Misschien diabeet (kan ik het tij nog keren)

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
AFF
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: za dec 04, 2004 12:13 pm
Locatie: Hoofddorp

Misschien diabeet (kan ik het tij nog keren)

Bericht door AFF »

Dit is het verhaal van mijn man Willie.

Een week geleden is er een onderzoek gedaan naar zijn bloedsuikerspiegel. Die was enige tijd geleden ook al wat aan de hoge kant. Zijn moeder, tante's en ooms waren bijna allemaal daibeet, zowel I als II. Ik heb ook een vraag gesteld bij behandeling bloedvatstoornis, dat was voor zijn neef toen wisten we van het volgende nog niks af.
Het onderzoek gaf de volgende uitslag nuchter 9.4 en na het eten om 10 uur 10.5, de arts vond dat toch wel wat aan de hoge kant. De arts stelde voor om nog wat af te vallen, op het eten te letten en over een
maand nogmaals een test te doen, en dan misschien wel medicijnen.

Zijn gewicht is 89 kilo bij een lengte van 1.76, dat valt toch nog wel mee.

Wij zijn al enige maanden op dieet eerst het atkinsdieet daarna het south beach. Wat ons erg goed bevalt. Ik heb zelf fam.cholestorol dus vet eten doen we al helemaal niet. Ik moet wel even vermelden dat hij verslaafd is aan chocolade.

Nu mijn volgende vraag, de volgende voedingsuppl. gebruiken we al heel lang kan ik hier nog iets aan toe voegen om z'n bloedsuikerspiegel te stabiliseren en hopelijk te voorkomen dat hij aan de medicijnen moet.

plantina Multi 1X
vit c 1000 2x
maxx epa omega 3 2x
vit e 400 iu 1x
super q10 1x
calcium-magnesium-zink 1x
selenium-zink 1x
Chroom 200 1x

Ik hoop dat jullie iets weten .

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Lidia
paulina
Verslaafd aan het forum
Berichten: 795
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 3:00 am
Locatie: Marrum
Contacteer:

Bericht door paulina »

Hoi Lidia,

De gemiddelde bloedsuikerwaardes van niet-diabeten zijn tussen de 4 en 8 mmol/l, het gemiddelde HbA1c ligt dan rond de 6 mmol/l.

Dus een nuchtere waarde van 9,4 is redelijk hoog te noemen hoor!

Waarom de arts graag zou zien dat Willie zou afvallen is omdat hij dan hoopt dat hij minder insuline-resistent wordt en de cellen weer ontvankelijk worden. Ook al valt 89 kilo wel mee in onze ogen, het is voldoende om de bloedwaardes te laten stijgen doordat de insuline niet aankomt.

Ik denk dat het verstandig is om het streefgewicht van je man wat strakker te stellen, op 80kg om te beginnen althans. Als je mazzel hebt, dan zouden de bloedsuikers weer normaler moeten worden.
Maar je moet wel in je achterhoofd houden, dat met de familiaire aanleg niet te spotten valt!

Als Willie chocolade-verslaafd is, is dat nu precies wat je zou moeten aanpakken, die zoet-kicks kan je wel degelijk wegkrijgen, met Chroom GFT bijvoorbeeld, kijk maar eens op het forum over bloedsuikerstabilisatie! Je man gebruikt er nu 1 x 200 mcg en dat zou je dus kunnen verhogen, dan verdwijnt die zoet-kick vanzelf!

Ook zal Willie toch echt moeten overwegen, het gebruik van suikers, ook de toegevoegde suikers te stoppen. Door trage koolhydraten te gebruiken, zoals PillieWillie noemt Time Released Voeding, voorkom je dat zo de bloedsuikers sterk stijgen, doordat de fase 1 insulineafgifte is verstoord, krijg je dus hoge bloedsuikers.

Lees het verhaal wat in het forum staat maar over de uitleg hoe voeding werkt bij diabeten en niet-diabeten, dan begrijp je beter wat er wordt bedoeld.

Ik heb zelf diabetes ll, maar gebruik wel insuline, omdat tabletten niet meer werkten en ik werd er nogal ziek van.

Groetjes van Paulina :D
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Nu mijn volgende vraag, de volgende voedingsuppl. gebruiken we al heel lang kan ik hier nog iets aan toe voegen om z'n bloedsuikerspiegel te stabiliseren en hopelijk te voorkomen dat hij aan de medicijnen moet.

plantina Multi 1X
vit c 1000 2x
maxx epa omega 3 2x
vit e 400 iu 1x
super q10 1x
calcium-magnesium-zink 1x
selenium-zink 1x
Chroom 200 1x

Mooie naam Willie!! :lol: :lol: :lol:

Waarom de calcium-magnesium-zink 1x ?

Waarom de super q10 1x ?

Hij gebruikt tabletten, begrijp ik?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie