Mensen met overgewicht die niet of nauwelijks afvallen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Ik verwacht geen enkele bijwerking van sojayoghurt. Wel van de zuurkool en de kevir, doe het daar rustig mee aan. Langzaam opbouwen

Straks maak je de sojayoghurt zelf. Door de 24 uurs fermentatie bevat hij dan ook heel veel probiotica voor je darmen!
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Hi Willie

Ik ben al begonnen met de sojayoghurt kant en klaar, kon geen melk van sojade vinden, maar wel van provamel

Dus.... kan ik uiteindelijk eens aan de slag met de Petra yoghurt maker.

Zodra ik met de internist heb gesproken dinsdag as hoor je van me.

groet en genieten van de vakantie.

Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

De sojade was de soja yoghurt zonder suiker

Provamel soja melk ongezoet is de goede soja melk om met een beetje yoghurt soja yoghurt van te maken met Petra, zie instructies van Cora
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Goedemiddag Willie,

Zojuist goed gesprek gehad met dr. Brinkman, hij zei verrast te zijn door het aantal formulieren dat ik mee had gezonden, maar dat hij wist dat ik zo precies daarin ben, (ik heb nl. een dossier aangemaakt wat ik altijd bij consulten meeneem) en stelde het toch op prijs.

Antwoord op vraag:
A. Hij betwijfelt of ik een LADA ben gezien mijn gewicht, maar stuurt ook een bloedonderzoek hiervoor om te checken en uit te sluiten of er antistoffen worden aangemaakt.

B. Hij gaat akkoord met de bloedtest en stuurt mij het lab formulier toe.
Ben hiervoor verzekerd en hoef niets zelf te betalen.

C. hij stuurt vandaag het recept van de Victoza naar de apotheek en ik kan daarmee beginnen zodra de apotheek het in huis heeft (meestal na 2 werkdagen). Ik moet beginnen met 0,6 mgr per dag en langzaam opvoeren naar 1,2 mgr.
Daarover wordt ik nog door de diabetes verpleegkundige gebeld over drie weken, om te checken hoe ik op dit medicijn reageer
De injectie-pen bevat 6 ml inhoud.

Hij gaf aan al eerder een c-peptide bloedtest te hebben gedaan waaruit bleek dat ik nog steeds genoeg insuline aanmaak.

Hij handhaaft het consult op 18 mei as. welke al heb gemaakt was, en geeft mij de keuze het bloedonderzoek 1 week voor het consult te doen, of als ik dat eerder wens, ik kan dan een kopie hiervan krijgen.

Dus ben ik zeer tevreden over dit gesprek.

Ik heb me vanochtend weer gemeten en gewogen en mijn gewicht is constant 105 kg gebleven,
mijn buik is slechts 1 cm minder 132 cm.
de glucose ´s-ochtends nuchter is nu gemiddeld 9.8. gemiddelde van 5 dagen.

Vanavond met Victoza injectie begonnen, 0,6 mgr.

met hartelijke groet van Doris
Laatst gewijzigd door Doris CT op wo mar 25, 2015 4:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Beste Willie,

Ik ga nu naar de arts van mijn mantelzorg-meneer Frits, voor een evaluatie van zijn functioneren.

Ben vanavond weer bereikbaar.

met groet,

Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Hallo doris ben nu op vakantie en heb maar heel beperkt internet. Ik kan dus niet regelmatig op het forum kijken

Ga voor de victoza, zuurkool, sojayoghurt, kevir verder niets

Als je de bloedstest hebt gedaan dan maken we een voedings stap en de berberine stap
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Goedenavond Willie,

Ik ga zo door met de theelepel zuurkool voor iedere maaltijd en de halve kop kefir en sojayoghurt in de ochtend en sojayoghurt na de avondmaaltijd.

Fijne vakantie,

met groet Doris
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

en niet te vergeten de kippenbouillon.
:D
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Succes met de injecties straks, gaat iemand je dat nog leren of ben je een vlinke meid en jens je hem er gewoon in :D

Houd eens per week je gewicht in de gaten. Meet je taile en houd je nuchtere glucose in de gaten

Wanneer ga je bloedprikken?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Hi Willie,

Ik heb nog geen Victoza , ga morgen bij de apotheek langs hiervoor, ook het lab formulier is nog niet in de post gearriveerd.

Wat betreft zelf injecteren, ik ben zeker een flinke meid, want injecteerde al een aantal jaren 2x daags Byetta in de buik.
Daarom heb ik ervoor gezorgd om de dunste injectienaalden van 4 mm te verkrijgen, en die heb ik nog in voorraad.

Was vroeger panisch voor injecties, omdat ik van zuigeling af veel in ziekenhuizen lag vanwege de linker-nier, die een aangeboren afwijking bleek te hebben, en waarmee ik 7 jaar heb rondgelopen, alvorens de geneesheren dat ontdekten. Op 8 jarige leeftijd werd deze ge-extirpeerd, tegenwoordig 2 kleine snede's, in 1959 een incisie in de flanken van mijn buikzijde tot mijn rugzijde.

