Voorstellen

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
Tao
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 2:45 pm

Voorstellen

Bericht door Tao »

Mijn naam is Elly (ingelogd als TAO, mijn naam was al bezet) en ik heb DB 1 sinds 1960, wat resulteerde in polyneuropathie sinds ca. 1985. De eerste reacties van de artsen waren allemaal gelijk: leer er maar mee leven, het is niet anders.
Maar zo zit ik niet in elkaar. In ca. 1990 overgestapt naar andere artsen, de internist ben ik nog steeds, oogartsen zijn een aantal keer veranderd, neurologen ook.
Ik kan een boek er over schrijven lijkt me, maar in het kort: de reguliere medicatie reageer ik niet op, versuft me enorm. Inmiddels zit ik vanaf 1993 in de WAO en nu alweer AOW sinds 2 jaar. In die jaren zijn er 2 belangrijke dingen geweest: het opbouwen van een complementaire praktijk en het zoeken naar een goede pijnstilling, behalve yoga en qi gong als bewegingsvorm.
Ik heb, eindelijk, in 2004 de voor mij goede pijnstilling gevonden. Het pijncentrum in Soest was toen net begonnen met neuro acupunctuur en ik was er heel snel, ben er nog steeds en ik ben echt een ander mens geworden qua pijn sinds ik daar ben.
Daarnaast een hele serie supplementen, waaronder natuurlijk Alfa Liponzuur, maar ook voor de organen, spieren, gewrichten en ogen.
Iedere week fysio: cranio sacraal therapie, regelmatig massages, ik rij paard voor spiergebruik en loop op orthopedische schoenen.
Al met al blijft het aanpassen, steeds weer, met wat ik doe en de rust die nodig is. Steeds weer hopen op verlenging rijbewijs na alle lasers en operaties aan de ogen,(de auto is aangepast) maar het is nog steeds de moeite waard om nog veel te kunnen doen. Met hulp van mijn echtgenoot als degene die het huishouden doet en veel leerlingen die me met van alles in de praktijk helpen. En een prachtig stel artsen, die allemaal meedenken met me.
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo Elly,

Je bent op allerlei vlakken goed bezig, wat verwacht je van ons?
Heb je onze hulp ergens bij nodig?
Hoe zijn je bloedsuikers, en hoeveel insuline gebruik je?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Tao
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 2:45 pm

Bericht door Tao »

Dag Corrij,
Het gaat mij niet zo zeer om hulp, maar om te lezen hoe andere mensen zich staande houden met een stevige neuropathie e.d.. en evt. tips van mijn kant. Het andere forum wil niets weten van alternatieve behandelingen, dus daar loop ik steeds weer stuk.
(Daar ken ik Thei trouwens nog van)

Vanwege het energetische werk wat ik doe, heb ik wisselende bloedsuikers, maar ik spuit (wil geen pomp) 3 tot 4 x per dag, gem. 4 E Humalog en 1 maal
13 E Lantus. Dit laatste om 12.30 uur, maar omdat de Lantus maar ca. 22 uur werkt bij mij spuit ik 's morgens wat Humalog tussendoor. Behalve als ik werk dus, dan is het niet nodig. Ik eet KH arm en vegetarisch, zo veel mogelijk biologisch.
Groet, Elly
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Hoi Elly....tja daar onthouden ze mensen die evt alleen nog alternatief geholpen kunnen worden van alle behandelingen,berichten over de pilliewillie site werden meteen verwijderd als zou het reclame zijn,maar als je als moderator daar geen kijkje gaat nemen kun je er ook niet over oordelen.
Gelukkig gaat er daar toch ea veranderen,lees en teken,Maartin-jan die zich ook net hier heeft aangemeld is de initiatiefnemer van deze petitie.
http://www.petities24.com/dvn_forum_led ... tesforumnl
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Tao
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 27, 2013 2:45 pm

Bericht door Tao »

Hoi Thei,
Ik heb de petitie gelezen, maar onthoud me van verdere bemoeienis. Voor mensen zoals ik is er dus wel iets anders te vinden, en er zijn nog steeds mensen die het heel erg naar de zin hebben daar.
Ooit ben ik gevraagd als moderator alternatieven, maar heb geweigerd omdat ik iedereen voor de eigen mening uit wilde laten komen en dat niet mocht. Moest wel hun richtlijnen blijven volgen. Dat is hun goed recht, maar niet mijn keus.
Dus ben ik nu hier.
Groet, Elly
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

begrijp het :wink:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Plaats reactie