Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Gast

Bericht door Gast »

Nelleke om met jou laatste vrag te beginnen,Ja als je type 1 bent maakt jou alvleesklier zelf totaal geen insuline meer aan,omdat de eilandjes van Langerhans vergiftigd en vernietigd zijn door jou eigen imuun systeem,deze heeft die eilandjes als indringers gezien.
Daardoor ben je volkomen insuline afhankelijk geworden en ook gevoeliger voor kleine wijzichingen in de hoeveelheid.

Een type 2 diabeet is het anders mee,die maakt altijd zelf nog wel,hoe weinig dan ook insuline aan,maar de alvleesklier is hier te "lui'' geworden om de benodigde hoeveelheid aan te maken.
Je krijgt in 1e instantie tabletten die niet de glucose verlagen zoals velen denken,maar de alvleesklier stimuleren om insuline aan te maken.
Daarom moet een type 2 DB meer uitkijken dan een DB die spuit/pompt met eten,omdat die tabletten ,ongeacht of je veel of weinig eet, hun werk blijven doen en dat is de alvleesklier blijven stimuleren om die insuline aan te maken.

Dan kun je nog type 2 worden nadat je eerst Hypoglykemie hebt gehad,je leeft dan eigenlijk constant in/tegen een hypo omdat je alvleesklier hyperactief is en maar insuline blijft aanmaken,neem je weer khd binnen dan wordt de alvleesklier weer meer actief om die khd'tjes weg te werken,meestal na een antal jaartjes wordt je dan type 2 DB omdat de alvleesklier dan totaal uitgeput is van al die overuren draaien.

DVK/Internist
Ik vind dat jou DVK als jij afwijkt van het ''normale'' je in principe 24 uur/dag moet kunnen helpen,ik ben het zo nl wel gewend,maar nu had ik ook een super DVK.
Momenteel heb ik een nieuwe ivm een andere functie van mijn vorige,het is een jonge man van een jaar of 25,ben nu 1x bij hem geweest en mijn 1e indruk is dat ie ook oke is.

Als je pas 1x bij je internist bent geweest is er weinig van te zeggen,maar ook hier is de 1e indruk meestal ook de beste indruk.
Schrijf op wat je te vragen hebt en waar je een antwoord op wilt krijgen,doe ik ook, en vervolgens werk je dat lijstje af,wil jou internist jou eerder de deur uit hebben,om wat voor een reden dan ook,is dan jammer voor hem/haar maar jij werkt je lijstje af,pikt ie het niet? neem je een andere internist.
Jij en ik en alle andere DB proberen zo goed mogelijk te leven volgens door jou internist gestelde spelregels,af en toe hebben wij uitleg nodig over die spelregels of willen we zelfs uits afwijken,nou dan heb je het RECHT om te weten waarom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Hypo's : ik krijg deze of door te veel bolus gegeven te hebben of door lekker aktief bezig te zijn.
Hypers : toch te weinig insuline gegeven of.....onverklaarbaar. ]
Te hoge bolus kan ook zijn dat je de khd verkeert hebt ingeschat.
En die aktieviteit is duidelijk,maar dan kun je als je onvoorzien aktiever wordt ,iets eten en ddaar voorkom je die hypo dan mee.

Hypers; Let eens op,gebeurt meetal bij langzaamwerkende khd of na vet eten.

Bolus
Als jij ondanks extra bolussen hoog blijft in je bls,vervang dan eens METEEN je insuline ampul met adoptor,slang en infuusnaald(adaptor is alleen van toepassing als je de D-Tron + pomp gebruikt)
De naald kan wel eens iets verstopt raken door je lichaams vetten en vooral al je zo weinig insuline gebruikt als jij.
Denk dat je standaard je infuusset om de 3 dagen verwisseld,heb je er vaker last van doe je die infuusset(met adaptor)om de 2 dagen verwisselen.
Je ampul kun je dan gewoon om de 6 dagen vervangen,alleen 'szomers als we weer heerlijke temperaturen hebben zou ik die dan in jou geval om de 3 dagen wisselen omdat de insuline anders te lang aan de hogere temperatuur heeft bloot gestaan in jou pomp die (nog ) niet gekoeld is.
Onze voorraad moet immers ook in de koelkast bewaard worden!!!!

Insuline die te warm geweest is werkt minder!!!! evenals insuline die bevroren geweest is.

[Alles zo overdenkend en jouw opmerkingen lezend denk ik toch dat ik heus niet alles op 'slechte' begeleiding mag gooien en wil dit ook niet doen, maar dat ik veel beter mijn best moet gaan doen.....ik liet je al weten dat ik rare reacties krijg als ik hoge bloedsuikers zie en daarmee ook weer tot gevolg dat ik die meter wel zie, maar bang ben voor die uitslag daarop en DAT moet ik zien te overwinnen.
Ik heb 4 kleinkinderen en wil ze ook heel erg graag groot zien worden.]

Nelleke veel diabeten hebben die bescheidenheid om de fouten bij hunzelf neer te leggen,maar als jij onvoldoende bent voorgelicht kun je er zelf niets aan doen.
Het is makkelijk om te zeggen ,je mag geen slagroom eten!!!! maar vertel mij dan maar eens WAAROM??????????????????
Hoop dat je het verschil ziet tussen klakkeloos geen slagroom meer eten en de uitleg erbij waarom je geen slagroom mag eten!!!!

Je meter
Dit is psychies en je zou een doorverwijzing moeten vragen naar een speciale DB psycholoog,die zijn er!!!
Zelf heb ik een psychies onderzoek aangevraagd via mijn Internist,omdat ik rond mijn 50e veel dingen vergat en soms de woorden op mijn lippen had plakken,maar ik ze niet mijn mond uit kreeg,15 min wachten en dan kwamen ze wel los,maar dan was ik al weg hahahaha
Nu heeft aderverkalking ook iets met DB te maken en in een vroeg stadium is er nog heel veel aan te doen met medicijnen.
Nu bleek dat de meeste mensen rond hun 30e al met dit probleem kampen,ik heb er pas rond mijn 50e last van gekregen en dan is het opeens veel in 1 keer,daarom viel het mij op,uitslag van de test was dat ik ver boven het gemiddelde van mijn leeftijdgenoten zit,dus alweer een geruststelling.

