Mensen met overgewicht die niet of nauwelijks afvallen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Dank je Willie voor je adviezen.

Ik nogmaals proberen een afspraak op korte termijn met dr Brinkman te maken. Vanochtend kon ik hem niet bereiken.

Ik meende dat ik alleen moest vragen (telefoninsch) of LADA was uitgesloten, ik zie de bloedtest actiepunten van jou tegemoet, het zou handig zijn als ik 1 week voor het bezoek aan de internist alvast de bloedtest uitslagen zou hebben, toch? Dan vraag ik aan hem een kopie van de resultaten.

Ik heb gekeken naar de voeding waarin jodium zit, http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/jodium.aspx
ik eet toch echt wel voeding met jodium zo te zien.

Ga vandaag met de glucose test beginnen. voor elke maaltijd, ik meet elke ochtend al de nuchtere.


met vriendelijke groet,
Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Jodium is er te weinig in onze nederlandse voeding. Het wordt toegevoegd aan jozo zout en brood

Beide eet je niet

Als we straks na het bloed onderzoek beginnen komt er een jodium pilletje voor jou, nu nog niet
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Oke Je overlegt of Brinkman het met ons eens is en dat je geen LADA of MODY hebt maar alleen maar type 2
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Het risico op T2DM wordt bepaald door een (epi)genetische predispositie en keuzes die gemaakt worden in de leefstijl. Insulineresistentie vormt de basis van deze chronische aandoening.

De ontwikkeling van T2DM verloopt veel langzamer dan T1DM. Een periode van 15 - 20 jaar is niet ongewoon. Deze periode wordt gekenmerkt door verschillende fasen (1) de laaggradige ontstekingsfase, (2) de metabole disregulatiefase, (3) T2DM behandeling met orale geneesmiddelen en (4) T2DM behandeling met insuline.

Het is echter reeds 35 jaar bekend dat na een bariatrische ingreep de bloedglucose waarden bij patiënten naar normale niveaus terugkeren en dat T2DM na deze ingreep bij meer dan 80% van de patiënten in remissie komt. Vele wetenschappelijke studies met positieve resultaten zijn op dit vlak beschikbaar. Recent onderzoek geeft echter aan dat de zelfde resultaten behaald kunnen worden met een interventie op basis van voeding.

IK PROBEER HET SUCCES VAN BARIATRIE NA TE BOOTSEN ZONDER CHIRURGISCHE INGREEP
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Een van de zaken die veranderen door een maagomleiding is dat voeding ruim een meter later in de dunne darm terecht komt. Hierdoor wordt de GLP-1 PRODUCTIE VERHOOGD.

Uitleg over GLP-1 http://en.wikipedia.org/wiki/Glucagon-like_peptide-1

Geef dit abstract aan Brinkman en lees het ook zelf

The abnormal passage of nutrients to a site some 1.5–2 m more distal to the duodenum clearly poses a dramatic exposure of nutrients to the mucosa there, and this is clearly reflected in a grossly exaggerated secretion of gut hormones. These include peptide YY (PYY), a powerful anorexic hormone, and GLP-1, a peptide that powerfully inhibits appetite and food intake and, in addition, stimulates insulin secretion.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3161329/
These include peptide YY (PYY), a powerful anorexic hormone
Dit verzadigingshormoon gaan we straks ook verhogen met een speciaal soort voedingsvezel

Indeed, type 2 diabetes is improved or even reversed soon after these operations and well before significant weight loss occurs. Two hypotheses have been proposed to explain the early effects of bariatric surgery on diabetes--namely, the hindgut hypothesis and the foregut hypothesis. The former states that diabetes control results from the more rapid delivery of nutrients to the distal small intestine, thereby enhancing the release of hormones such as glucagon-like peptide-1 (GLP-1). The latter theory contends that exclusion of the proximal small intestine reduces or suppresses the secretion of anti-incretin hormones, leading to improvement of blood glucose control as a consequence

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=20152737

DAAROM ZOU IK AAN BRINKMAN WILLEN VRAGEN OM GLP-1 INJECTIES VOOR TE SCHRIJVEN

Hij moet aangeven of dat verantwoord is.

Als je dit goed begrepen hebt dan gaan we verder met bloedonderzoek dat nodig is
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Willy schreef:Ik zou ook willen dat je een kleine test voor me doet

Meet drie dagen lang voor elke maaltijd je nuchtere glucose en vertel me wat je daar aan ziet en waarom je denkt dat dit zo is.

Raden helpt niet he! Want ik vraag dan waarom?
Hier moet je ook nog op reageren :D
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

goedenavond Willie,

Heb vanochtend gebeld naar de poli lukte niet continu in gesprek en vanmiddag was hij niet aanwezig.

Ik probeer morgenochtend om 10 uur nogmaals voor een afspraak en/of antwoord op de LADA MODY of DM II.

Heb wel gereageerd op het meten van de glucose, ben er vandaag mee begonnen, want meten is weten :)

Ga u na de theelepel zuurkool aan de kippenbouillon, etc.

Fijne avond en alvast dank voor al de research, ik print e.e.a. uit (ook voor dr Brinkman).




met hartelijke groet,

Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Oke goed dat je gaat meten drie keer nuchter per dag, ik weet denk ik al wat daar uit komt. De lunch en avondeten nuchtere waarden zijn lager dan de de onbtijt nuchtere waarde

En nou mag jij uitleggen hoe dat komt :D

Studeer even op de de GLP-1 als je het snapt en kan uitleggen aan brinkman gaan we verder met bloedonderzoek
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

I.d.d. Willie,
glucose
1e meting 10.9 (10.00 uur)
2e " 10.7 (13.00 ")
3e " 10.1 (15:30 ")
4e " 7.1 (17.30 ")

Ik denk dat de lever niet genoeg tijd heeft om flinke hoeveelheden glucose te produceren door de regelmatige inname van voedsel en daardoor de pancreas nu goed bezig kan zijn om de glucose dmv insuline te verwerken.

Heb ik het goed begrepen?

Wil je dat ik morgen opnieuw meet, m'n stripjes beginnen minder te worden, en nu ik geen Byetta spuit, zou het kunnen zijn dat de Amersfoortse mijn strips niet meer vergoedt, ze kosten 1 euro p stk.

groet Doris.
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Welke waarden zijn de nuchtere waarden voor de drie maaltijden? Want ik zie er vier staan

Je hebt het bijna goed maar niet helemaal
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Hallo Willie,

Even snel. want ik moet zo naar de tandarts.

Wat betreft de maaltijd 4 ipv 3 , ik nam om 15:30 uur een gekookt ei, omdat ik daarna een uur ging lopen om boodschappen te doen, (ik probeer zoveel mogelijk te lopen).

Waaraan ik ook nog denk dat mijn glucosewaarde zakt, is omdat de darmfunctie / opname (flora) ook wat "slordiger"wordt gedurende de dag.

Kon alleen een bel-afspraak maken want de 1e mogelijkheid tot consult was in juni.
(De afspraak die reeds stond op 18 mei as.)

Ik heb de poli interne ziekten gebeld, met de assistente van dr Brinkman en een bel afspraak gemaakt, gevraagd:
A. of ik LADA kan uitsluiten, en of ik alleen maar de 2TDM heb;
B. of ik informatie naar hem kan toesturen, dat is mogelijk;
C. hoe hij denkt over het voorschrijven van GLP 1.

Ik ga hem nu de excerpts toezenden die jij me hebt gestuurd, misschien kan ik dan ook aangeven wat er voor bloedonderzoek kan worden gedaan, want het OLVG stuurt de lab opdracht dan per post naar me toe.

Met dank alvast weer,

en tot mails.

met vriendelijke groet,

Doris
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

trouwens,...... mijn gewicht begint heeel langzaam af te nemen, vanochtend 104,5 kg. :D
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

EEN zwaluw maakt nog geen zomer

en twee ook niet :D

Houd je gewicht in ieder geval per week bij en ook je omvang
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Ik denk dat je in ieder geval een afspreek moet maken met Brinkman voor LADA en MODY, GLP-1 en het bloedonderzoek. Als dat niet anders kan dan via een bel afspraak

Je mag hem zaken van te voren sturen

Als je uit gestudeerd bent op GLP-1 en snapt waarom we dit nodig hebben dan gaan we verder met bloedonderzoek

Kijk even op mijn facebook pagina ik heb daar wat ANONIEM over je vertelt

https://www.facebook.com/PillieWillie
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

De reden dat je bloedsuiker omlaag gaat gedurende de dag is dat je de hele dag KRACHT TRAINING doet. Jij loopt met 30 kg extra de hele dag rond. Dat doe je snachts niet

Dus jij bent in staat om overdag de overproductie van glucose door de insuline resistente lever weg te werken door hele zware sport

Als ik een dag met 30 kg extra zou moeten sjouwen was ik helemaal kapot en viel ik waarschijnlijk 1 kg per dag af

Wat erg grappig is je voor te stellen hoeveel flessen SPA van andere halve liter jij mee tilt. Dat zijn er TWINTIG. Zet die maar eens op een tafel en maak er een foto van

Als je die kwijt bent ben je genezen
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie