Update retinopathie

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Ha Willy,

Retinopathie één van de meest ingrijpende en vervelentste complicaties bij DB,lijkt me verschrikkelijk om blind te worden.

Door de jaren heen dat ik DB heb valt het mij wel op dat retinopathie het meest voorkomt bij een kleine groep DB type 1 en maar heel zelden bij een type 2,ook de nierproblemen komen relatief gezien het meest voor bij DB type 1.
De DB type 2 krijgen weer meer te maken met neuropathie en hart en vaat aandoeningen en een moeilijk te bestijden overgwicht.

En soms,heel soms is er een DB uit beide groepen die alles voor hun kiezen krijgen,maar hoe dat komt ben ik nog altijd niet achter.
Ook een froozensolder en LJM kunnen beide groepen krijgen.

Bij dit alles zijn er ook geluksvogels uit beide groepen die totaal niet met welke comoplicatie te maken krijgen en ook daar zijn weer DB type 2 bij met overgewicht.
Dan een veel gehoorde klacht bij DB en ook niet DB met overgewicht is het snurken in de slaap,waar je als gevolg hiervan weer te maken kunt krijgen met atriumfibratie,wat ook onder de eerder genoemde hartklachten valt.

Enkele complicaties kunnen we zelf proberen te voorkomen,zonder garantie,door de bloedsuikers(bls) zo stabiel mogelijk te houden maar ook dat is heel erg moeilijk.
Hulpverleners zeggen dan dat je bij een dagcurve 2 uur na het eten moet controleren,ja dan zijn je bls weer enigzins goed,maar meet je bv een halfuur of een uur na het eten dan kunnen ze torenhoog zijn en die pieken veroorzaken de complicaties.
Ik wijs nogmaals op de GI lijst ( http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm ) om te proberen complicaties te voorkomen.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Ik heb al een concept structuur opgezet voor de behandeling, de pagina's zijn nu nog leeg !!

http://retinopathie.pilliewillie.nl/dia ... thie.3.php

zal zeker nog veranderen

het is mijn bedoeling om de supplementen die het meest bewijs hebben dat ze werken bij retinopathie het eerst te noemen
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Heeeyyyy Thei hallo we plaatsen tegelijk een bericht
Bij dit alles zijn er ook geluksvogels uit beide groepen die totaal niet met welke comoplicatie te maken krijgen en ook daar zijn weer DB type 2 bij met overgewicht.
Ik ken er eentje, het is een van de directeuren van de firma de Rooy waar ik mee samenwerk.

GI tabel blijkt EXTREEM belangrijk zoals je hier kan lezen

http://retinopathie.pilliewillie.nl/dia ... hie.2a.php

het is een van mijn nieuwe ontdekkingen dat die bloedsuiker pieken tussen maaltijd en meten dus ook complicaties veroorzaken en niet terug te vinden zijn in de Hb1Ac waarde

Boek al uit Thei?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

Ha Willy,nee boek heb ik nog niet uit,komt ook dat ik nu met mijn eigen dieet bezig ben op bassis van: elk pondje gaat door het mondje :lol:

Werd door een hulpverlener weer eens op een maagbandje gewezen,dan eet je dus bijna niets,dus waarom zelf niet beginnen met eerst eens de helft eten van wat ik eerst at.....iedere hulpverlener raadt het je af,maar is onzin want met een maagbandje eet je nog minder en dat is dan wel goed.
Ik vul mijn vitamines aan met een A-Z vitaminepil en het erkt langzaam,ik moet mijn lichaam over de grens heen hebben van in de spaarstand gaan staan als je weinig eet en dat zal vermoedelijk even duren.

Je weet wat ik allemaal gedaan heb om af te vallen,elke keer 10a12kg minder in gewicht en dan weer terug naar het oude gewicht,de laatste keer gewoon alles gegeten wat mijn dieetiste me voorschreef als minimum en ik viel er 12 kg mee af,toen ik weer langzaam 10 kg bij was gekomen ben ik dus overgestapt op mijn eigen visie en ben alleen maar lichter geworden,niet veel en snel maar er gaat dus wel wat van af.

De hulpverleners vinden het maar niets want het is ongezond....ohh jahhh wat is er ongezond aan....en niemand ie me daar een antwoord op geeft.
Nu heb ik wel zelf de keuze gemaakt tussen 2 ongezonde dingen......te zwaar met alle gevolgen of te weinig eten met als gevolg uiteindelijk afvallen zodat de risico gevolgen van overgewicht ook minder worden of zelfs verdwijnen en met die laatste keuze hoop ik 2 vliegen in 1 klap te slaan.
Dan is het dus wel gezond om weinig te eten met een maagbandje,maar ja dat is dan wetenschappelijk onderbouwt en mijn visie niet :wink:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