Al met al moet jij aan het idee wennen (volgens mij dan)dat de hulpverleners er voor jou zijn en niet andersom.
Hun worden betaald(van onze bijdrages) om ons te helpen,wij zijn er niet om hun alleen maar van een salaris te voorzien en dan maar weer wegwezen,NEE zo werkt het niet!!!! :o
En ''klikt het niet'' tussen jou en die hulpverleners,dan moet je ze inwisselen,want als jij dan een afspraak met een van hen hebt ga je er met het lood in je schoenen naar toe en als je eenmaal binnen bent wil je er zsm weer weg en daar schiet je helemaal niets mee op.
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Nelleke om met jou laatste vraag te beginnen,Ja als je type 1 bent maakt jou alvleesklier zelf totaal geen insuline meer aan,omdat de eilandjes van Langerhans vergiftigd en vernietigd zijn door jou eigen imuun systeem,deze heeft die eilandjes als indringers gezien.
Daardoor ben je volkomen insuline afhankelijk geworden en ook gevoeliger voor kleine wijzichingen in de hoeveelheid.

Een type 2 diabeet is het anders mee,die maakt altijd zelf nog wel,hoe weinig dan ook insuline aan,maar de alvleesklier is hier te "lui'' geworden om de benodigde hoeveelheid aan te maken.
Je krijgt in 1e instantie tabletten die niet de glucose verlagen zoals velen denken,maar de alvleesklier stimuleren om insuline aan te maken.
Daarom moet een type 2 DB meer uitkijken dan een DB die spuit/pompt met eten,omdat die tabletten ,ongeacht of je veel of weinig eet, hun werk blijven doen en dat is de alvleesklier blijven stimuleren om die insuline aan te maken.

Dan kun je nog type 2 worden nadat je eerst Hypoglykemie hebt gehad,je leeft dan eigenlijk constant in/tegen een hypo omdat je alvleesklier hyperactief is en maar insuline blijft aanmaken,neem je weer khd binnen dan wordt de alvleesklier weer meer actief om die khd'tjes weg te werken,meestal na een antal jaartjes wordt je dan type 2 DB omdat de alvleesklier dan totaal uitgeput is van al die overuren draaien.

DVK/Internist
Ik vind dat jou DVK als jij afwijkt van het ''normale'' je in principe 24 uur/dag moet kunnen helpen,ik ben het zo nl wel gewend,maar nu had ik ook een super DVK.
Momenteel heb ik een nieuwe ivm een andere functie van mijn vorige,het is een jonge man van een jaar of 25,ben nu 1x bij hem geweest en mijn 1e indruk is dat ie ook oke is.

Als je pas 1x bij je internist bent geweest is er weinig van te zeggen,maar ook hier is de 1e indruk meestal ook de beste indruk.
Schrijf op wat je te vragen hebt en waar je een antwoord op wilt krijgen,doe ik ook, en vervolgens werk je dat lijstje af,wil jou internist jou eerder de deur uit hebben,om wat voor een reden dan ook,is dan jammer voor hem/haar maar jij werkt je lijstje af,pikt ie het niet? neem je een andere internist.
Jij en ik en alle andere DB proberen zo goed mogelijk te leven volgens door jou internist gestelde spelregels,af en toe hebben wij uitleg nodig over die spelregels of willen we zelfs uits afwijken,nou dan heb je het RECHT om te weten waarom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Hypo's : ik krijg deze of door te veel bolus gegeven te hebben of door lekker aktief bezig te zijn.
Hypers : toch te weinig insuline gegeven of.....onverklaarbaar. ]
Te hoge bolus kan ook zijn dat je de khd verkeert hebt ingeschat.
En die aktieviteit is duidelijk,maar dan kun je als je onvoorzien aktiever wordt ,iets eten en ddaar voorkom je die hypo dan mee.

Hypers; Let eens op,gebeurt meetal bij langzaamwerkende khd of na vet eten.

Bolus
Als jij ondanks extra bolussen hoog blijft in je bls,vervang dan eens METEEN je insuline ampul met adoptor,slang en infuusnaald(adaptor is alleen van toepassing als je de D-Tron + pomp gebruikt)
De naald kan wel eens iets verstopt raken door je lichaams vetten en vooral al je zo weinig insuline gebruikt als jij.
Denk dat je standaard je infuusset om de 3 dagen verwisseld,heb je er vaker last van doe je die infuusset(met adaptor)om de 2 dagen verwisselen.
Je ampul kun je dan gewoon om de 6 dagen vervangen,alleen 'szomers als we weer heerlijke temperaturen hebben zou ik die dan in jou geval om de 3 dagen wisselen omdat de insuline anders te lang aan de hogere temperatuur heeft bloot gestaan in jou pomp die (nog ) niet gekoeld is.
Onze voorraad moet immers ook in de koelkast bewaard worden!!!!

Insuline die te warm geweest is werkt minder!!!! evenals insuline die bevroren geweest is.

[Alles zo overdenkend en jouw opmerkingen lezend denk ik toch dat ik heus niet alles op 'slechte' begeleiding mag gooien en wil dit ook niet doen, maar dat ik veel beter mijn best moet gaan doen.....ik liet je al weten dat ik rare reacties krijg als ik hoge bloedsuikers zie en daarmee ook weer tot gevolg dat ik die meter wel zie, maar bang ben voor die uitslag daarop en DAT moet ik zien te overwinnen.
Ik heb 4 kleinkinderen en wil ze ook heel erg graag groot zien worden.]

Nelleke veel diabeten hebben die bescheidenheid om de fouten bij hunzelf neer te leggen,maar als jij onvoldoende bent voorgelicht kun je er zelf niets aan doen.
Het is makkelijk om te zeggen ,je mag geen slagroom eten!!!! maar vertel mij dan maar eens WAAROM??????????????????
Hoop dat je het verschil ziet tussen klakkeloos geen slagroom meer eten en de uitleg erbij waarom je geen slagroom mag eten!!!!

Je meter
Dit is psychies en je zou een doorverwijzing moeten vragen naar een speciale DB psycholoog,die zijn er!!!
Zelf heb ik een psychies onderzoek aangevraagd via mijn Internist,omdat ik rond mijn 50e veel dingen vergat en soms de woorden op mijn lippen had plakken,maar ik ze niet mijn mond uit kreeg,15 min wachten en dan kwamen ze wel los,maar dan was ik al weg hahahaha
Nu heeft aderverkalking ook iets met DB te maken en in een vroeg stadium is er nog heel veel aan te doen met medicijnen.
Nu bleek dat de meeste mensen rond hun 30e al met dit probleem kampen,ik heb er pas rond mijn 50e last van gekregen en dan is het opeens veel in 1 keer,daarom viel het mij op,uitslag van de test was dat ik ver boven het gemiddelde van mijn leeftijdgenoten zit,dus alweer een geruststelling.

