mij even voorstellen als Marie

Je kan je via dit forum aan mij maar ook aan anderen voorstellen. Gebruik wel een psydoniem want dit is een openbaar forum. Vertel iets over je zelf en wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Moderator: Cora (therapeut)

Plaats reactie
MarieCatry
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: ma nov 09, 2009 3:57 pm

mij even voorstellen als Marie

Bericht door MarieCatry »

Ik ben een jonge vrouw van 29jaar heb reeds 4jaar en een half diabetes type1. Ik ben belgisch.
Ik heb een dochtertje van 2jaar.
Sinds de geboorte van mijn dochter is mijn diabetes moeilijker te regelen, ik heb een hemoglobine A1c van 7,2.
De laatste 2maanden heb ik recidiverend urineweginfecties of waarschijnlijk schimmelinfecties want er zijn geen bacteriën of andere tekens van infectie in mijn urine of bloed op te sporen.
Ze verdwijnen niet.
Ik neem reeds chroom, biergist, kelp en Vitamine E als voedingssuplement. Ik doe dit met tussenperiodes maar ondertussen al vier jaar lang.
Ik probeer ook regelmatig te sporten want zo kan ik mijn suikergehalte het best onder controle houden.
Ik heb zoveel last van mijn urineweginfecties die er nog eens bijkomen dat ik de moed een beetje kwijt ben
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 2730
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) »

Hallo MarieCatry,

Op de eerste plaats welkom hier op het forum.

Ik denk dat je de oorzaak van de urineweginfectie moet zoeken in het hebben van te hoge bloedsuikerwaarden.

Er kunnen infecties ontstaan door de hoge bloedglucosespiegel en het feit dat gisten, schimmels en bacteriën zich prettig voelen in een omgeving met veel suiker (vergelijkbaar bv met schimmel in een potje jam). Daarnaast zijn de natuurlijke afweercellen tegen infecties minder werkzaam bij een hoge glucosespiegel waardoor er sneller en ernstigere infecties kunnen ontstaan. De meest voorkomende infecties bij diabetes zijn urineweginfecties en smetplekken van de huid (candida).

Urineweginfecties zijn orthomoleculair goed te behandelen, maar het belangrijkste is dat je bloedsuikers laag en stabiel zijn.
een van de eenvoudigste manieren om dit te bereiken is je voeding.

Heb je een insulinepomp of spuit je met de naald?
Welke insuline gebruik je en hoeveel eenheden ongeveer per dag?

Zijn er nog andere complicaties als gevolg van de diabetes?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

http://www.ortho-vitea.nl
Plaats reactie