De wet van Willy

Hoe sneller je afvalt hoe sneller je weer dik wordt en erger

En ik kan het nog wetenschappelijk onderbouwen ook :lol:
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

ik ben toen met acomplia 32 kilo af gevallen en dat is bijna 3 jaar geleden en ik ben op twee kilo na gebleven op mijn gewicht maar ik houd mijn ook 6 dagen per week aan mijn dieet en alleen zondags eet ik iets meer het is een hele strijd geweest maar waar een wil is ook een weg en hebt ook goeden waardus nuchter tussen 6.1-6.5 en langer termijn de laatste 6.3 en ben daar erg blij mee en al mijn vlees komt uit de hette lucht oven zonder vet
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Dat is volgens mij uit de handel genomen vanwege ernstige bijwerkingen

Kijk even naar mijn overgewicht initiatief

http://coradefluiter.nl/
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

er waren mensen die last kregen geestelijk problemen en zelf moord gedacht es ik hebt dat niet gehad en hebt een half jaar deze pillen gebruik ik had ze ook gekregen omdat ik aan een studie mee deed maar ik had uit mijn hoofd gezegt al meer dan 4 maanden deze pillen geslik en ben gewoon door gegaan tot ze op waren en ik was mijn 32 kilo kwijt en weeg nu nog 103 kilo bij 1.87 lengte
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Ja. En er waren er ook een paar die dachten dat ze konden vliegen :evil:

Kijk even op de website van Cora

Ik ben nu bezig met het belangrijkste gedeelte van de behandeling

VOEDING

Je vindt de rusltaten straks hier

http://retinopathie.pilliewillie.nl/dia ... hie.3g.php

Ik richt me in dit artikel op GI in mijn artikel over BLS stabilisatie komen ook nog andere aandachtspunten

Het oude artikel staat hier

http://diabetes-bloedsuiker.pilliewillie.nl/
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

Willy schreef:Ja. En er waren er ook een paar die dachten dat ze konden vliegen :evil:

Kijk even op de website van Cora

Ik ben nu bezig met het belangrijkste gedeelte van de behandeling

VOEDING

Je vindt de rusltaten straks hier

http://retinopathie.pilliewillie.nl/dia ... hie.3g.php

Ik richt me in dit artikel op GI in mijn artikel over BLS stabilisatie komen ook nog andere aandachtspunten

Het oude artikel staat hier
mijn
http://diabetes-bloedsuiker.pilliewillie.nl/
mijn standpunt is vogels in de lucht en ik lekker op de grond en je hebt overal zwakke broeders en zusters het heeft mijn goed geholpen en dat hebt ik te danken aan dokter Fred Storm uit Utrecht een super internist :D
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Artikel over voeding is af

Het is een beperkt artikel gericht op GI

http://retinopathie.pilliewillie.nl/dia ... hie.3g.php

een groter artikel over voeding voor diabetes komt nog in het kader van mijn website over bloedsuikerstabilisatie
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Volgende onderwerpmwordt antioxidanten omdat een te veel aan vrije radicalen het grootste probleem is bij diabetes

Elke diabetes patient zou eigenlijk standaard een antioxidanten complex moeten gebruiken

Ik moet nog wat research doen dus dezempagina is niet snel af :oops:
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

bertvaneck schreef:ik ben toen met acomplia 32 kilo af gevallen en dat is bijna 3 jaar geleden en ik ben op twee kilo na gebleven op mijn gewicht maar ik houd mijn ook 6 dagen per week aan mijn dieet en alleen zondags eet ik iets meer het is een hele strijd geweest maar waar een wil is ook een weg en hebt ook goeden waardus nuchter tussen 6.1-6.5 en langer termijn de laatste 6.3 en ben daar erg blij mee en al mijn vlees komt uit de hette lucht oven zonder vet
proficiat dat je nog leeft dan,je ABN heeft er wel onder geleden :D
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
bertvaneck
Verslaafd aan het forum
Berichten: 130
Lid geworden op: di jun 10, 2008 12:36 pm

Bericht door bertvaneck »

thei schreef:
bertvaneck schreef:ik ben toen met acomplia 32 kilo af gevallen en dat is bijna 3 jaar geleden en ik ben op twee kilo na gebleven op mijn gewicht maar ik houd mijn ook 6 dagen per week aan mijn dieet en alleen zondags eet ik iets meer het is een hele strijd geweest maar waar een wil is ook een weg en hebt ook goeden waardus nuchter tussen 6.1-6.5 en langer termijn de laatste 6.3 en ben daar erg blij mee en al mijn vlees komt uit de hette lucht oven zonder vet
proficiat dat je nog leeft dan,je ABN heeft er wel onder geleden :D
ik wou geen lomp en dik varken zijn zoals jij want fatsoen dat bestaat niet voor jou maar dat wist ik al heel lang :D
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Dat is niet leuk heren

Voor beide claims zowel die van Thei als Bert is geen wetenschappelijk bewijs te vinden op Pubmed :lol:

Ik vind dat jullie dit soort berichten niet moeten schrijven

Probeer mij en elkaar liever te helpen om deze rotziekte wat leefbaarder te maken.

Het liefst zou ik dan ook zien dat jullie sorry tegen elkaar zeggen
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie