diabetes en alternatieve geneeskunst

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
hansh
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 24, 2003 4:22 pm
Locatie: Hoogezand

diabetes en alternatieve geneeskunst

Bericht door hansh »

Hi folks,
(ik ben gelijk een prachtige zwarte zwaan sereen aan de oppervlakte maar onderwater trappelend als een gek).
Ik zou graag wat uitwisseling willen over lotgenoten die ook wat met alternatieve geneeskunst doen in combinatie met diabetes II.
Mijn verhaal:
Op 1 april j.l. (helaas geen grap) is er bij mij diabetes II geconstateerd. Hoe ik dacht dat, ik gezien mijn leeftijd 58 jaar wel veel fietsen en wandelen, de laatste tijd toch veel last had van verzuring in mijn benen. Tot mijn grote schrik constateerde de huisarts dat ik diabetes had een bloedsuiker van tussen de 23 (nuchter) en 28. Deze heeft onmiddellijk internist, vaatchirug, oogarts de gehele santemekraam dus ingeschakeld. Voor mij een dreun want ik was in geen 20 jaar bij een dokter geweest. Leek wel of ik in korte tijd die 20 jaar moest inhalen. Internist zei meteen dat wordt spuiten want dit moet onmiddellijk omlaag. Na enig discussie (ik voelde hier erg weinig voor, als het moet dan moet het daar niet van maar eerst andere dingen proberen. Ik kreeg toen voorgeschreven: metformine tabletten HCL 500 mg (3*daags); Glclazide MGA 80 mg (3*daags), acetysal 80 mg (1* daags) en zocor (mijn cholesterol was 6,9)
Een bevriende homeopaat, waar ik het onder het genot van een borrel mee over had zei: Je hebt ook een gebrek aan vitaminen en chroom en gaf me het volgende advies slik 3* daags naast dat van de internis voorlopig een 2 maand lang 3 * daags Vegicaps Multi II, vitamine B2, B6 en chrome tabletten (deze chrome tabletten voornamelijk om het hongerige gevoel, nee meer zin in wat te temperen) en bouw dan langzaam af na 1* daags. Mijn suiker is nu redelijk gestabiliseerd om een gemiddelde van 5,9, mijn cholesterol naar 3,9. (deze gemidelden gemeten via een bloedclucose meter en de gevens op mijn pc's opgeslagen) Geen last van hypo's of andere enge dingen mijn geicht schommel rond de 72,5 kg (was 80, moet eingenlijk volgens de dietist, gezien mijn lengte van 1.66 , naar 69 maar daar heb ik tegen gezegd de groeten ik voel me lekker bij dit gewicht ga ik lager zitten voel ik me niet prettig dus blijf ik lekker op dit gewicht zitten. Ben even gestop met die vitaminen en zat prompt 's-morgens nuchter op 5,9 en 's-vonds 9,7 terwijl het na de vitamine stoot 's-morgens tussen de 4.5 en 5.1 zat en 's-avonds tussen de 5.2 en 7.0. De internist beweert bij hoog en laag dat dit alleen komt door de medicijnen die hij heeft voorgeschreven. Ik weet wel beter.
Ik hoef pas in december weer voor controle terug te komen en daar waar hij eerst sprak over spuiten spreekt hij nu dat bij eenzelfde beeld misschien wel overgegaan zou kunnen worden tot vermindering van.
Mijn vraag is nu zijn er meer lotgenoten die ook deze ervaring hebben
Groetjes
Hans H Hess
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hans dank je voor je verhaal, je bent de eerste!!!!! Behalve Anita dan.

Zou je tijd hebben om te reageren op mijn verhalen die ik in de verschillende forums heb geplaatst en willen stemmen.

Ik heb straks van jullie input nodig als ik 2 jaar lang met diabetes aan de gang ga.

Als ik je verhaal lees ben je best tevreden over enkele orthomoleculaire hulpmiddelen zoals chroom he?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
hansh
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 24, 2003 4:22 pm
Locatie: Hoogezand

diabetes en alternatieve geneeskunst

Bericht door hansh »

hoi Willie,
(ik zou volkomen tevreden zijn als het leven een benauwde droom was. Maar het is benauwde werkelijkheid)

Ja je hebt gelijk eerst inloggen en dan reageren maar het was nog vroeg vandaar.
Ja ik ben tevreden over het gebruik van orthomoleculaire hulpmiddelen.
De chroom kuur heeft mij geholpen om de zin in wat eten buiten de normale eettijden in te dammen. Tenminste dat denk ik veel zit er natuurlijk tussen de oren weet ik maar ieder hulpmiddel daarbij is mij welkom. De vitaminen hebben mijn lichaam weer die voedingsstoffen gegeven die ik denk ik nodig had om mijn lichaam aan te sterken opdat mijn bls en mijn cholesterol weer aanvaardbare waarden heeft gekregen vandaar. Tuurlijk zijn er nog wel uitschieters naar boven als naar beneden maar dan weet ik waar ze vandaan komen zonder hypo's. Toch dat ijsje dat slagroomgebakje de barbeque met de sausjes, zware lichamelijke arbeid zonder vooraf hier maatregelen tegen te nemen enz. Maar het blijft niet hoog zoals eerst gaat weer terug naar de voor mij aanvaardbare waarden tussen de 5,9 en de 6.1 en de cholesterol op een 3.9.
p.s. Het geval van jullie is mij ingeven door de site van Pieter en die van jou. nogmaals petje af.
Groetjes
Hans
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Hans dank voor jouw ervaringen.
Plaats reactie