Ik zal ook de taille meten + het dikste gedeelte van de buik.
Er was bij de buik slechts 1 cm af. het gewicht was exact hetzelfde.

Wel bemerk ik dat mijn energie toeneemt en de laatste linkerknie prothese van 2013, geen pijn meer geeft. En de glucosewaarde in de ochtend steeds vaker 10 en 9 is i.p.v. 11 en 12.
Ben de laatste tijd erg druk geweest met het verhuizen en inpakken en sjouwen van de spullen van de mantelzorg-meneer.

Nu het weer wat zachter wordt ga ik successievelijk 's-ochtends meer wandelen voor het ontbijt, neem dan wel eerst de kefir en de zuurkool want wil de kans op een hypo vermijden.

met vriendelijke groet ,

Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

We hebben onze eerste wandeling van drie uur er op zitten

Doe niet al te veel anders dan je gewoon bent met beweging en voeding

Dat komt NA de bloedmeting

Maar je hebt weer gelijk wandelen voor het ontbijt is waarschijnlijk een van de technieken die we gaan toepassen

Je zegt ik neem kevir en zuurkool om geen hypo te krijgen. Dus eigenlijk is wat je zegt ik eet wat voor ik ga wandelen want anders krijg ik misschien een hypo

Waarom klopt dit niet? Zoek dat eens uit. Waarom krijg jij geen hypo als je niets eet en tocht beweegt zonder dat je hebt gegeten. TIP zoek ik niet in de richting van dat je genoeg bet hebt.

Neem voor deze puzzel iemand met een normaal gewicht die voor het ontbijt gaat sporten en toch geen hypo krijgt

Puzzel ze :D

Gr willy uit een cafe in El Paso
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Goedenavond Willie,

Ik ben nog wat onder invloed van de diëtiste die mij inprentte voor sport en/of lichamelijke activiteiten iets te eten, zij had het dan over een banaan, (ik eet al jaren geen bananen meer).

Maar omdat ik als ik ga lopen al de ruim 30 kg gewicht meezeul terwijl 's-ochtends de glucosewaarde het hoogst is, zou ik door deze extra beweging de glucose gebruiken. en daardoor geen hypo maar een lagere (normale) glucosewaarde krijgen.

Zojuist de bloedtekstformulieren ontvangen, ik maak er even een scan van, ga ik morgenochtend nuchter laten prikken, en daarna langs de apotheek om te kijken of ze de victoza al in huis hebben.

Groet, Doris
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Hallo Willie.

Ik heb vanochtend nuchter bloed laten prikken, en daarna de eerste twee Victoza voorgevulde injectiepennen bij de apotheek opgehaald.

Ga zo ermee beginnen, daarna slapen, zag jullie uitzicht, dat zag er helemaal niet slecht uit zeg!
Zodra ik de uitslag heb, zal ongeveer 3 -5 dagen duren krijg je een kopie.

met vriendelijke groet, en blijven genieten van de vakantie,

Doris
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Goedemorgen Willie,

Ik gebruik nu sedert vrijdagavond Victoza en had op zaterdag ochtend een glucoseaarde van 8.5 en vanochtend 7.9!
voor de Victoza was dat al gezakt tussen 10 en 9 .

Ik hoop dat de GLP1 ook mijn lichaamsgewicht gaat beïnvloeden.

Het is een prachtige voorjaarsdag vandaag, ga ervan genieten.

Met vriendelijke groet,

Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Doris CT schreef:Goedenavond Willie,

Ik ben nog wat onder invloed van de diëtiste die mij inprentte voor sport en/of lichamelijke activiteiten iets te eten, zij had het dan over een banaan, (ik eet al jaren geen bananen meer).

Maar omdat ik als ik ga lopen al de ruim 30 kg gewicht meezeul terwijl 's-ochtends de glucosewaarde het hoogst is, zou ik door deze extra beweging de glucose gebruiken. en daardoor geen hypo maar een lagere (normale) glucosewaarde krijgen
als wij niet hongerig achter een konijn konden lopen omdat we dan een hypo krijgen omdat we niet gegeten hadden was de mensheid al miljoenen jaren geleden UITGESTORVEN

dus NEE je krijgt geen hypo als je voor het ontbijt sport

Ik begin nu met de interventie

Eet na 1900 uur savonds niets meer, groene thee of koffie is prima.

Ga voor het ontbijt 30 - 40 minuten wandelen. Vlink doorstappen op een tempo waar je nog net een gesprek zou kunnen voeren. Walk and Talk noem je dat.

Daarna een eiwitrijk ontbijt gevolgd door een sojayoghurt met bosfruit

Eiwtrijk betekent

Gebakken eieren met spek en champignons
Stukje gebakken zalm met groente vande vorige dag
Kan ook een stukje kaloen zijn

Probeer genoeg te eten smorgen en eet dan niet meer tot de lunch

Wel drinken, het liefdt groene thee dat verhoogt je verbranding

Als lunch een maaltijd salade met bijvoorbeeld gerookte zalm of makreel. Gevolgd door opnieuw sojayoghurt.

Avond eten een extra groot lekker stuk vlees of vis met zoveel groente als je wilt en je raad het als sojayoghurt.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie