Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Gast

Bericht door Gast »

Liesbeth,mijn reden voor aanmelding is eigenlijk om 2 redenen.

1e)Ik volg Anita's verhaal op div DB forum's omdat mijn vader hetzelfde probleem heeft gehad en ikzelf 2 diabetise voeten heb.
Nu miste ik Anita al een tijdje op de DB forum's en ik wist dat Anita ook hier op het forum deelneemt.

2e)Kennis=macht=gezondheid
Als je mijn berichten hebt gelezen,weet je dat ik niet alles voor ''zoete koek'' slik,dus hoe meer ik van DB afweet hoe makkelijker ik er mee om kan gaan en dat leer ik niet van mijn hulpverleners,maar van mijn lotgenoten.
De hulpverleners zie ik als een rechte rode draad door mijn DB heen en de ervaringen van mijn lotgenoten als de kronkelweg die dan eens link en dan een rechts over die rode draad heengaat.
Ik heb geleerd om te herkennen wat voor mij van toepassing kan zijn en maak daar dan ook dankbaar gebruik van.
Daar komt dan bij dat anderen evt weer van mijn kennis iets kunnen leren,dat zijn dan zo'n beetje mijn doelen.
Met onze DB gaat het nooit zoals wij willen,ik zou er helemaal van af willen zijn en dan vooral van de complicaties maar ben me bewust dat dat doel te hoog gesteld is :roll:


Jij gebruikt medicijnen en dat gaat redelijk zeg je,mijn vraag is dan ;Hoe redelijk?
De hulpverleners hebben ergens de magische momentele bls grens gesteld op 10mmol of lager en de Hba1c op 7.1%.
Mijn laagste Hba1c is momenteel 7.4%,maar er zijn vele factoren wat die Hba1c mede bepalen.
Toen ik nog medicijnen gebruikte (ik had zelf een meter gekocht er raakte bijna falliet aan de teststrips :D )kwam ik regelmatig hoger dan 8 mmol,dat was mijn reden om door te duwen dat ik op insuline gebruik over ging (4x spuiten).
Dat ging een tijdje goed tot ik weer die 8 mmol grens bereikte,ondanks dat ik die spuitperiode ook nog chroom gebruikte.
Dat was en reden,samen met het Dawnsyndroom om over te stappen op de pomp.(dawnsyndroom= met goede bls naar bed en wakker worden met hoge bls,wordt ook wel het ochtend fenomeen genoemd).
Nu ik de pomp bijna 2 jaar gebruik gaat alles veel beter en weet ik dat mijn volgende Hba1c weer lager is.
Er zijn DB die hun Hba1c binnen enkele maanden perfect hebben,ik ben een DB waar dat veel langer bij duurt en er zijn DB die hun waarde nooit goed krijgen.
Ik heb daar zelf voor moeten knokken,soms ook helemaal gefrustreed,maar als ik door wil mag ik niet opgeven.
Gefrustreerd ben ik al lang niet meer,voor mij loopt nu alles lekker en luister ik meer wat mijn lichaam mij zegt.

Je eten,onthoudt dat geen 2 DB hetzelfde zijn,wel in grote lijnen en daar probeer ik dan mee te leven(eten)
Als je uitgebalanceerd wilt of moet eten,dan is Paulina m.i. de aangewezen persoon om je daarmee te begleiden,ik ken haar digitaal alweer enkele jaartjes en naar mijn gevoel heeft ze alle mogelijkheden uitgezocht en uitgeprobeert.