Al met al moet jij aan het idee wennen (volgens mij dan)dat de hulpverleners er voor jou zijn en niet andersom.
Hun worden betaald(van onze bijdrages) om ons te helpen,wij zijn er niet om hun alleen maar van een salaris te voorzien en dan maar weer wegwezen,NEE zo werkt het niet!!!! :o
En ''klikt het niet'' tussen jou en die hulpverleners,dan moet je ze inwisselen,want als jij dan een afspraak met een van hen hebt ga je er met het lood in je schoenen naar toe en als je eenmaal binnen bent wil je er zsm weer weg en daar schiet je helemaal niets mee op.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Thei,

Er zijn verschillende vormen van diabetes ll, inderdaad is het mogelijk dat je te weinig insuline maakt, maar het kan ook zijn dat je alvleesklier volgoende aanmaakt, maar dat de cellen resistent zijn geworden, waardoor dan inderdaad vaak weer overproductie ontstaat, wat de alvleesklier uitput.

Inderdaad is het gemakkelijker als DMl je insuline te regelen, omdat je weet dat je alvleesklier plat ligt.
DM type 1 krijgt direct een insuline-medicatie, bij type ll beginnen ze in eerste instantie met pillen-medicatie. Als dat allemaal niet werkt, dus je blijft zo resistent (vaak toch door overgewicht) dan krijg je (soms na jaren gejeweetwel) de insuline om je bls te regelen.
Tegenwoordig wordt je dus DM type 1 genoemd als je als type 2 toch aan de insuline gaat. Schijnt gemakkelijker te zijn voor de artsen!

Ook ik heb de hele lijn gevolgd, hypoglykemie (chocomelkuur :x ), daarna type 2 met medicatie, wat helemaal niet goed ging i.v.m. beroerde bijwerkingen en toen na lang aandringen aan de insuline, eerst mixtard (2 x daags), maar dat veroorzaakte zoveel hypo's, dat ik toch overkon op het penregime (4-5 x daags).

Je kan inderdaad hypers als je bij je standaard dieët van rond de 200-300 khd's per dag te veel eiwitten en vetten eet, maar als je de koolhydraten aanpast is dit beslist niet het geval. Er wordt gewoon zelden verteld, dat je lichaam van de eiwitten die je eet 10% als glucose wordt omgezet, dus als je èn veel khd's eet, èn te veel eiwitten en daar ook nog eens veel vet bij gebruikt, dan gaat het inderdaad niet goed. Van een hamburger bijvoorbeeld van 90 gram, maakt je lichaam dus ook nog eens 9 gr. glucose op de langere duur, het vet vertraagd de opname van de khd's en dan schiet je door de piek van je insuline heen en volgt er een hyper.

Je basaal is er duidelijk alleen voor om je fasting-insulins oftewel de periodes dat je niet eet, stabiel op je afgesproken doelinstelling te houden (target), deze is afgesproken met de DVK als je met je insuline-therapie begint, of als je besluit je khd's te verminderen.
Dit kan je zelf testen door bijvoorbeeld een maaltijd over te slaan en te kijken of je basaal de bls stabiel houdt of niet!

Ik ben zelf net overgestapt op de Levemir en ben inderdaad al 14 dagen bezig met fine-tunen van de basaal. Toen mijn eigen DVK even met vakantie was en ik de andere sprak, zei die gewoon: nou dan spuit je toch meer kortwerkende! Maar daar is die niet voor, die is er alleen voor de maaltijden weg te werken.
Als je dus goed basaal in bent gesteld, dan kan je dus gerust een maaltijd overslaan en je bls blijven dan netjes stabiel rond je target.

Als koolhydratenrestrictie toepast dan moet je dus ook je eiwitten bijhouden en daarop spuiten, net als de khd's.

Je weet dat ik al meer als een jaar het SCDieet volg, op de low-carbmanier, i.v.m. mijn diabetes en ik heb ook koolhydratenrestrictie toegepast, tussen de 30 en 50 khd's per dag. Ik bereikte daar bijzonder goede blsjes mee, maar wil de golven er nog uithalen, zodat ik echt goed gestabiliseerd ben, mijn HbA1c's zijn het laatste jaar dan ook gewoon op niet-diabetisch niveau, van 6,2 tot 5,8 mmol/l en daarmee heb ik mijn kansen op verdere ontwikkeling van de diabetische complicaties een heel eind teruggedrongen, de voedingssupplementen doen de rest voor wat er al is en dat gaat helemaal lekker hoor! Ik ben vanmorgen zelfs voor het eerst sinds 2,5 jaar met een van de honden een rondje om geweest!!!!!

Het is een keuze die we zelf kunnen maken, maar dan moeten we dus wel heel veel leren en niet stompzinnig doen wat er hier in de westerse landen hoofdzakelijk geadviseerd wordt en dus 'gewoon' 200-300 khd's gebruiken. Op zich is het gewoon belachelijk dat er gezegd wordt, dat je gewoon 'alles' kan eten, als je alvleesklier niet meer goed of helemaal niet meer functioneerd dan is het toch te gek voor woorden dat je iets gaat eten waar je lichaam zoveel moeite mee heeft?
Mijn slogan als ik ergens anders koffie drink op de vraag; wil je suiker? is dan ook altijd: nee dank U, heb ik al! Ik pak dan meestal maar gewoon mijn zoetjes, want anders snappen ze niet waar je het over hebt.

Misschien heel cru hoor: maar als je een been verliest, zal je toch ook aanpassingen moeten maken, rolstoel, kunstbeen etc. Waarom wordt er dan zo simpel gedaan met diabetes?
Je lichaam heeft door de slechte werking (of helemaal geen meer) geen fase 1 insuline meer, dus voor de snelle khd's ben je altijd te laat als je insuline of medicijnen toevoegd. Waarom dus je lijf alsmaar in de stress werken?

Groetjes van Paulina :D
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Hey Paulina,

Bedankt voor je aanvullende info,ja ik weet jij gaat er dieper op in,maar ik probeer het iets makkelijker te houden :wink:

[Tegenwoordig wordt je dus DM type 1 genoemd als je als type 2 toch aan de insuline gaat. Schijnt gemakkelijker te zijn voor de artsen! ]
De artsen vergeten dan wel dat de behandeling aangepast moet worden(vaak insuline resistentie)
Als je verteld dat je ook nog bij de insuline tabletten gebruikt kijken de meesten je aan of het in Keulen dondert.
Ik dacht dat op www.consumed.nl ,waar de meeste medicijnen met bijsliuiter opstaan,hun nu eindelijk de bijsluiter van Metformine,Avandia en Actos hebben aangepast en ze nu wel officeel samen met insuline mogen ingennomen worden,maar tot voor kort niet,terwijl ik Avandia altijd samen gebruikt heb ook met insuline.

Zo blijven er altijd DB die hun Db net even iets anders behandelen dan de standaard DB procedures voorschrijven en ik weet dat jij ,wat je eten betreft hier heel ver ingaat.
Ik neem dan ook mijn petje voor je af hoor,ik zou het niet kunnen om zo ver te gaan. :oops:

Maar dat is ook wat ik al eerder schreef,ik pik hier wat op en ergens anders weer en daar probeer ik met nog wat andere dingetjes een voor mij acceptabel DB leven mee te leven.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Thei.....eindelijk zit ik weer op mijn vertrouwde stoel voor het scherm. Ik had blijkbaar het voorjaar al in mijn hoofd en ben als een razende roeland tekeer gegaan in huis, maar ja....na een weekje een beetje ziek te zijn geweest, was het dan ook (naar mijn gevoel dan :lol: hard nodig ! Gelijk ook maar de kerstspullen weggehaald, maar....mijn kleine boompje staat nog.

Ter zake nu : ik heb me nu toch mooie waardes en dat zul je morgen wel zien als ik deze aan Willy ga doorgeven. Slechte start.....nog wel een hypo vanmiddag maar....verder kijk je morgen zelf maar mee.

Toen er bij mij diabetes werd vastgesteld kreeg ik gelijk pillen, alleen stond ik met die pillen al zo rond de 12 op en dat liep alleen maar op in de loop van de dag, dus binnen 3 maanden aan de insuline.
Zelf heb ik altijd gedacht dat ik type 2 was, maar nu de arts dus dit bloedonderzoek hierop heeft laten doen en ik de uitslag type 1 heb gekregen, moet ik dit dus maar geloven, maar wie weet wat er nog allemaal uit de test tevoorschijn zal komen, waardoor toch blijkt dat mijn alvleesklier toch niet helemaal dood is ?

Jij vindt dan wel dat mijn dvk me beter zou moeten begeleiden, maar dan zal ik aan de bel moeten gaan trekken daar en zoals je hebt begrepen uit mijn vorige verhaal vind ik dit erg moeilijk. Ik ben zo braaf als wat, maar moet wel voelen dat ze echt interesse hebben in hoe het met mij gaat, want anders zoek ik het zelf wel uit.
Mijn 1e indruk van mijn nieuwe internist is zondermeer goed te noemen, maar kennen is een tweede. Vond het wel goed van hem dat hij zelf het initiatief nam om uit te laten zoeken welk type DM ik nu had.
Natuurlijk heb ook ik altijd een lijstje bij me met vragen en zomaar weer een nieuwe internist nemen.........dat mag jij dan doen, ik kan dit niet zo snel.
(Als je eens de tijd neemt om 'mijn verhaal' te lezen dat ik verteld heb op het forum, zul je ook daarin tegenkomen dat ik al aardig wat aan het tobben geweest ben.....ik noem alleen al het feit dat ik 4 jaar lang met een totaal verkeerde basaalinstelling van de pomp heb rondgelopen (Hba1C van 12 weet je wel = veel onnodige schade oplopen !!!!), waardoor niets lukte natuurlijk en zij mij maar het idee geven dat het toen aan mij lag; er werd gewoon gesteld : je moet meer insuline spuiten en als ik dit dan deed : hypo na hypo na hypo.......toen ik geleerd had hoe je op die hele simpele manier bepaalt hoe de basaalstand moet zijn in je pomp, heb ik het hen verteld en zelfs DVN geschreven en gevraagd mijn verhaal te plaatsen om zodoende lotgenoten ook wijs te maken als ze dit nog niet wisten.......mijn naam hoefde niet onder het stukje noch namen van ziekenhuis of internist, maar......dit stukje is nooit geplaatst en bij navraag een excuus en dat er toch nog iemand mij zou bellen........ik wacht al jaaaaren ! Zo heb ik best wel veel negatieve ervaringen gehad Thei en misschien dat ik daardoor nu het gevoel heb dat ik moet knokken voor mezelf en dit ook kan zonder hulp die er niet is als ik hierom vroeg.
Misschien dat ik daarom ook een beetje eigenwijs ben, naast het feit natuurlijk dat ik al heel snel het niet lastig zijn gevoel heb.

Jij hebt het over het recht hebben alles te kunnen vragen......zou wel zo moeten zijn ja !

Je hebt helemaal gelijk hoor dat ik zeker een hypo kan krijgen door foutieve inschatting. Als ik echter zo lekker bezig ben in de tuin heb ik geen behoefte aan iets te eten tussendoor (wel een peuk :oops: ......, maar ja, daar zitten geen khdr. in :lol:

Ik vervang ook mijn naald meteen als ik onverklaarbaar hoog zit......dat heb ik inmiddels wel geleerd. Ik gebruik nu weer de H-tron plus nadat ik overgegaan was op de D-tron plus met meer mogelijkheden, maar ook uit datzelfde verhaal van mij zul je lezen dat ik hiermee zoveel pech heb gehad.......presteerde het zelfs om binnen enkele dagen met 2 pompen tegelijk naar de leverancier te moeten omdat ze beiden kapot waren c.q. het scherm onleesbaar werd. Steeds dezelfde problemen en nu blijkt dat dit alles veroorzaakt is doordat ik ermee onder de douche ging en er toch, ondanks dat deze pomp waterdicht heet te zijn, water in is gekomen. 1 x heb ik ermee gezwommen.....10 tellen in het water spelen met mijn kleinzoon en het alarm ging af en het klotste binnen in de pomp van het water dat er toen inzat....!!! Ik gebruik nu ook een afkoppelbare infuusset n.l. de Rapid C, want met de H-tron mag je niet in het water. (Dit dus eerder nooit gedaan want vanaf 1994 - 2003 had ik de H-tron al en douchte dan altijd met de pomp in een zakje om mijn nek en nooit last gehad van het feit dat er water in kwam). Beetje raar hè ?

Nu...bovenstaand rolde zomaar weer even uit het toetsenbord en laat ik maar staan ook !
Ja...ik ben nog steeds een diabeet die de fouten die ik tegenkom bij mezelf neerleg, alhoewel ik ook besef dat er door anderen fouten gemaakt zijn !!! maar....misschien komt nu ook eens voor mij de dag dat ik echt weet waar IK mee bezig ben.
Nu...op dit moment dacht ik het extra goed te doen maar het is dus hartstikke fout......2.6 en jij weet dan wel wat dit betekent......ik stop dus even met schrijven (heb al ingegrepen hoor) want dat gebibber is niet prettig nu.......pauze dus......

Groetjes : Nelleke
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Nelleke achter de PC zitten gaat niet,kun je niet lezen wat je verteld :D

Even terugkomend op je schommelende waardes,ik heb ook de Rapid-C gebruikt,maar als je bewegelijk bent(zoals jij in je tuin en een grote schoonmaak)vond ik 'm onprettig zitten en ben overgestapt op de Quickset van Medrtronic/Mini Med.
Het voordeel van deze set is,dat er geen metaal met de insuline in aanraking komt,omdat de Quickset totaal geen metalen onderdelen heeft.
Zou je dus evt allergies zijn voor bepaalde metalen dan kun je evt schommelen hier door uitsluiten.
Je zou een paar ''proefsetjes'' kunnen meebestellen bij je pompbenodigheden leverancier,wel je type pomp even doorgeven bij hun zodat je dan de goed setjes voor jou pomp krijgt.

Dan las ik van een DB die na en jaar of 5 overstapte op een andere insuline,omdat het lichaam slecht reageerde op de tot dan gebruikte insuline.

Verder kan een insuline allergie ook nog de nodige problemen veroorzaken.
Ik dacht aan deze problemen die zeerzeker ook voorkomen,maar niet meteen als oorzaak gezocht wordt,door het aan te kaarten kan het je een lange leidensweg besparen.
Neem het eens door met je Internist/DVK

Dan worden vaker bij de 1e diagnose fouten gemaakt door maar aan te nemen op leeftijd dat iemand een bepaald type DB is.
Denk dat jou ''Hoymoonfase'' dan maar 3 maanden geduurt heeft,vaak zie je dat het bijna 1 jaar is.

Ook ik heb 2 D-ron + pompjes in mijn zwembad ''opgeblazen'' omdat ze niet zo waterdicht waren als de fabriekant doet geloven :o

Tja en de DVN? ik heb ook alweer 2x mijn lidmaatschap betaald zonder mij een antwoord te hebben gegeven op een brandende vraag/onderwerp :evil:

Maar je hebt wel in de gaten dat ik jou bewuster probeer te maken,wat je internis en DVK aan gaat,jij vind het al geweldig goed als je internist uit zichzelf een type bepaling laat doen,terwijl dit bij de 1e diagnose eigenlijk standaard al had moeten gebeuren.

Ook hoor ik je nergens over je Podotherapeut(e)terwijl je duidelijk diabetische voeten hebt.
Je zou dan een doorverwijzing moeten krijgen van een van je hulpverleners(Huisarts,Internist of DVK)
Ik heb ze ook en draag nu een dikke 2 jaar orthopedische schoenen hiervoor,moet zeggen bevalt prima en loopt een stuk makkelijker en beter.

Zo,ik moet nu ook weer huishoudelijk werk gaan doen,anders krijg ik ze van mijn vrouw op mijn donder,maar ik hoor het wel :wink:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Dag Thei.....gisterenavond moest ik toch stoppen met schrijven, want na die hypo was ik echt niet zo lekker meer en dat zul je je wel voor kunnen stellen....deze keer er eens niet overheen gewandeld !

Ik was gebleven bij jouw opmerking over mijn ontstane problemen bij het zien van de meterstanden........dit is niet nieuw en ik ben er in 1999 al voor bij een psychologe geweest. Kortom : toen ging het weer een beetje beter omdat zij me vroeg : hoe vaak wil je meten en mijn antwoord was toen minstens 5 keer.....hoeveel meet je nu ? 3 keer. Haar antwoord was toen : nu...dan zit je toch mooi over de helft van wat je wilt ! Tja....zo had ik het niet bekeken en dat heet dan positief benaderen.
Maar........toch weer een terugval en vaker negatief over mezelf dan positief hierin, maar toch heb ik het gevoel, nu ik zo met jou en al wat
langer met Paulina praat en begrip en steun vind en in elk geval mijn sores zomaar mag vertellen aan mensen die weten wat het is om diabetes te hebben, doet me dat erg goed !!!!! :lol: :lol:

Voor jou een geruststelling dat je toch ver boven het gemiddelde uitkwam met die test en dus best een felicitatie waard toch ?

Thei.....ik weet heus wel dat ik zal moeten wennen aan het idee dat deskundigen mij moeten helpen, maar na de diverse ervaringen EN het feit dat ik toch liever wat op de achtergrond blijf hierin, wordt dit gevoel nu eenmaal versterkt !
Ik heb ook bijna spijt dat ik van die andere internist weggegaan ben...en eigenlijk alleen door die pijn in die voeten. Die man was ook boos toen ik hem zei weg te gaan en reageerde ...nou, dan heb ik alles voor niks gedaan bij jou. Hij had dan wel een podo voor mij waar ik liep, maar als ik dan vroeg aan haar wat er nu toch met die voeten was haalde ze haar schouders op.
Nu weet ik dus dat, waar je ook zult komen, men in wezen toch hun schouders op zullen halen en je zeggen dat er niets aan te doen is, want wie vertelt jou dat er b.v. liponzuur is waarmee je het zou kunnen gaan proberen ? Dat heb ik toevallig wel zelf moeten ontdekken en geen van de deskundigen kent dit of noemt dit.
Ik laat iedereen weten dat ik met liponzuur deze resultaten heb tot nu toe, ook in het ziekenhuis, maar wat doet men met een ervaring van iemand die deze pijnen voelde ???? Ik ben bang van niets !!!!!
Ieder voor zich.........alleen zo zit ik gelukkig niet in elkaar en juist door deze afschuwelijke pijnen zelf ervaren te hebben, wil je toch iedereen dit wel toeschreeuwen ?
Ik ben dan ook zo 'blij' dat Theo voor mij het bewijs geleverd heeft door een poos te stoppen met liponzuur en wat gebeurde er.........hij kreeg ook die pijnen terug en is deze nu weer teboven gekomen door dit weer te gaan gebruiken. Meer bewijs heb je toch niet nodig dan...althans ik niet !

En Thei.......heb jij je huishouden braaf gedaan vandaag en heb je niet te veel achter het apparaat gezeten ???? :lol: dan krijg jij in elk geval geen gemopper......


Groetjes :

Nelleke
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Thei...ik wil nog even reageren op je laatste berichtje.

Ik heb natuurlijk ook een andere naald geprobeerd en wel met kunststof naaldje dat dan achterbleef in mijn huid, maar al heel snel bleek dat dit juist niet bleef zitten, dus is er toen gezegd dat ik dit soort maar niet meer moest nemen.

Ik heb vanaf 1998 tot ongeveer 2002 Humalog gebruikt en daarna heeft mijn toenmalige internist me op Actrapid gezet. Nu ik het nieuwe ziekenhuis kwam, toch zelf maar weer voorgesteld terug te gaan naar Humalog omdat ik het idee had daar beter op te reageren.

Ik ben dus niet de enige die problemen had met een D-tron......dat is me n.l. wel steeds voorgehouden dat ik de enige in nederland was...... :evil:
dus.....het lag aan mij !!!!

Het is teleurstellend te moeten horen dat ook aan jou door DVN geen antwoord gegeven wordt op een brandende vraag. Wij, als patienten, zijn n.l. hun 'werk' en wij behoren daar met onze vragen of opmerkingen terecht te kunnen......

Je maakt me heus wel bewust van het feit dat ik eigenlijk meer kontakt zou moeten hebben met zeker een dvk.......misschien leer ik het ook hierin voor mezelf op te gaan komen, maar...is wel heel moeilijk !
Ja Thei.....als je dan voor een eerste keer bij een nieuwe internist komt die me dan vraagt welk type DM ik heb en ik aangeef dat ik dit dus nog nooit geweten heb, vind ik het doortastend dat hij dit nu eindelijk wel wil weten. Geen van de 3 andere internisten die ik gehad heb heeft dit ooit vast laten stellen of aangegeven en dan ben ik toch 'blij' dat zoiets dan voorvalt.
(Kun je nagaan hoe snel ik eigenlijk tevreden ben........ :lol: )

Over hoe het gegaan is met de podo heb ik al in een eerder berichtje aangegeven.

Zo..ik ben door mijn reacties op jouw berichtje en ga nu nog maar even echt ontspannen d.m.v. een spelletje op de pc !

Welterusten en tot horens maar weer.


Groetjes : Nelleke
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Zo Nelleke hier ben ik weer :D

Om met jou naald te beginnen,ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen die naald blijft slecht zitten,neem maar een ander zonder de reden te weten!!!
Als het de lijm zou zijn,dan kun je bv eerst een andere pleister(BV Tegraderm) op je huis plakken en dan je infuus inbrengen.
Misschien de naald te kort?
Of de Tender proberen,deze wordt onder een bepaalde hoek ingebracht.
Je ziet ik ben niet voor 1 gat te vangen(wel voor 2 :D )

Je internist wil voor de behandelingsmethode weten welk type jij bent en deze neemt (gelukkig)niet zonder meer aan op grond van leeftijd of dosier,welk type jij bent.
Maar weet ook dat je al meerdere internisten hebt gehad en jij ontevreden was en maakt deze nu allert,is niet erg,de mijne reageerde ook op die manier en zegt ik moet jou tevreden houden.
Hij weet ook dat ik div forums bezoek en uitleg wil hebben,maar heeft ie totaal geen moeite mee. :D

Dan heb ik net heel snel jou neuropathie verhaal door geraced,doe het zelf ook nog eens!!!!!!
Wat mij opvalt is,dat jij punt 1 een hoop slechte ervaringen achter de rug hebt met weinig gemotiveerde hulpverleners en je punt 2 daardoor nu lastig vind voor je huidige hulpverleners en punt 3 deze nu zo weinig mogelijk wilt lastigvallen en punt 4 jij jezelf verontschuldigd voor een ziekte met complicaties die je gratis krijgt en niet kunt afslaan als je hem krijgt.

1e) zoeken blijven naar gemotiveerde hulpverleners,heb ik ook gedaan en gevonden,dus ze bestaan.

2e+3e)lastig ben je niet,je wilt behoorlijk geholpen worden en doordat je bent gaan zoeken weet je meer en laat je je niet meer met een kluitje in het riet sturen en ben je ook kritieser geworden.

4e)Je hebt het en komt niet meer van je DB af,dus zul je het ermee oeten doen,complicaties is soms nog wel vanaf te komen ,maar daar ben al je mee bezig.

Ook ik weet als geen ander dat het best moeilijk is om de aandacht te eisen die je nodig hebt,maar geloof me,als ik ergens 2x geweest ben weten die personen duidelijk dat ik mij niet laat afschepen met een of ander dom verhaal.
Mijn DB lotgenoten hebben mij ook bewuster gemaakt van deze feiten,ben ik ze nog dankbaar voor en ik probeer die boodschap door te geven :roll:

Dan onze pomp,ja,Disetronic vroeger, dachten schijnbaar dat wij DB dom waren en geen lotgenoten contacten onderhielden en gaven ons het idee dat we uniek waren met onze klachten.
Tegenwoordig als ik een klacht heb,vraag ik eerst ergens op een forum wie de klacht ook heeft en print de hele boel uit,stuur dit samen met de klacht op en zit vervolgens heel lang te wachten op antwoord,hier geldt dat een beller idd veel sneller is!!!!!(nu al 2 mnd aan het wachten op antwoord over het A4 probleem,maar is al opgelost :wink: )
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Hallo Thei....wat jou van de week gebeurde gebeurde mij nu net......heb ik al een eind geschreven en foetsie....weg de hele handel :evil:

Opnieuw :

Over de naald en het inbrengen daarvan even het volgende. Bij mij gaat dit niet zo gemakkelijk......het is voor mij altijd weer een toer om een goede plek te vinden. Diverse dvk's hebben ook al vastgesteld dat de huid van mijn buik erg hard en strak is en dat is dan ook misschien de reden. Bovendien begon ik vroeger heel vrijmoedig met een naald inbrengen toen ik nog de pen gebruikte, maar ja.....dan komt er een dag dat je jezelf goed zeer doet en er een blauwe plek aan overhoudt en dan wordt je automatisch voorzichtiger, althans dat ging bij mij zo.
In wezen heb ik ontzag voor een naald gekregen...zo klein als deze ook mag zijn. Ik moet iedere keer als ik de naald moet inbrengen zoeken naar een geschikt plekje.....het moet al zo zijn dat de plaats niet zeer doet als ik de naald op de huid zet en dat betekent dus bijna altijd zo 5 - 10 keer 'zoeken en voelen'. Eenmaal een plek gevonden en doordrukken en dan nog gebeurt het dat ik terug moet, omdat de naald dan 'in de diepte' zeer doet en het geen zin heeft om dan te denken : dit gaat wel over, want ik kan me bijna niet meer bewegen zo zeer doet dit dan, dus....opnieuw.
Toen kwam de dag dat ik de naald erin moest schieten dmv een een houder en dan bleef dus inderdaad die plastic naald achter. Of je het gelooft of niet...ik ben er bijna een half uur over gedaan om op die knop te durven drukken.....zweten....raar ademhalen.....stress ! Mijn man wilde wel op de knop drukken maar dat wilde ik niet...... :roll:
En toen.....drukken en zowaar hij zat in 1 keer helemaal goed...volgende keer ook zo en toen begon de ellende. Bloedsuikers die tegen de 30 zaten en toch maar eens kijken naar die (plastik) naald.....die zat dus niet meer IN mijn buik maar lag plat OP mijn buik onder de pleister. Toen me dit na enkele dagen opnieuw overkwam en ik dit gemeld heb bij de dvk kreeg ik te horen dat ik dit soort niet meer moest nemen.
Ik ken ook die naalden die je schuin in je buik moet inbrengen (en dat is de Tender toch ?) Thei.....noem me maar een schijtert, maar als ik deze zie krijg ik al de rillingen, dus kan dit gewoon niet.

