Mensen met overgewicht die niet of nauwelijks afvallen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Het gaat wel ik moet wat rustiger aan doen. Heb last van hartritmestoornissen die ik nog iet echt onder controle krijg
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Beste Willie,

Wat naar om te horen dat je zo'n last hebt van hartritmestoringen, ik hoop dat je dan ook je rust neemt, want volgens mij ben je een super-actief, gedreven mens.

Ik kreeg een boek genaamd "Leer ons stil te zitten" van Tim Parks, een goede tip voor mij, ik moet ook af en toe leren maat te houden.

IK ga zo weer trainen, en krijg een behandeling voor de artrosevoet van de manueel therapeut.

Zodra ik enig verschil merk in gewicht of glucose laat ik het weten, en hoop na 1 juni wat antwoorden te krijgen op de opgeschreven vragen die ik aan de internist heb meegegeven.

Ik wens je gezondheid, kracht en wijsheid toe om af en toe even stil te zitten , (in een prettige omgeving). 8)

met vriendelijke groet,

Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Willy schreef:Plaats jouw vragen op het forum

Dit wil je lezen!

http://www.metaboliceffect.com/metabolic-damage/
kijk hier nog eens naar. Ik heb het gevoel dat daar misschien de kern ligt van jouw probleem.

Dan is een belangrijke vraag voor brinkman of hij kan verklaren dat je ernstig in de spaarstand staat, dus met een verlaagde verbranding in rust. Je eet 1000 kcal te weinig!!!

DE BERBERINE IS ONDERWEG

3 x daags een capsule bij de maaltijd

Ben benieuwd wat je nuchtere glucose gaat doen!
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Goedemorgen Willie,

Mijn hartelijke dank voor de berberine, heb het gisterenmiddag ontvangen, en gisteravond de eerste ingenomen.
vanochtend was glucose 7.4 en gewicht 100kg

Bij het ontbijt de 2e genomen, het verschil in glucosewaarde zal wellicht morgenochtend merkbaar worden.

Ik heb via een app genaamd fat secret een week alles wat ik eet gemonitord.
Dat werk ik uit en neem ik mee naar de internist, zodat ik kan aantonen wat ik dagelijks eet aan kcal en koolhydraten.
Ben in overleg met de fysiotherapeut wat meer krachtoefeningen aan het doen, ben nu ongeveer 1,5 uur aan het trainen om de dag, en lopen de andere.
Het artikel heb je al een keer gestuurd is interessant en ik heb het zowel gelezen als geprint.

Veel kracht rust en herstel op een aangename plek.

Veel dank nogmaals.
met vriendelijke groet,

Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Hallo Willie en Cora,
Fijne dagen op de boot, de wind gaat liggen, dus jullie komen in rustiger vaarwater.

Maandagmiddag was ik bij de internist, hij kon me echter weinig antwoord geven op m'n vragen, omdat hij eerst voor zijn werk naar China was en nu zijn collega's endocrinologen , die hij zou raadplegen over mijn vragen in China zijn.
Wel kon hij aangeven dat Victoza idd na verloop van gebruik niet meer tot gewichtsverlies leidt. Ik vroeg of ik dan de Victoza dosis moest verhogen, daar komt hij op terug.
Ik gebruik nu ruim 12 dagen Berberine, en m'n nuchter gemeten glucose gemiddelde is van 7.5 naar 6.5 gezakt.
Hier had hij belangstelling in, ik heb de documentatie van med pub aan hem overhandigd. Hij was daar zeer in geïnteresseerd .
Wel was mijn HbA1c gedaald naar 5.8 en daar was hij erg tevreden over.
Ik heb nogmaals aangedrongen op een endocrinologisch onderzoek, waarbij hij aangeeft dat zoiets nogal duur is, en ik zei dat een gastric bypass ook nogal duur is.
Over 3 weken zijn zijn collega's terug en krijg ik antwoord op de vraag hoe het mogelijk is dat ik met een kcal inname van ruim geschat 1500 niet afval. ( op ma 22 juni )
Hij rekende uit dat mijn gezond gewicht 70 kg zou moeten zijn en om dat te handhaven ik 1800 kcal per dag zou moeten eten.
Hij heeft een lab form meegegeven om toch nog maar eens de insuline productie te checken, en een afspraak met hem over 3 maanden gepland.