Met mijn eten tel ik niet bewust de koolhydraten,maar bekijk ik wat er voor me op mijn bord staat.
Wel rekening houdend als ik eens een visschotel met Griekse pasta eet dat ik weinig insuline bolus,omdat hier dus veeeeeeeel minder khd inzitten.
Nu zul je wel zeggen,je bent gek,maar zo weet ik aan het eten wat ik al eerder heb gehad of ik meer of minder moet bolussen,nou zo gek vind ik het niet.
Ik heb vroeger een behoorlijk pak scheikunde gehad en moest alle elementen met hun waardes stomweg uit mijn hoofd leren,zo zie ik de khd ook en daar had ik dus geen zin in.
Natuurlijk sla ik de plank wel eens mis,maar daar leer ik weer van en heb ik ook geaccepteert dat dat kan gebeuren.
Nu was lekker eten altijd een hobby van mij en alles wat ik graag doe leer ik ook makkelijk,dus om te leren hoeveel insuline ik moet gebruiken bij bepaalde gerechten vind ik totaal geen straf :D

Ik heb hiermee redelijke stabiele bls en als ik na het avondeten niets meer eet in de vorm van een (paar koekjes :wink: )blijf ik stabiel.
Eet ik in die tijdsperiode wel nog iets ,dan moet ik ook extra bijbolussen.
En soms gaat alles helemaal mis,loop ik 1of 2 dagen goed op te letten wat ik eet en maar bijregelen met mijn pomp en de waardes schommelen of blijven te hoog.
De 1e keer weet je niet wat je overkomt,maar door lotgenotencontact weet ik dat het anderen ook overkomt zonder aanwijsbare reden,het is net of je lichaam even in opstand komt tegen als maar opletten wat je eet of wat je aktiviteiten zijn,dus je hele leefpatroon.

Wat mij heeft doen besluiten om op deze manier met mijn DB om te gaan/te leven is het zeer strenge leefpatroon wat mijn vader had met zijn DB en wat hem m.i. uiteindelijk geen voordeel heeft opgebracht.
Hij spoot exact,maar dan ook exact 30 min voor zijn 1e hap brood,ging nooit uit eten en mijn moeder woog alles precies af,was mager als een lat en heeft door de gevolgen van Neuropathie en vaat problemen de laatste 7 jaar van zijn leven met een beenprothese rondgelopen en gereden in zijn scootmobiel en gestorven aan een hartstilstand,op 77 jarige leeftijd.
En dan kom ik uiteindelijk op de veelgebruikte uitdrukking die niet van mij is maar wel achter kan staan van;Laat de DB niet je leven beheersen,maar zorg dat jij je DB beheerst.
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Thei......het valt me op dat het van jouw kant ook zo stilletjes is ? Geen nieuws te vertellen of ben je heel erg druk met andere dingen ?
Ben toch best benieuwd hoor hoe het met jou gaat !!


Groetjes : Nelleke
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Geen bericht is goed bericht :lol:

Ik heb gisteren bij mijn Apotheek Croom GTF bestelt,normaal is die op voorraad,alleen gisteren niet.
Ja ik wil nog eens een poging doen en zoals ik al ergens schreef ben ik de vorige keer op een verkeert tijdstip begonnen met de chroom,ik was in aan het stellen op Insuline en om dan met 2 middelen te beginnen die in principe beide voor een bls verlaging zorgen,is m.i. niet verstandig,omdat je dan niet weet wat nu voor de bls verlaging zorgt.
Wel denk ik dat mijn bls met dezelfde hoeveelheid insuline ongeveer 1 mmol lager waren,zeker weten doe ik het niet,door het continue instellen loop je constant achter de bls en mmol feiten aan.

Zo ben ik eigenlijk 9 maanden daar mee bezig geweest wat niet lukte en daarna nog een dik jaar met goed instellen op de pomp.
Daar ben ik nu een jaar prima mee geregeld,buiten het feit dat ik tussendoor met Avandia gestopt ben omdat ik last had van vochtophoping van die Avandia en daarna nog een week of 8 nodig heb gehad om weer goed ingestelt te raken maar nu zonder die Avndia.

Nu wil ik met chroom proberen om mijn insulineresistentie te verkleinen en misschien nog wat kilo's kwijt te raken en hoop dus dat me dat ook echt gaat lukken.
Komt ook door de verhalen van jou en anderen hier op het forum die wel goede resultaten hebben met chroom.
Zo zie je dat het verstand toch met de jaren komt :roll:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Thei,

Bij jou was het dus inderdaad zo...geen bericht goed bericht en gelukkig maar ! Ook al kennen we elkaar niet en alleen van het forum.....ik leef toch altijd mee met degenen die ik hier heb leren kennen.