Je hebt dan inderdaad wel het een en ander nu gelezen wat ik zoal meegemaakt heb in het verleden en ik ben blij dat je de moeite hebt genomen dit door te racen........
Mijn aard is voor mezelf bescheiden zijn en als je dan inderdaad te maken krijgt met al die ervaringen, is dit niet goed en dringt je dan inderdaad steeds meer naar de achtergrond....en zover ben ik dus nu gekomen. Dat dit niet goed is besef ik maar al te goed ook, maar ik zal degene moeten zijn die voor haar eigen rechten op mag gaan komen.
Juist omdat ik zo moeilijk instelbaar ben denk ik ook wel eens dat men het ook niet meer zo goed wist met mij.......en : daarnaast zeg ik het nogmaals : ik besef ook donders goed dat IK beter op mijn eigen lijf moet letten en aan moet gaan nemen dat ik deze ziekte heb en dat het niet iets is dat volgende week over zal zijn. B.v. lekker werkend in de tuin......wel op tijd naar binnen om even wat te eten en niet doorgaan tot ik weer eens in een hypo beland, met bijna altijd als gevolg dat je daarna doorschiet naar een hyper. Heus......nog steeds mag ik niet alle schuld bij de artsen leggen, ondanks het feit dat ik een afschuwelijke start meemaakte en ondanks het feit dat WEL artsen mij 4 jaar lang onderbehandeld hebben door die foutieve basaalinstelling van de pomp.
4 jaar IS lang ja.....veel te lang en ik heb daardoor ook altijd gezegd : toen is de grootste schade aan mijn voeten ontstaan en toch.......ik weet het.....ben boos geweest, maar heb hierdoor ook geleerd dat het mij niet helpt boos te blijven, dus dat is verleden tijd.
Dit 'verleden tijd' gevoel wordt nu mede versterkt door het vinden van de site van Willie en door het feit dat ik eindelijk eens naar buiten mocht komen met mijn verhaal en mijn ervaringen en dat er mensen zoals Willie zijn die me nu begeleiden en mij zomaar helpen beter te worden !!!!
Paulina die met eindeloos geduld mij al veel bewuster heeft gemaakt dat het eten van bepaalde dingen goed of niet goed is.......en nu ene Thei die ook de moeite neemt met mij te praten :lol:
Lieve mensen .....allemaal bedankt en ik waardeer het veel meer dan ik op papier kan aangeven !!!

Jij geeft me aan dat ik me niet zo snel lastig moet voelen........en daar raak je dus dat hele moeilijke punt dat ik heb. Hier weet ik dat ik naar buiten mag komen en dat jullie het niet lastig vinden, maar dat vertrouwen zal ik ook buiten dit forum weer terug moeten vinden en dat is een hele opgave.
Ik neem zondermeer aan dat jij heel erg duidelijk bent als je bij arts of dvk bent........ik ken je verder niet, maar dit lees ik gewoon uit je berichten. Jij komt voor jezelf op !!

Ik vind het op zich ook niet erg (lastig wel) dat er storingen aan een pomp kunnen zijn, maar je dan het idee geven en de vraag stellen : 'mevrouw wat doet U met die pomp......"dat komt wel hard aan, vooral als je al zoveel jaren probleemloos met een pomp bent omgegaan.
De schuld werd bij mij neergelegd en hoe bewijs je dan dat jij er niets aan kon doen ??
(Overigens heb ik toch een goed kontakt met de leverancier en ze hebben mij toch netjes behandeld toen ik te kennen heb gegeven dat ik een omwisseling wilde van type pomp, omdat mijn vertrouwen in die D tron totaal weg was).

Jij zit op meerdere forums zeg je en zoals je gelezen zult hebben (of niet ?) heb ik ook mijn ervaring met het gebruik van supplementen op een ander forum gezet......het bevreemd me dan toch dat er totaal geen reactie komt of een vraag.......wil ik zo graag anderen laten weten dat er wellicht voor hen ook hoop is met die neuropathie-pijnen en dan lijkt het wel of niemand deze pijnen heeft en dat kan ik me niet voorstellen, want als ik terugdenk aan de dag dat ik het verhaal in eerste instantie van Theo las en een herkenning hierin van die pijnen die hij omschreef, was ik helemaal opgewonden en moest dit ook meteen aan mijn man laten weten, die me toen als eerste reactie toch wel een beetje afremde, omdat hij eerst echt nog wel wilde zien of het mij zou helpen.
Daarom denk ik nu wel eens : zijn er dan zo weinig diabeten die zoekende zijn naar een oplossing voor hun voetpijnen of gebruiken zij iets anders c.q. pijnstillers en zijn daarmee tevreden ?
Weet jij hier misschien een antwoord op ?

Ik begrijp niet zo goed wat jij bedoelt dat je al 2 maanden aan het wachten was op een antwoord over het A4 probleem.....????

Maar Thei......je voelt wel aan dat ik nog steeds tegenstribbel om te beamen dat ik recht heb op intensievere behandeling.....ik weet dat je gelijk hebt maar moet dit ook leren te accepteren dat het zo is en dit kunnen jij en anderen me zeggen, maar.....ik moet het ook zelf doen !

Pannen en potten roepen........eet smakelijk en tot horens !

Nelleke

'Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd'........ja toch ? en gelukkig kan ik nog vaak lachen ook :lol:
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

24 uur PC problemen gehad en geen ontwennings verschijnselen 8)
Ik hoop dat de PC problemen na het weekend over zijn :roll:

De ''plastic'' naald kun je een uurtje voor je hem inbrengt in de diepvries leggen,dan stroopt ie niet meer op en weet je zeker dat ie goed zit!!

Ook kun je de naald in bv de bovenarm inbrengen of je dijbeen.
Op www.diabetescontacten.nl heeft Frederike een mooi voorbeeld staan waar je je infuusnaald overal kunt inbrengen en op haar eigen website ook nog met een uitgebreidde fotoreprtage erbij.
Zoek er maar even en mocht je het niet vinden dan hoor ik het wel en dan zoek de URL wel even.
Voor de pijn kun je ook een zalf krijgen die je een half uurtje van te voren aanbrengt en je huid dan verdoofd zodat je je infuusnaald PIJNLOOS kunt inbrengen,verkrijgbaar via de DVK en/of Huisarts.
Naam van de zalf zoek ik ook op.

