Wat is de overeenkomst tussen een diabeet en een struisvogel

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

en tinkerbel heb je de dodentocht gelopen?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
advana
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: di jul 10, 2007 12:12 pm
Locatie: Bergen op Zoom

diabetisch, struisvogel gedrag?

Bericht door advana »

Hallo, Ik weet eigenlijk niet wat ik zou willen zeggen, maar deze struisvogel tactiek is wel een van de domste die ik ken. Het herkennen en erkennen van diabetisch is het begin van een goede behandeling, zodat de kwaliteit van leven veel beter is. :lol: Mijn moeder 96 jaar, had ook diabetisch 2 (kon moeilijk tot niet worden ingesteld) en vlak voor haar dood, werd er nog een been afgezet. Dat wil ik toch wel voorkomen en zal er ook alles aandoen om wat kwaliteit van leven te verbeteren.
Ik denk dat ik met Corrij en W. Witsel en natuurlijk de universitaire onderzoeken (wereld wijd), mijn huisarts en de controle op mijn bloedsuikerwaarden, ogen, en urine onderzoeken.
Ben sinds kort toen ik dit formum bekeken had, gestopt met alcohol! Nu 10 dagen en ik blijf dat volhouden. (buiten extra nutteloze calorien, een extra belasting voor het omzetten in suikers en vetten, en daar zit ik niet op te wachten.
groetjes Ad van Antwerpen :roll:
Ben sinds 1999 volledig in de WAO, door een burn-out en een niet operabele hernia. In 2003 is er diabetisch 2 geconstateerd. Onderzoek van o.a. UMC en andere universiteiten over 55 +. Werk volledig mee met dat onderzoek. Extra bloedafname en vragen lijsten. Ook pas een spychologisch onderzoek gehad en wordt over 3 jaar herhaald.
Verder heb ik longemhpasie en slaapapneu. Ben te zwaar, maar sinds 2002 35 kg afgevallen, nu nog 10-15 kg. Doe wel wat aan Nordickwalking en aqua-varia.
r.a.jurres
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 22, 2012 2:15 pm

diabeet met struisvogel neigingen

Bericht door r.a.jurres »

:D ook ik kan het chronische karakter van mijn D2 maar moeilijk accepteren, ik heb inmiddels ruim 10 j D2...spuit inmiddels forse hoeveelheden insuline...de kort werkende 40 eenheden en de langwerkende 100 eenheden... mijn waardes zijn desondanks vaker boven de 10 den eronder...! De eerste complicaties dienen zich reeds aan, neuropathie in beide voeten, verminderd gezichtsveld en vaak vermoeid.

Nog steeds heb ik regelmatig het idee dat het over zal vliegen en ik weer 100% gezond kan worden....helaas moet ik erkennen dat dit 'n niet realistisch scenario is.... en zal ik mijn Diabetisch zijn moeten accepteren en de daarbij horende levensstijl en behandelingen.

Bah .... vindt k helemaal niet leuk.

Was ik maar 'n struisvogel..maar dan wel zonder suikerziekte :) :) :) :)

Sterkte René
George Fennes
Ervaren met het forum
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jun 03, 2012 11:03 am

Bericht door George Fennes »

Leuk om al die reacties te lezen en tevens ook wel confronterend.
Ik heb DB II wel aanvaard dat ik het heb.

1. Alleen de consequenties daar heb ik moeite mee.
2. Een geregeld leven leiden.
3. Nauwgezet aan vaste tijden houden om te eten.
4. Ook het voedsel dat ik tot mij neem.

Mijn hele leven wordt omgegooid.
Ik moet op tijd thuis zijn voor het eten, lukt mij nog steeds niet.
Daar komt bij dat ik eens in de zoveel tijd vreetbuien heb.
Ik eet frusstraties vaak van mij af en dat is een gewoonte die ik al heel veel jaren heb.

Ja dat is erg lastig.
Maar heeft dat met die struisvogel te maken?
(trouwens dat de struisvogel zijn kop in het zand steekt is een fabeltje hoor)

Met vriendelijke groet,

George
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

ik leef mij leven en hebt gelukkig nog weinig problemen en voel mij goed en laat mij leven niet over heersen door mij diabetes is ook niet nodig ik hebt het een plaats in mij leven gegeven :D
Plaats reactie