-bacteriën blijven er aan plakken en je plast ze dan mee uit. De blaas zuur houden blijft in dit geval ook belangrijk. Alhoewel mannose een natuurlijke suiker is, werkt het niet zoals andere suikers en veroorzaakt het b.v. geen candida. Diabeten mogen het in principe zonder probleem gebruiken, maar ze raden toch aan om de waarden in de gaten te houden.

Je lichaam heeft zo'n enorme stress gehad (en nog door o.a. de diabetes) dat je immuunsysteem vermoedelijk niet goed meer functioneert en je daardoor ook zoveel infecties krijgt.

Gezien de enorme antibiotica-kuren is het heel belangrijk dat je je darmflora verzorgt. Hebben ze je geadviseerd om probiotica te nemen? Of neem je die misschien zelf al? Welke eventueel?

Aangezien Willy eerst je onsteking wou aanpakken, laat ik het voorlopig hier bij, maar ik blijf wel mee volgen en voorstellen doen. Je hebt in elk geval zure vitamine C nodig en het voorstel van darmtolerantie van Willy is zeker de moeite van het proberen waard.

Groetjes
Anne
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Jan als je probelemen hebt met het bestellen van D-mannose zal ik aan de Rooy vragen het via zijn bedrijf te bestellen.

Ascorbinezuur van Nova Vitae is de goedkoopste zure vitamine C oplossing, je koopt het per kilo bij de Rooy voor ongeveer 25 euro.

Als je me jouw adres via email stuurt dan stuur ik je 30 - 40 gram per post om te proberen.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Jan,'

Ik heb zelf ook op advies van Anne de D-mannose gebruikt. Ik heb vorig jaar een zeer hardnekkige blaasontsteking gehad, die meer als vier maanden aanhield.

Ik heb met inspraak van de huisarts eerst zelf geprobeerd de ontsteking weg te krijgen, omdat antibiotica mijn crohn zou verergeren.
Ik heb echinacea forte 5 x 2 tabl daags genomen, met vitamine C (ascorbinezuur) op gevoerd tot 15 gram per dag, maar helaas niks hoor!

Ik heb van ellende dus maar een kuur Furabid gekregen, waardoor het de eerste twee dagen wel beter ging, maar daarna weer slechter werd, helaas ging ook mijn darmflora helemaal kapot en met nare gevolgen hoor, ook voor de blaasontsteking.

Ik mocht er geen tweede kuur achteraan en heb toen eerst mijn darmflora weer als een gek opgepompt en heb alleen de symptomen een beetje kunnen bestrijden met de vit C en eachinacea.

Ik heb toen van Anne het advies gekregen om D-mannose te proberen, en ja, het kost weer geld natuurlijk, maar die ontsteking moest wel weg anders was het richting ziekenhuis.

Ik heb de mannose besteld en binnen drie dagen kon ik aan de gang. Ik had een zakje van 100 gram besteld en ben gelijk begonnen met 1 afgestreken theelepel in water oplossen om de drie uur. Je kon de bacteriën in de urine ruiken!

Ik heb de tweede dag teruggeschakeld naar 3 x 1 theelepel, maar dat was te vroeg, dus heb ik de derde dag 6 x 1 theelepel genomen en inderdaad was het de vierde dag over. Ik ben wel zo verstandig geweest om nog 2 à 3 weken door te gaan, met de halve dosis, dus 3 x 1/2 theelepel per dag.

Bij mij is de bestrijding niet over roosjes gegaan, ik had de derde dag zelfs behoorlijk koorts en heb dus op bed gelegen.
Ik heb zelde of nooit koorts, eerder een lage themperatuur, dus dat hield in dat mijn lijf zich aan het verdedigen was.

Ik ben de 5e dag met mijn urine naar de arts geweest en alle bacteriën waren weg. De week daarna heeft de interniste de urine zelfs nog op kweek laten zetten, want ze kon het bijna niet geloven.

In de gebruiksaanwijzing staat dat je tijdens de kuur de cranberry moet laten staan en geen grote dosis vitaminen C moet nemen, anders kan de Mannose zijn werk niet doen. De Cranberry hecht zich aan de wand van de blaas en dan kan de mannose dus zijn werk niet doen. De zuurte van de vitamine C zorgt dat de C zich aan de mannose gaat hechten en dan spoel je dus te weinig bacteriën uit. Ik heb dus toen de nietzure vorm van vitamine C genomen (calcium ascorbaat of magnesium ascorbaat) en heb dit ook een poosje zo gelaten.

Ook wordt duidelijk geadviseerd om na inname van mannose de eerste 1,5 a 2 uur niet te drinken, zeker in het begin niet.
Als je hebt gegeten en gedronken, dan innemen en eventjes niet drinken, anders overspoel je de mannose. Voor de nacht zeker niet vergeten, je bent dan al naar het toilet geweest, neemt de mannose in en pas een paar uurtjes later of zelfs de volgende ochtend ga je pas naar het toilet. Dan heeft de mannose dus zijn werk prima kunnen doen, de bacteriën in de blaas hebben zich gehecht en hebben lang de tijd daarvoor gehad, want snachts slaap je, en drink je niet.

Ik ben na een week of 4 met de cranberry begonnen op een schone blaas en vanaf die tijd (knock on wood!) geen noemenswaardige klachten meer!
Ik heb geen noemenswaardige verhogingen van de bls bemerkt tijdens gebruik van mannose, maar iedereen is verschillend dus controleer wel goed.

Als je wilt heb ik nog wel wat mannose voor je in huis, niet veel +/- 15 gram, maar dat zou voldoende zijn om even door te komen totdat je de mannose zelf in huis hebt.
Als je het niet prettig vindt dan kan ik ook voor je bestellen, dan neem ik gelijk ook reserve in huis. D-Mannose is ongeveer 2 jaar houdbaar op een koele plaats (niet in de koelkast).
Geef me dan maar een mailtje, ik denk dat die wel bij het profiel staat en laat me maar weten of ik je kan helpen.

Groetjes van Paulina :D
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hallo allemaal, Jan heeft mij laten weten dat hij even een pauze in last met het forum. Met zijn gezondheid gaat het nu niet goed en hij wil zich richten op de "brandhaarden" die niet direct verband houden met diabetes.
Plaats reactie