Tja bedanken,mij hoef je niet te bedanken hoor,ik ben ook geholpen door andere DB,(ik heb ze toch bedankt)en probeer nu ook weer door te geven wat ik geleerd heb, ja daar heb je dus forums voor :o
Maar ik weet precies wat jij bedoelt en voelt,ik heb er ook zo voor gestaan.

Voor mijzelf op moeten komen in de medische wereld heb ik ook moeten leren maar toen ik mijn eigen een paar keer kwaad had gemaakt over een verkeerde behandeling,had ik het snel onder de knie :lol:
Voor mijn Ex-werkgevers was ik al een ''kritische laspost''maar ook daar heb ik het moeten leren om niet alles te slikken.

De Pomp is voor mij als Ex-techneut een heel ander verhaal,ik klets die ander wel onder de tafel :lol:
A4 is het Alarm A4(Waarshuwing te lage druk) ik druk het Alarm een paar keer weg en blijft ie trug komen,even de powerpack los en vast en het alarm blijft weg.
De leverancier heeft daar en heel andere mening over en komt met een vehaal dat je de ampul en accesoires op een andere manier moet aansluiten. :wink:

Andere forums :oops:
Die stuur ik je even via je PB.

Je acceptatie geef ik je helemaal gelijk in dat zul JIJ en alleen JIJZELF moeten doen,alleen hoop ik dat ik met mijn verhaal jou een stukje kan helpen.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Spuit en infuus plaatsen

Bericht door thei »

Nelleke kijk hier http://www.diabetescontacten.nl/forum/v ... uitplekken maar voor de infuusplaatsen
Frederike heeft er een mooi duidelijk plaatje bijstaan.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Nelleke
Verslaafd aan het forum
Berichten: 773
Lid geworden op: zo jul 18, 2004 4:19 pm
Locatie: De Kwakel

Bericht door Nelleke »

Zo Thei.....ik wilde toch nog even reageren en zolang mijn man niet thuis is en we niet even een hapje gaan eten, kan dit.

Nog steeds pc problemen of inmiddels verholpen ? et zijn prachtapparaten maar o wee als er eens iets mee is.....ik heb er helemaal geen verstand van, maar jij blijkbaar wel ?

Bedankt voor je verdere info betreffende sites waar ik eens naar 'andere' spuitplaatsen zou kunnen kijken. Ik zou echter niet goed weten waar ik dan die pomp zou moeten dragen als ik de naald b.v. in mijn arm zou doen, maar ik ga er zeker eens kijken en als ik het niet kan vinden geef ik wel een gil.

Die zalf waarover jij het hebt heb ik (natuurlijk) al jaren geleden gebruikt en leek het een uitkomst omdat je dan inderdaad niets voelt bij het inbrengen van de naald, dan kwam toch het volgende probleem : als de naald in het diepere gedeelte niet goed zat c.q. pijn deed, moest ik hem er toch weer uithalen, dus.....geen optie voor mij om het met die zalf te doen.

Hihihi....ik las de opmerking A4 en zag alleen maar een wit velletje A4 voor mij en dacht even niet aan een pompmelding......kan gebeuren :lol:

Vanmiddag heb ik de pompleverancier gebeld met de brandende vraag : kan ik met de H-tron ook per 0.1 eenh. insuline geven ????
Ja....dat kan, maar dan moet de pomp naar de leverancier om deze optie ingesteld te krijgen. Dit wordt uitsluitend bij kinderen die een pomp dragen, gedaan !
Alleen......als ik daarna b.v. 5 eenheden zou moeten bijspuiten, zal dit inhouden dat ik 50 keer op de knop moet drukken en dat zie ik dus echt niet zitten. Nu bolus ik bij zonder te kijken maar 50 x drukken en dan tellen....dat zou ik niet vertrouwen dus het altijd willen zien.
Op de D tron zit inderdaad de keus : of per 0.1 of per 0.5, maar deze zit niet op de H-tron, omdat dit een ouder type is.
Dus Thei......we weten het nu hoe het zit en.....ik ben dus niet door het dak gegaan en zit nog lekker op mijn stoel :lol:

De baas komt thuis dus vrouwtje gaat even aandacht aan hem geven :lol: en dan lekker hapje eten.

Groetjes : Nelleke
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

PC's zijn ook niet mijn favorieten,maar ik heb 2 zonen waarvan er 1 mijn persoonlijke stysteembeheerder is :D

Het infuusset krijg je ook in verschillende slanglengtes,dacht tot 110 cm zelfs,moet je even bij jou leverancier op de site kijken.
En die naald die dan pijn doet had ik dus ook met de Rapid-C,die geeft niet mee :x
Ik gebruikte een naaldje van 9mm lang

Oei 50 keer drukken is erg veel,ik ken de H-tron niet en ben meteen met de D-Tron+ begonnen.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Gast

Bericht door Gast »

Dag Thei,

Ik zag dat jij je gedurende mijn weekje op Ameland bij het forum hebt aangemeld. Welkom!
Zelf neem ik nog maar kort deel aan het forum, maar naar ik begrepen heb heb jij veel forum-ervaring.
Waar ik wel benieuwd naar ben is: waarom heb jij je bij dit forum aangemeld? Ik las als motivatie dat je je kennis met anderen wilt delen, en dat vind ik natuurlijk alleen maar goed als mensen dat willen doen. Maar ik vroeg me wel af: heb je ook nog doelen voor jezelf, die je wilt bereiken op dit forum? Of gaat het met jouw diabetes zoals je dat wilt? Als dat zo is wil ik heel graag weten hoe je dat bereikt hebt.
Nu is mijn situatie anders dan die van jou: ik gebruik medicijnen en dat gaat nu weer heel redelijk. Maar daarvoor heb ik mijn manier van eten wel helemaal op zijn kop moeten zetten. Als ik het goed begrepen heb is dat niet hoe jij het aan hebt gepakt.
Nu heb ik het idee dat je heel streng op je eten moet letten om je bloedsuikers stabiel te houden. Maar ik ben wel benieuwd of er ook mensen zijn die andere ervaringen hebben. Vandaar mijn vraag.
Ik heb gezien dat jij bent uitgenodigd om een soortgelijk onderzoekje naar eten en waardes te doen als ik gedaan heb, en dat je daar niet voor voelt. Wat ik me goed voor kan stellen, zeker als je stabiel bent.
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen.

Groet,

Liesbeth.
Plaats reactie