Diabetes erfelijk?!

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
petra66
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: wo apr 07, 2010 11:02 am

Diabetes erfelijk?!

Bericht door petra66 »

Beste iedereen,

nog heb ik geen diabetes maar zojuist werd ik wel met mijn neus op de feiten gedrukt. Toevallig kwam ik de nationale diabetes erfelijkheidstest tegen op de site van het diabetesfonds. Omdat mijn vader diabetes type II heeft loop ik inderdaad een groter risico op het ontwikkelen van diabetes. Mij verraste dit nogal omdat niemand mij daar ooit iets over verteld heeft.

Gelukkig kan ik de kans wel verkleinen door gezond te leven maar het verbaasd mij dat er hier zo weinig over bekend is. Of ligt dat aan mij? Hoe dan ook: ik raad iedereen aan deze test te doen zodat je er vroeg bij bent en er wat aan kunt doen!

De test vind je gewoon op www.diabetesfonds.nl

Mvgr en al het goede gewenst,

Petra
thei
Verslaafd aan het forum
Berichten: 651
Lid geworden op: za jan 01, 2005 9:51 pm
Locatie: Munstergeleen
Contacteer:

Bericht door thei »

De media heeft het altijd over te veel en vet etende dikke mensen die diabetes kunnen krijgen en de erfelijkheid vergeten ze maar,gelukkig dat het diabetsfonds daar nu aandacht aan gaat geven en met hun hopenlijk ook de media.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 10355
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy »

Zowel type 1 al 2 hebben erfelijke componenten.

Als je moeder zwangerschaps diabetes heeft gehad is de kans zelfs nog groter
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina
Plaats reactie