Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

De werking van de Chroom is toch ook wel individueel te noemen, het gekke is eigenlijk, dat je het soms niet eens merkt, totdat je er mee stopt, bijvoorbeeld omdat je voorraadje niet op tijd bijgevuld.

dat hoor ik heel vaak, ook bij hypoglycemie
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Willie,

Daarom ben ik blij dat de hele handel er weer is hoor, braaf weer begonnen met de chroom en ook de magnesium, dat scheelt weer heel wat beenkramp!

Groetjes van Paulina :D
Liesbeth58
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1043
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 12:10 pm
Locatie: Assen

Bericht door Liesbeth58 »

Dag Thei,

Bedankt voor je reactie. Om de een of andere reden heb ik niet gezien dat je gereageerd hebt op mijn bericht, terwijl ik dat op mijn manier toch wel een tijdje in de gaten heb gehouden. Ik snap er niets van, maar dit is wel de reden voor mijn trage reactie :oops:

Als ik het zo lees ga jij wat meer uit de losse pols met je voeding om. Dat is uiteindelijk ook meer mijn stijl. Ik heb het soort eten wel heel sterk aangepast, maar zit niet met een weegschaal en een boekje voor koolhydraten aan tafel. Dat kan ik niet opbrengen en lijkt ook niet nodig.
Je vroeg hoe goed het gaat met mijn medicijnen.
Meestal sta ik op met een waarde tussen de 6 en 6.5 en ik meet eigenlijk niet vaak waardes boven de 7 (alleen als ik niet in orde ben) Volgens mijn meter heb ik over de laatste maand een gemiddelde van 6.1. Ik ben nu zelfs langzaam wat medicijnen aan het minderen (dat mag ook wel want ik slikte er best veel).
Ik had net als jij zelf een meter gekocht. Maar sinds kort mag ik van mijn ziektekostenverzekering stripjes halen omdat ik zo sterk wisselende waardes had. Dat was een tip van Paulina waar ik haar erg dankbaar voor ben.
Wat ik nog wel lastig vind is dat ik, om een nuchtere waarde rond de 6 te hebben zoveel medicijnen moet slikken dat ik elders op de dag regelmatig de kans loop een hypo te krijgen.
Ik overweeg wel eens om toch op insuline over te stappen, ook omdat ik het idee heb dat de metformine toch op mijn darmen blijft werken. Volgens mij voldoe ik echter nog niet helemaal aan de kriteria die daarvoor gesteld worden. Zeker niet nu ik dankzij mijn voeding weer stabieler wordt. Ik heb me laten vertellen dat je door insuline minder schade krijgt dan door tabletten. Is jou daar iets van bekend?

Tot slot wil ik je mijn ervaring met chroom niet onthouden: ik dacht dat ik 1 van die mensen was waarvoor chroom niet werkt. Totdat ik het vorige week niet meer slikte omdat het op was. En ik had ineens veel meer moeite om niet te snoepen! Heb zelfs paaseitjes gegeten, terwijl het echt al lang geleden was dat ik iets met suiker had gegeten. Dus blijkbaar werkt het wel. Ik ben het in ieder geval weer gauw gaan halen. Mijn bloedsuiker werd er trouwens niet hoger van toen ik ze niet slikte, dus die werking heeft het kennelijk niet voor mij.

Succes met uitzoeken of het voor jou werkt. Ik ben benieuwd!

groet,

Liesbeth.
Plaats reactie