Diabetes verhaal van Liesbeth

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Gast

Bericht door Gast »

Dag Lia,

Bedankt voor je vurige pleidooi. Dat geeft de burger moed.
Ik ben het helemaal met je eens als je het over regeneratie hebt. Dat is ook wat ik wil bereiken! Een goede vriendin van mij is wat dat betreft voor mij een lichtend voorbeeld. Ze heeft borstkanker, en had een uitzaaiing op de lever. Ze heeft niet voor operatie e.d. gekozen, zeer tot schrik van een groot deel van haar omgeving. Ze is aan de slag gegaan met het versterken van haar immuunsysteem, gesteund door een tibetaanse arts en een therapie met de zgn harmonizer. Ze moet er hard voor werken, haar voeding heel precies kiezen, allerlei genotsartikelen afzweren, sodabaden, zoutomslagen, wandelingen.... Maar ze is fit als nooit tevoren, de uitzaaiing op de lever is weg en de borsttumor slinkt. Geweldig vind ik dat.
Als ik aan haar denk, denk ik: als jij dat in jouw situatie kunt, dan moet ik toch ook de goede weg kunnen vinden.

Als ik kijk naar de discussie tussen jou en Paulina komt het op mij als volgt over: Paulina stelt stabilisatie van bloedsuikers op de eerste plaats en jij algehele versterking. Beiden natuurlijk met oog voor het andere aspect. Doe ik jullie zo een beetje recht?
Of denk jij dat je ook voor beiden tegelijk kunt gaan? Want dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!

Ik ben heel blij met je steun!

PS Heb ook zo'n apparaat gehad voor broodbakken, maar kies toch maar weer voor het edele handwerk, wel zo lekker :wink:
Lukt je verhuizing?

Groet,

Liesbeth.
Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 245
Lid geworden op: di okt 19, 2004 12:10 pm
Locatie: Gezondheids Adviespunt, Damsluis 3, 3831 SP Leusden, Woensdag 12-13 uur 033-4947102
Contacteer:

Liesbeth, stappenplan

Bericht door Lia (therapeut) »

hai Liesbeth,

Wat enorm moedig van jouw vriendin om af te zien van de meest voor de hand liggende behandeling voor kanker.
Fijn dat het zo goed met haar gaat. Zou je me misschien privee de naam van de arts kunnen mailen? Daar kan ik misschien iemand een plezier mee doen. want ik vind het wel belangrijk dat een dergelijke casus onder controle van een arts blijft.

Je schrijft:"Paulina stelt stabilisatie van bloedsuikers op de eerste plaats en jij algehele versterking. Beiden natuurlijk met oog voor het andere aspect. Doe ik jullie zo een beetje recht?
Of denk jij dat je ook voor beiden tegelijk kunt gaan? Want dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn! "

Dat heb je goed geformuleerd. Het een versterkt inderdaad het ander; als je je conditie verbetert, heeft dat een positief effect op de bloedsuikercurve.
Misschien kun je beginnen met cla en chroom en een 24 uurs urinetest en een HPU-testje laten doen. Voor die laatste wil ik wel even kijken naar de vragenlijst of het zinnig is. Dat kost niets. Stuur me die maar even door
als attachment.

Zo te zien had je ondertemperatuur. Je gaf twee waarden door, heb je er nog twee bijgetest?

Het is hier even stilte voor de storm, ik hoef even niets meer op te ruimen, het wordt toch verhuisd :-?
Met vriendelijke groet,

Lia Metz
Natuurgeneeskundige
http://www.medivera.nl
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Ik wilde deze discussie graag afsluiten, we kennen Liesbeth nu en ze heeft met een aantal forum gebruikers kennis gemaakt.

<font color=red><B>Ik heb voor Liesbeth een computer model gemaakt waar ze haar BLS waardes in kan zetten. Over een paar weken kunnen we via dat computer model een analyse doen wat voor haar het beste dieet zou zijn. Het dieet dat we met dit computer model gaan maken moet aan drie voorwaarden voldoen:
<OL><LI>BLS dagkurve moet die van een niet diabete benaderen
<LI>Het dieet moet lekkerder zijn dan wat ze nu eet.
<LI>Liesbeth mag geen honger krijgEn gedurende de dag
<li>Ik moet ervan afvallen (hoeft niet snel, maar moet wel)
<li>Het mag mijn gezondheid ook op de lange termijn geen schade doen (dus geen problemen verschuiven).
</OL></B></font>
De uiteindelijke doelstelling is te onderzoeken of het mogelijk is
<OL><LI>Haar medicijn gebruik te halveren
<LI>Te proberen haar compleet te genezen van type 2
</OL>Een eerste fase in de data analyse van haar bloedwaarden laat zien dat (1) waarschijnlijk haalbaar is.

Zie:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... beth58.htm
Laatst gewijzigd door Willy op do aug 11, 2005 11:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Lia (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 245
Lid geworden op: di okt 19, 2004 12:10 pm
Locatie: Gezondheids Adviespunt, Damsluis 3, 3831 SP Leusden, Woensdag 12-13 uur 033-4947102
Contacteer:

Liesbeth Grafiek

Bericht door Lia (therapeut) »

Beste Liesbeth en Willy.

De mailwisseling is helaas gestopt na het introduceren van Willy's inventarisatie van de effecten van Liesbeth's voedingsproducten en bloedsuikerwaarden ergens in december geloof ik.

Intussen ben ik verhuisd. Helaas heb ik daarom een poosje moeten afhaken. Hiervoor excuses!

Willy merkte terecht op dat vooral het ontbijt zorgt voor een behoorlijke BS verhoging.

Vraag aan Liesbeth, hoe gaat het nu met je?

En gaan we verder met ons drieën?

Ik ben héél benieuwd!

Hartelijke groetjes,
Met vriendelijke groet,

Lia Metz
Natuurgeneeskundige
http://www.medivera.nl
Plaats reactie