Het verhaal van Jan en de ervaringen met chroom

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Jan Vr
Bekende op het forum
Berichten: 11
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 3:00 am
Locatie: Alkmaar

Het verhaal van Jan en de ervaringen met chroom

Bericht door Jan Vr »

Hallo Allemaal

In een andere Forum kwam ik contact met Willy , gelukkig, want door hem ben ik Chroom tabletten gaan slikken met de voor mij verheugende resultaat, dat ik

A. stabieler ben geworden in mijn bloedglucose gehalte [ ik ben Diabeet ] en

B. mijn enigzins tot zorgwekkende hoogte gerezen snoep lust, met name vooral chocolade,is verminderd tot, zeg zo'n 90 %, ja ongelooflijk !!

Chroom zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel constant blijft waardoor je meer energie krijgt. Het handhaven van een dieet wordt door chroom vereenvoudigd door een vermindering van de lekkere trek. En door het efficiënter omspringen met koolhydraten zal je lichaam eerder overschakelen op de vetstofwisseling voor energie.

Het mineraal is noodzakelijk voor een normaal metabolisme van koolhydraten, eiwitten en vetten. Chroom draagt bij aan een verlaging van je vetpercentage, terwijl je spiermassa behouden blijft.

GTF Chroom is een chemische samenstelling van het element chroom in zijn best opneembare vorm. Chroom wordt in vele processen in het lichaam gebruikt. Het doet zijn werk in het hormonale systeem, maar legt ook zijn steentje bij in het enzymatische proces. Kortom een goede chroomhuishouding is heel erg belangrijk.

GTF Chroom stimuleert de natuurlijke groei van het lichaam. Chroom doet dit door ervoor te zorgen dat de eiwit / aminozuur inname sterk verbetert. Voor vele mensen die nergens op reageren is GTF Chroom de oplossing, het stimuleert de spieren tot een sterkere groei door op te treden als een katalysator.

Gebruik en ADH (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid):

Advies dosering: Als supplement 200 tot 600 mcg PTF chromium per dag, afhankelijk van lichaamsgewicht en voedingspatroon. Voor vrouwen en atleten tot 75 kg is 200 mcg chroom per dag voldoende, voor personen tot 100 kg adviseren wij tweemaal per dag 200 mcg en boven de 100 kg is 3 maal per dag 200 mcg chroom aan te bevelen.

Wordt gebruikt voor:

- Verminderde spierafbraak tijdens een dieet

- Verminderde trek in zoet

- Verlaging van de bloedsuikerspiegel en de cholesterolspiegel

- Efficiëntere stofwisseling

- Geen `dip` na het eten

De deksel van de chocopot blijft nu gewoon dicht, denk eens in wat een calloriën dit scheelt.

Al deze wijsheid heb ik van Willy.....!!

Met vriendelijke groeten

Jan Vr
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Jan sorry voor de late reactie, eigenlijk twee jaar te laat :lol: :lol:

ik vond je bericht in het forum van de Rooy.

prachtig dat chroom goed voor je werkt. ik ga binnenkort mijn arikel over BLS stabilisatie schrijven, maar begin pas als ik klaar ben met de ontwikkeling van de programma's waarmee de BLS in kaart gebracht kan worden.
Nijntje°
Verslaafd aan het forum
Berichten: 378
Lid geworden op: di mar 16, 2004 4:07 pm
Locatie: Brussel

Bericht door Nijntje° »

ik neem sinds eergisteren 100mcg gft chroom...
en mijn trek in zoetigheid is al veel minder :)
ik voel me wel wat "duizelig" kort na de inname.
Op de tabletjes bio-chromium stond dat de dagelijkse dosis 100mcg is, te nemen tijdens het ontbijt...

is dit volgens jullie een onvoldoende dosis?
De trek is al duidelijk minder geworden..
thanks
Nijntje
Jan Vr
Bekende op het forum
Berichten: 11
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 3:00 am
Locatie: Alkmaar

Hoeveel en welke Chroomtabletten ??

Bericht door Jan Vr »