Mijn gewicht was vanochtend 100 kg
Buikomvang 128 cm
Glucose 6.4
Dat waren de laatste standen.
Met vriendelijke groet,
Doris
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Nog een vraag Willie, kan ik Berberine bij Nova Vitae bestellen, ik zag ook op internet info erover, weliswaar met hogere dosis.
Weet je een betrouwbaar adres, of via het etiket in Amerika bestellen?

BVD en groet,
Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Berberine werkt dus wel!! Kan die professor nog wat van leren he :D

Bestel precies de zelfde bij mijn sponsor, hij heeft deze ook geleverd

Vraag om pillie willie korting en bestel een aantal potjes tegelijk

De vragen waren o.a. Voor brinkman, waarom wen jij went aan victozo en het dan niet meer werkt

Maar ook waarom je niet afvalt met 1000kcal te weinig voor jouw gewicht

Jouw gedachte over hormonale disbalans en de spaarstand vind ik een goede hypothese van wat er gebeurt. De hoge insuline spiegels die leptine in de weg zitten is een andere mogelijkheid

Je insuline spiegel was 4 x te hoog nuchter, heel veel

En dan merkt je lichaam de leptine niet en denkt dat je verhongert.

Misschien kan hij je leptine ook wel laten meten om te zien of die boven normaal is

Maar ik vind jouw hypothese nog steeds de beste verklaring, lustig, hormonen, spaarstand

Lees het artikel nog eens dat ik een aantal berichten geleden heb geplaatst

Ik wil je weer spreken. Stuur me een emailmet het nummer waarop je ook what app hebt draaien
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Sneeuwwitje
Nieuw in dit forum
Berichten: 10
Lid geworden op: vr dec 21, 2012 2:56 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Sneeuwwitje »

 
Als dit nu echt klopt...

En als het dus echt werkt...

En als je dat kunt laten zien...

En als je kunt laten zien dat het niet door iets anders komt...

... dan sta je op het punt wereldberoemd te worden!

Je hoeft deze ontdekking dan alleen maar even te publiceren in een wetenschappelijk tijdschrift. Dat kan iedereen, iedereen kan een artikel insturen. De richtlijnen waaraan een artikel moet voldoen zijn openbaar. Ook de richtlijnen waaraan een onderzoek moet voldoen om acceptabel te zijn, zijn openbaar.

Dus: doe jezelf en de mensheid een plezier. Schrijf een artikel. Daar heeft letterlijk iedereen baat bij!
 
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Wat een leuke reactie sneeuwwitje

Maar ik wil helemaal niet beroemd worden, ik wil alleen doris genezen

Mijn prediabetes teller staat nu op 2 en mijn diabetes type 2 teller op 1

Dat je diabetes type 2 kan genezen dmv een gastric bypass is al 35 jaar bekent hoor, maar onlangs zijn er verschillende wetenschappelijke studies gepubliceerd die uitleggen hoe het ook met voeding kan.

Ik geef aan het einde van dit jaar een opleiding hierover aan artsen en dietisten

Zie http://www.coradefluiter.nl/general/dia ... erbaar.doc
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Doris werkt de berberine nog?

Wat is je bloedsuiker nu nuchter?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Goedemorgen Willie,

Mijn nuchtere glucose begint weer iets te stijgen, was het gemiddeld 6.5 nu begint het weer in de 7 te komen. Vanmorgen 7.3
De internist zei toen hij in pub med keek dat ik meer berberine zou kunnen gebruiken, nu 3dgs 200 mgr.
Dus stel ik voor 4x 200 mgr., dus 800 mgr p dag .
Wat vind jij daarvan?
Mijn gewicht begin heeeeel tergend langzaam iets onder de 100 kg te komen.
Mijn buikomvang is 126 cm, dus door training blijft m'n gewicht ongewijzigd maar wordt de buikomvang toch minder!
Spieren wegen meer dan vet.

Met vriendelijke groet,
Doris
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Je hebt wel een heel goede arts professor Brinkman dat hij een advies van pillie willie onderzoekt en zelfs overneemt, en dan ook nog zegt dat het beter is om meer te nemen

DIT HEB IK IN MIJN 15 JAAR PILLIE WILLIE TIJD NOG NOOIT MEE GEMAAKT

Ja prima hoor meer berberine

aan het einde van de week komt er slecht weer dan zijn we weer in onze haven

Dan wil ik weer met je overleggen. Mijn hartritmestoornissen zijn weg dus weer ruimte voor moedige doris

Zou je voor mij een pillie willie activiteit willen ondernemen

Ik zou graag meer willen lezen over jouw vermoeden over de hormonale ontregeling

Ga uit van lustig en mijn internet artikel (niet pubmed) die ik een aantal berichten eerder heb geplaatst

En zoek meer info over dit onderwerp. Er komt een mevrouw bij met de zelfde problemen, anneke

Ik had ook geen tijd voor je omdat ik hard moest knokken om iemand te redden van hartfalen die opgegeven was door het ziekenhuis in Bergen.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Willy »

Dit is het artikel dat ik bedoel

http://www.metaboliceffect.com/metabolic-damage/

neem dit en lustig als start
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Doris CT
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 94
Lid geworden op: di feb 10, 2015 3:23 pm

Re: Doris wil diabetes type 2 genezen

Bericht door Doris CT »

Goedemiddag Willie,

Heb even een zendstilte gehad, was (ben) gedeprimeerd, omdat het afvallen niet meevalt.

mijn glucose vanochtend was 6.2 gewicht 100,5kg (door hooikoorts en temperatuursverhoging houd ik vocht vast)
Heb afgelopen maandag een telefoongesprek met de internist gehad, hij stelde voor de Victoza te verhogen naar 2,4 mgr per dag (max dosis). en inmiddels gebruik ik 4x daags 200 mgr Berberine.

het artikel wat hij mij toezond werd nog ter sprake gebracht, ik vroeg hem of dat een motie van wantrouwen was, wat hij tegensprak, hij vond mijn verlaagde HB1Ac waarde toch zo goed en kon daaruit constateren dat er toch wat gebeurt.

Ik vroeg hem om een verwijzing naar een endocrinoloog omdat ik daarover ook al wat research heb gedaan.
Hij zei dat er idd bij het AMC endocrinologen zijn die met obesitas en diabetes werken, maar dat ik daarvoor waarschijnlijk niet in aanmerking kwam omdat ik niet extreem genoeg ben. (begrijp dan niet dat ik wel extreem genoeg ben voor een Gastric Bypass)

Heb een persoonlijk consult in september,en hij zei mij toe "een goed woordje voor mij te doen" bij zijn collegae van het AMC.
Intussen ben ik wel 2 cm minder in buikomvang, maar het gewicht wordt niets minder, misschien doordat door het trainen spiermassa meer weegt dan vetmassa.
Train inmiddels 1 uur ipv 2 uur per keer en probeer dat 3 tot 4 keer per week te doen, verder loop ik elke dag en doe yogaoefeningen dagelijks 20 min.(al jaren lang)

Ik heb wat verschillende sites bezocht en zal de links hiervan aangeven:

http://gezondheid.hubatuba.eu/dun/2/bij ... menten.php

http://buynongmoseeds.com/foods-that-bu ... waistline/

https://m.youtube.com/watch?v=w7lN0j3ANr4&t=609

http://www.foodlog.nl/artikel/van-der-v ... conclusie/

http://www.ggdghor.nl/nieuws/2013/09/12 ... deze-tijd/

http://www.me-gids.net/Forum-printview- ... t-165.html

http://skml.nl/uploads/cc/71/cc71ec9940 ... gramma.pdf

http://www.medivere.nl/section/Producte ... eekseltest

Met vriendelijke groet,

Doris
Plaats reactie