Ik hoop dat je succes zal boeken met chroom te gaan gebruiken en als je mij nog een beetje gevolgd heb zit ook ik nu een beetje in de verwarring met de vraag of chroom nu wel iets doet nu ik ontdekt heb dat de naald op een heel andere plek beter zijn werk doet, maar ik durf dit nu ook niet zomaar weer te laten staan uit angst weer meer springgedrag te gaan vertonen.

Voor jou in elk geval een nieuwe poging om het nog beter te krijgen en ach......wat heet verstand krijgen.....ik denk dat we ons hele leven nog leren toch ?
Wil je dan wel even laten hoe het gaat als je ermee begint want ik vind het toch fijn om te horen hoe de anderen het doen.

Je schreef de laatste keer aan Liesbeth :

Met onze DB gaat het nooit zoals wij willen,ik zou er helemaal van af willen zijn en dan vooral van de complicaties maar ben me bewust dat dat doel te hoog gesteld is


Met dat eerste gedeelte ben ik het helemaal met je eens, maar over die complicaties denk ik nu toch anders Thei ! Als we de goede middelen daarvoor nemen (en dan bedoel ik dus geen pijnstillers) dan kan ik toch stellen dat mijn neuropathie in mijn voeten goed onder controle is, ook al zal ik misschien mijn verdere leven supplementen moeten blijven slikken en weet ik ook niet welke problemen ik nog meer zal krijgen, maar dat weet uiteindelijk niemand....ook de mensen die nu nog niets mankeren.
Afgezien van de pijnen die ik niet meer heb, vond ik het meest opvallende dat ik op een gegeven moment, zonder daarbij nog te denken aan het feit dat ik vit. E was gaan slikken, ontdekte dat ik die stijve tenen van die rechter voet weer kon buigen en nu ...??? ik zou zo op ballet kunnen bij wijze van spreken :lol: :lol:

Een vraag voor Willy :
Wat ik me nog wel afvraag en ik weet dat er een keer over geschreven is alleen kan het niet zo snel meer terugvinden :
Kan neuropathie ook echt ongedaan gemaakt worden, genezen dus, door (in mijn geval) liponzuur te gebruiken (en de andere supplementen natuurlijk mede) of onderdruk je toch alleen de symptonen.
Deze vraag kwam al in mij op doordat Theo gestopt was en toen toch weer last kreeg van zijn voeten ?

Jouw stelling dat diabetes niet je leven moet beheersen maar dat het moet zijn dat jij de diabetes beheerst........harstikke mooi hoor, maar toch ben ik me wel heel erg bewust geworden dat ik er terdege rekening mee moet blijven houden dat ik geen griepje heb en ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat ik me heus zo kan gedragen als er van die onbegrijpelijke dingen gebeurden met je waardes........uit frustratie werd ik dan die bekende struisvogel :( , maar wie had ik ermee : mezelf dus !!!
Nu het de afgelopen week echt naar mijn gevoel beter gaat is het net alsof ik een mooi kado heb gekregen en hiervan wil ik blijven genieten, dus.....ik ga er helemaal voor !!!!

Thei...succes ermee en tot horens.


Groetjes : Nelleke
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Nu wil ik met chroom proberen om mijn insulineresistentie te verkleinen en misschien nog wat kilo's kwijt te raken en hoop dus dat me dat ook echt gaat lukken.

leuk dat je het gaat proberen!! introduceer chroom GTF gedurende een paar dagen, dus niet in een keer 3 x200mcg

3 - 5 x 200mcg wordt in onderzoek gebruikt, ik vind 3 x 200mcg wel een goede dosis. ben natuurlijk verder aan het studeren en er zijn nog wat andere mogelijkheden om de insuline omlaag te brengen, vanadium

maar dat moet ik nog uitzoeken

voor nelleke werkt chroom niet echt goed, voor theodorus is het een wondermiddel.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

voor nelleke werkt chroom niet echt goed,



....en dat is nu juist waar ik mee zit Willy.......waardoor gaat het nu beter? bijna zeker door een nieuwe spuitplaats te gebruiken maar kan de chroom hierdoor nu ook beter zijn werk doen ? maar het kan toch geen kwaad om dit te blijven slikken ook als ik hiervan geen echt resultaat zou hebben ?


