volledige genezing van mijn diabetes type2

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
carvexco
Verslaafd aan het forum
Berichten: 183
Lid geworden op: do mei 28, 2020 2:01 pm

volledige genezing van mijn diabetes type2

Bericht door carvexco »

Dag Cora,
Hier ff mijn verhaal om u een idee te geven:
Sinds 14-15 jaar geleden is bij mij diabetisch t2 geconstateerd.
Schok voor mij , wist toen niet hoe mee om te gaan/leven, efin geaccepteerd en gaanderweg mee leren leven.
Niet gemakkelijk, maar geen keus dan de huisarts, diab verpleegkundige en vaak prikken, je kent dat wel.
Ik ben van surinaamse afkomst dus lekker en vaak eten moest ik een plaastje geven in het kader van de vele opgelegde dieten.
Ik ben nu 72, geb 17-11-1947, 1.70m, 64 kilo, bmi 22,5 en sinds enkele jaren ben ik bezig met het gehele diabetisch-zijn terug te voeren naar nihil.
Als tabletten begon ik met metformine en daarna glyclazyde 2x30. Inmiddels heb de metformine laten varen ivm geluiden over blokkeren van vit B12 en andere negatieve effecten. Ik slik dus nu 2x30 glyclazyde, verder 1x ezetimbe arobindo 10 mg vr cholesterol en 1x ascal bloedverdunner.
Toen ik duidelijk besefte dat ik verder als diabeet moest gaan leven ben ik mij gaan verdiepen in andere mogelijkheden om hiervan af te komen. Heb de omkeermethode van Ben Kuiper compleet gevolgd en heel veel uit geleerd en daardoor heel wijs geworden over het begrip diabeetzijnde en daarmee gepaardgaande leefwijze.
Ik ben wat wijzer geworden en heb het gevoel dat volledige ommekeer mogelijk moet zijn, gelet op mijn nuchtere waarde 6-8, overdag soms 9 en na trainingen wel 3-5. Moet erbij vertellen dat ik 2x per week basicfit train en doet mij heel veel goeds, vaak fietsen en wandelen.
Ik ben zelf exporteur(groenteboer) in de dominicaanse republiek , teelt veel en loop heel veel op mijn hectare grote gronden met de hond erbij. Eet heel veel groenten/fruit en maak wekelijks een eetmeter van mijn gewenste hoeveel kcalorieen en verdeling koolydraat/eiwitten/vetten. Verder gebruik ik chroom, magnesium, vitc/d, alfaliponzuur, psyllium, ook glucomannan.
Verder vit E en mariadistel en vele soorten kruidenthee.
Ik heb iets gelezen over nabootsen van effecten van bariatrische ingreep en verhelpen van betacellen in de pancreas en lever. Dieet op glycemische index/lading pas ik wel toe in mijn voeding.

Verder diabetische retinopathie, waarvoor thans behandelingen als lazer en injecties.

Welnu Cora,
Graag vraag ik of je mij verder kunt helpen naar mijn zoektocht tot volledige ommekeer van mijn dbt2.
Ook ga ik accoord met je vergoedingstelsel, hoe en wanneer het in werking treedt.

Groeten,
Johan
Cora (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1600
Lid geworden op: wo okt 10, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo

Re: volledige genezing van mijn diabetes type2

Bericht door Cora (therapeut) »

Nu je bij mij onder behandeling bent voor DIABETES gaan we verder op het BEHANDELINGSFORUM DIABETES OMKEERBAAR. en dat doe je zo: viewtopic.php?f=131&t=11562&p=90952#p90952
Groetjes,

Cora
Plaats reactie