Hallo Nijntje,

Ik hoop dat de chroom tabletten net zo goed bij jou gaan werken als dat ze bij mij werkzaam zijn, de “ zoetdrang” verdween bij mij als sneeuw in de zon !!
Alleen wil ik je wel onder de aandacht brengen enige dingen waar je op moet letten, namelijk koop alleen maar Chroom GTF tabletten.
Het verschil tussen chroom GTF en Chroom Picolinaat zit hem in de binding.
Deze soort binding heeft een beslist voorkeur dan Chroom Picolinaat
Chroom GTF is aan een gist gebonden.
Chroom GTF (GTF staat voor: Glucose Tolerante Factor)
Eigenlijk zouden we dagelijks tussen de 50 en 200 microgram chroom via onze voeding moeten consumeren”, zegt Bas Houweling, arts-onderzoeker in het Isala-ziekenhuis, locatie de Weezenlanden.
Chroom Picolinaat is een picolinaat verbinding
Chroompicolinaat onstaat als chroom reageert met picolinezuur. Dan ontstaat een verbinding die makkelijker doordringt in de cel, waar het chroom zijn werk moet doen.
Maar uit enkele onderzoeken blijkt dat de snelle en onstuimige werking bij het binnendringen van de cel , de kans bestaat, bij langdurig gebruik van picolinezuur, de DNA constructie beschadigt kan worden .
Ik gebruikte 200mg tabletten en als voordeel als je Chroomtabletten gebruikt is dat
Extra chroom verbetert de werking van insuline. Men weet nog niet precies hoe, maar aangenomen wordt dat chroom de receptoren (plekjes in de celwand die gevoelig zijn voor hormoonsignalen) gevoeliger maakt voor insuline. Het netto-effect van voldoende chroom in je lichaam is dat er minder insuline nodig is en dat glucose beter de celwand kan passeren. Hierdoor ontstaan er minder schommelingen in het glucoseniveau in het bloed. Door suppletie van chroom kan het hypoglykemiesyndroom doorbroken worden.
Maar word niet ongeduldig Nijntje, laat je lichaam wennen aan de werking van Chroom, na ongeveer 3 à 4 weken had ik er volledige respons van, maar elk lichaam is anders hé, hou daar rekening mee.
Nou veel succes toegewenst en hou het zo stabiel mogelijk !!
Vriendelijke groeten Jan
Jij beheerst de Diabetes,
En niet de Diabetes Jou !
Nijntje°
Verslaafd aan het forum
Berichten: 378
Lid geworden op: di mar 16, 2004 4:07 pm
Locatie: Brussel

Bericht door Nijntje° »

bedankt Jan voor de info!

Ik neem inderdaad de GFTvorm (bio-chromium van pharma nord)

groetjes
Nijntje
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Nijntje° schreef:ik neem sinds eergisteren 100mcg gft chroom...
en mijn trek in zoetigheid is al veel minder :)
ik voel me wel wat "duizelig" kort na de inname.
Op de tabletjes bio-chromium stond dat de dagelijkse dosis 100mcg is, te nemen tijdens het ontbijt...

is dit volgens jullie een onvoldoende dosis?
De trek is al duidelijk minder geworden..
thanks
Nijntje


dosis voor wat?
Nijntje°
Verslaafd aan het forum
Berichten: 378
Lid geworden op: di mar 16, 2004 4:07 pm
Locatie: Brussel

Bericht door Nijntje° »

Willy schreef:
dosis voor wat?


dosis van GFT chroom om de drang naar zoetigheid (en de avondlijke vreetbuien :evil: ) te verminderen....

alvast hartelijk dank
Nijntje
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

oke dat gaat zeker werken.

met chroom GTF van Nova Vitae heb ik de beste ervaring.
Nijntje°
Verslaafd aan het forum
Berichten: 378
Lid geworden op: di mar 16, 2004 4:07 pm
Locatie: Brussel

Bericht door Nijntje° »

Willy schreef:met chroom GTF van Nova Vitae heb ik de beste ervaring.



de chromium bioplus bedoel je willy?
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Nee chroom GTF van Nova Vitae, ga niet zoeken op de site van de Rooy, daar staat hij denk ik niet eens op, hij is veel te goedkoop. Ze verkopen hem liever niet. Maar ik heb hem met de Rooy speciaal ontwikkeld voor hypoglycemie bij ME en FMS
Nijntje°
Verslaafd aan het forum
Berichten: 378
Lid geworden op: di mar 16, 2004 4:07 pm
Locatie: Brussel

Bericht door Nijntje° »

nogmaals dank Willy,
ik zal de prijs en leveringsvoorwaarden voor België aanvragen via een mail!
groetjes
Nijntje
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

ze leveren gewoon in belgie als dat niet zo is laat het me dan weten dan korrigeer ik dat
Nijntje°
Verslaafd aan het forum
Berichten: 378
Lid geworden op: di mar 16, 2004 4:07 pm
Locatie: Brussel

Bericht door Nijntje° »

Willy schreef:ze leveren gewoon in belgie als dat niet zo is laat het me dan weten dan korrigeer ik dat

okee Willy, ik laat het je weten,
nog een vraagje... wat is de verpakkingseenheid van deze GFT chroomvorm? Ik vond ergens op een site op internet "per 100 stuks", +/-8.8€, zou dat kunnen?
thanks
Nijntje
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

kijk niet naar hun site!!

als je iets wilt weten over de supplementen waar ik het over heb kijk dan naar het hoofdstuk aanbevolen supplementen, bijvoorbeeld

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... room1.html

dan zie in het hoofdstuk aanbevolen supplementen de link

http://utopia.knoware.nl/users/wwitsel/ ... room1.html

als je daar op klikt kom je direct bij de supplementen die ik adviseer

http://www.pepso.com/vitaminevoordeel/p ... hroom1.asp

ik heb soms andere ideeen dan de rooy
Nijntje°
Verslaafd aan het forum
Berichten: 378
Lid geworden op: di mar 16, 2004 4:07 pm
Locatie: Brussel

Bericht door Nijntje° »

Willy schreef:kijk niet naar hun site!!



't was niet "rechtstreeks" hoor, ik had gegoogled...
thanks voor de link Willy
ik stuur mailtje meteen!
merci!!
nijntje
Plaats reactie