Nelleke
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

ik zou graag ja zeggen, maar het blijft nee, het gaat beter omdat je het spuitplek probleem nu in beeld hebt.

in onze andere discussie meer hierover, dit is het feestje van Thei.
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Je hebt gelijk Willy...maar toch wil ik graag nog wel een antwoord van je maar dan op mijn eigen plekkie op je forum. Oké ?



Nelleke
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Nelleke voor mijn neuropathie gebruik ik 1a2x daags 2 tablettjes Sulperher D12,met 1xper 2-4 maanden een electromasage en accupunctuur,daarmee is mijn neuropathie stabiel,maar wat heet,de pijnen zijn vrijwel weg,heel af en toe iets meer,maar dan neem ik een paar dagen een hogere dosis Sulpher en is dat probleem ook weer over.

Dan als mijn bls soms eens hoog zijn dan voel ik mijn teentjes/voetjes ook weer meer,dus ben ik mij heel goed bewust dat ik mijn bls laag moet houden.
Vandaar dat ik weer met chroom ga beginnen en eigenlijk hoop dat mijn insuline consumptie zo een stuk lager wordt wat op termijn ook een betere ader conditie tot gevolg heeft.
Insuline,welke je niet zelf aanmaakt heeft n.l. een bijwerking dat je aders broos kunnen worden op termijn,al naar gelang hoeveel insuline je verbruikt.


Willy als ik je goed begrijp moet ik beginnen door een paar dagen 1x 200mcg chroom te nemen en daarna 2x 200mcg en een paar dagen later 3x200 mcg per dag?
Nu heb ik uit mijn vorige chroomperiode van jou begrepen dat 1x 200mcg per dag genoeg zou moeten zijn om je chroomvoorraad op peil te houden,maar dat is bijna 3 jaar geleden,dus kan ik mij wel voorstellen dat die meningen van toen ondertussen zijn bijgesteld :roll:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Thei....toch heb ik nog een vraagje aan je en NIET omdat ik er zelf beter van zou worden als je begrijpt wat ik bedoel, maar gewoon een eerlijke vraag die ik dan krijg als ik zo jouw reactie lees.

Als je nu toch de verhalen van Theo, Paulina en mij leest en je merkt dan dat wij echt helemaal van die pijnen af zijn door het gebruik van liponzuur.....durf jij dit middel dan ook niet te gaan proberen? Nu moet je toch af en toe een hogere dosis van Sulpher nemen en daar heb je dan wel resultaat van, maar toch.....
Verder kan ik je aangeven dat ik, ook als mijn bloedsuikers hoog zijn, mijn tenen niet voel, maar natuurlijk is het voor alles beter om de bls laag te houden.
Hoop niet dat je me kwalijk neemt dat ik dit zo aan je vraag ?

Willy zal jou wel precies aangeven wanneer je de dosis chroom zal kunnen verhogen maar ik heb het indertijd toen ik begon heel rustig aan gedaan en er toch enkele weken over gedaan om op de dosis te komen waarop ik nu zit. Ik wilde je dit alleen even laten weten hoe het met mij gegaan is met die chroom.
Maar ik ben echt benieuwd hoor hoe jij erop zal reageren.


Groetjes : Nelleke



Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Willy als ik je goed begrijp moet ik beginnen door een paar dagen 1x 200mcg chroom te nemen en daarna 2x 200mcg en een paar dagen later 3x200 mcg per dag?

klopt helemaal, meet je BLS wat meer dan anders. 5 x 200mcg is de maximale dosis die ik in artikelen toegepast zie worden.
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Ok Willy is duidelijk :D

Nelleke,ik probeer met een zo laag mogelijke dosis Sulpher door het leven te huppelen en daardoor slik ik wel eens aan de zuinige kant,met als gevolg dat ik af en toe mijn tenen en voeten voel kriebelen.
Mijn neuropathie neemt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gelijderlijk iets af door de behandelmethode die ik nu volg en mijn gevoel in tenen en voeten ook. :cry:
Hoe ervaar jij die pijn en gevoels vermindering,want eigenlijk zie ik iedereen (net als ikzelf ook ) over de verdwenen pijn schrijven en niet over het gevoel wat evt wel/niet terugkomt/stabaliseert?????????
Blijkt dat we die pijnfactor het belangrijkste vinden.

Uit bovenstaande blijkt dat ik wel tevreden ben over de door mij ingeslagen weg,dus waarom zou ik iets veranderen wat goed is??
Dit wil niet zeggen dat iemand anders net zo reageert op de Sulpher als ik,pas op ,dat zeg ik niet!!!!!!

Maar ik heb er al over nagedacht om Alfa liponzuur te gebruiken samen met de Sulpher,om een nog beter resultaat te boeken,maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Komt bij dat ik nu eerst weer met de chroom ga stoeien en daar wil ik eerts de resultaten van afwachten,lager in mijn bls>>>minder kriebelen in mijn tenen>>>minder insuline,daarna evt de Sulpher medicatie opvoeren en daarna evt starten met Alfa-liponzuur.

Kijk.... om nu alles in 1x te gaan gebruiken....nee,ik wil ook ervaren WAT een middel met mij doet en daarna is de volgende aan de beurt,anders zie ik door de bomen het bos niet meer. :oops:

Ik heb een hele goed verstandhouding met mijn HA en Internist,ondanks het dik 3 jaar slikken van Avandia bij insuline gebruik,met maagpijn(maagendoscopie gehad) en duizeligheid en vochtophoping,als bijwerking en mijn bewering dat het aan de Avandia lag,zei mijn internist even volhouden,ok heb ik gedaan in vol vertrouwen.

Uiteindelijk heb ik aangeven dat ik met de Avandia gestopt ben,om de bekende reden en ik was binnen 2 maanden van mijn klachten af,wel weer meer insuline gaan gebruiken,maar dat had ik ook niet anders verwacht.
Actos heeft nog heftigere bijwerkingen dan Avandia en aan de metformine wilde ikzelf perse niet meer,dus bleef er niets anders over dan meer insuline gebruiken.

Totdat ik jullie positieve verhalen over Croom weer eens las en ook de reductie hierdoor van de insulineresistentie :P
Dus eerst het een en dan het ander :wink:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Thei.....je vraagt me wat zeg om aan te geven wat ik ervoor terug heb nu ik die pijn niet meer heb. Het gevoel zelf in mijn voeten is nog hetzelfde gebleven, maar dit had ik ook toen ik die pijn wel had en gelukkig voelde ik nog wel de steentjes in mijn schoenen; de neuropathie zat bij mij in mijn tenen, maar dat was wel overheersend en het ging steeds slechter met lopen.
Maar verder.......tot heden geen rode dikke tenen meer zodat men jaren sprak over wintertenen (en dat deed zeer hoor en je kon bijna geen schoen meer verdragen).....niet meer van die rot onverwachte scheuten met name door 1 teen.......zoals ik al aangaf en ook zeker voel : tenen weer kunnen buigen.....hete voeten ? verleden tijd.......niet meer goed kunnen lopen.....verleden tijd ! .......na een poosje zitten met moeite de eerste stappen kunnen doen......ook weg, dus tja........mijn voeten voelen aan alsof er nooit iets aan de hand geweest is. Er zijn zelfs momenten bij dat ik er helemaal niet meer aan denk en me amper voor kan stellen hoe slecht alles toch ging en de geraniums wel heel dichtbij mijn stoel gestaan hebben zodat ik daarnaar mocht gaan kijken !!!
Qua gevoel praktisch hetzelfde gebleven, maar voor mij was die pijn toch zo overheersend en inderdaad het belangrijkste dat ik dit niet meer heb, dus ik ben het met je eens dat die pijnfactor het belangrijkste was.
Maar dat is toch niet vreemd hè... en ik denk ook dat jij heel goed het verschil zult voelen als je meer pijn hebt dan normaal en hoe dit van invloed is op je hele functioneren ?
Ik herinner me nog goed dat ik, als ik eenmaal in bed lag, het als een weldaad ervaarde niet meer op die voeten te moeten staan, want naarmate de dag vorderde werd alles erger en als ik dan lekker een paar uur in de tuin gebanjerd had, was ik qua lopen een oude vrouw die alleen nog maar kon strompelen, maar 's morgens was het eerste dat ik voelde als ik naast mijn bed stond : die voeten !!!

Natuurlijk moet je doen wat je zelf goed acht Thei......ik vroeg het me alleen af waarom je liponzuur nog niet geprobeerd had, temeer daar jij al veel langer daarvan wist dan ik. Je kunt natuurlijk ook wel stellen dat ik per ongeluk op Willy's site ben beland, want wie had me dit anders verteld ?????

Je hebt voor mij ook gelijk dat je alles rustig gaat uittesten, want anders weet je echt niet meer wat nu wel helpt en wat nu niet, maar ik hoop van harte dat je er baat bij zult hebben en wens je dan ook oprecht heel veel succes toe !


Groetjes : Nelleke
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Dus in grote lijnen kunnen wij ons verhaal op mekaar leggen Nelleke,met dat verschil,dat mijn gevoel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam wegebt.
In het begin ging dit razend snel,maar sinds ik Sulpher gebruik zit de rem erop.

Mijn arts meet elke keer via een EMG de toestand van mijn zenuwbanen en die verbetert,wel heel langzaam,maar toch.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Thei,

De werking van de Chroom is toch ook wel individueel te noemen, het gekke is eigenlijk, dat je het soms niet eens merkt, totdat je er mee stopt, bijvoorbeeld omdat je voorraadje niet op tijd bijgevuld.

Heb ik net aan de hand gehad, dus een klein weekje zonder gezeten, de stabilisatie was er echt veel minder van, en potjandorie de snoeplust kwam weer om de hoek kijken. Maar ze zijn er weer, dus met een paar dagen gaat alles weer als vanouds.

Ik heb wel meer experimenten gedaan hoor, meer werkt bij mij niet en minder is het resultaat te slecht, ik blijf dus maar trouw aan de 3 x daags 200mcg.

Niet iedereen reageert er gelijk op, maar het varieert echt van heftig tot matig, maar helemaal zonder dan merk je pas echt wat je mist.

Ook voor de Alpha Liponzuur geldt dat bij mij. Het heeft vrij lang geduurd eer ik resultaten kreeg, maar dat kwam omdat ik te laag was blijven hangen, totdat ik ging meedoen aan het protocol.
Bij 600 mg perdag heb ik de beste resultaten, minder werkt niet lekker en dan ben ik ook het effect op de bls kwijt, bij meer als 600 mg per dag krijg ik na een weekje weer de beroemde steekpijnen terug, bij 600 mg blijven die voor 95% weg (ik heb ook artrose), de voeten zien er beter uit qua kleur en de echte koudeuitstraling is ook zeker voor 90% weg, zo af en toe nog, maar daar kan ook een andere reden voor aangewezen worden, keuze genoeg in mijn pretpakket!

Ik had wel vrij snel resultaat met de chroom op de bls, vooral tussen de middag, daar ben ik dus echt minder gaan spuiten, anders was het met regelmaat hypootjes! Ik heb heel wat minder last van die beroemde zoetkicks en het schijnt nog goed te zijn voor je cholesterolgehalte ook.

Goed je bls tjekken, misschien duurt het wat langer voor je effect bemerkt met de voeding, meestal is het je omgeving die het eerder merkt als jijzelf!

Groetjes van Paulina :D
Plaats reactie